• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 999
Sv: Avalon

Avalon gjorde sitt bruksprov i Medingen 1994 och fick där 129,61 på dressyren och 106,28 på hoppningen (totalindex 122,36) och hamnade på plats 6/53 deltagande hingstar.

Han har vad jag kan se inte lämnat några godkända hingstar (i Tyskland).

Han har lämnat avkommor i lätt klass både hoppning och dressyr.

Svårt att hitta info på nätet då det verkar finnas mååånga godkända hingstar som heter Avalon (ponny, Haflingen, Arab, Shire mm) :D

Detta lilla är vad jag kan bidra med just nu. Ska kolla upp honom i tyska stamböckerna senare!

Gör gärna det!

Det har kommit en ny häst till mitt stall som är efter honom och jag har bara koll på anfäderna längre bak i stammen...

Tack för det jag fått veta hittills:)

Vad jag har förstått är han nu exporterad till Finland. Han visades där 1999 och fick 8-8-8-8-8=40 poäng. Han är 163 cm.

Hittar ingen mer info om honom i Tyskland. Min finska är mycket dålig (eller obefintlig :angel: ) så kanske någon vänlig själ kan söka vidare på honom i Finland!

Här är en bild på honom i alla fall:

Avalon.jpg
[/IMG]

Bilden har jag också hittat:)

Då ska jag kolla vidare på finska sidor! Tackar:bow:

Född 1991.Tyskt dressyrindex 112 (78%) , bara 8 testade avkommor. Han har 5 starter och 2 placeringar i unghästklasser i Tyskland i dressyr.Vinstsumma 176 €.

Avalon: Uppf. + ägare är Robert Wilkens. Åtta st avkommor har tillsammans tjänat in 2335 euro, själv har han fått in 176 euro. Har inte lämnat några godkända söner eller statspremieston i Tyskland, dressyrindex 112. Avalon sattes i avel -94 och är godkänd i Oldbg och Rhlnd. Under förra året tävlade avkommorna Aurelio (klass L hopp) och Arabeske (klass L dressyr).

Andiamo: Hannoveranare godkänd i Hann, Oldbg, Westf, Rhld och Bay. Dressyrindex 114, fyra godkända söner (Anrit, Audax, Advokat D och Avalon) och 11 statspremieston. 189 st tävlande avkommor som har tjänat in 105216 euro, själv har han tjänat 2100 euro. Ägs av Anton Böckmann.

Grundstein: Hannoveranare vars avkommor tjänat in hela 1192758 euro (1040 själv), godkänd i Hann, Rhld, Westf, RPS och Oldbg. Har lämnat 13 godkända söner och lika många statspremieston.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Genom åren har det fötts ett antal hel- och halvsyskon till legendariska H&M All In. I april föddes helsystern Katinka Viktory Z (e...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
769
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka