Australian Cattledog!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ZitaGolden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 185
Z

ZitaGolden

Är det någon som vet någonting om den här rasen?

Tacksam för svar!

Sv: Australian Cattledog!

Okej, jag såg att detta var en jättteeeeee gammal tråd men var tvungen att svara i alla fall.

Jag har en Cattledog här hemma :bump: en väldigt glad och social tik som gillar de flesta...
Men så ska de ju egentligen inte vara enligt Copy's uppfödare så ska de vara osociala enmanshundar... Men båda Cattledogarna vi har haft har varit glada & snälla :)

Just nu ligger Copy bredvid mig och sussar sött :love:

Jag har träffat fyra stycken. Alla dessa har haft otroligt svårt för hantering. Exempelvis kloklippning och veterinärbesök. Dessutom lite "luriga."

Grannen hade såna förut. När hannen levde så var jag glad att de aldrig glömde låsa sin dörr för annars hade jag nog inte levt idag.
Han tokslängde sig på dörren när man gick ut i trappen eller kom hem.
När man träffade honom med matte eller husse var han hur snäll som helst, men skulle inte vilja träffa honom ensam en mörk natt.

Oj, gammal tråd men men...

En kompis till mig hade en och den var som en vanlig hund. Snäll och trevlig. Men utseende mässigt tycker jag att de är fula. Men den var i fint psyke krävde lagom med motion, lättlärd.... MEN den fes och luktade på sina egna fisar. Lite speciell var hon allt!

:)

Det gör mina hundar också!!:p
Fast det är en BC/LAbrador och en BC!!

OM dom då i det läget liksom skrynkar ihop nosen och rusar därifrån, då är det bara att fly!!
För den gasen går inte av för hackor!!!:rofl:

Jag vet inget om rasen som sådan (Den ras som TS efterfrågar), men de verkar vara en trevlig ras!!
Som med alla andra raser;
Rätt hund blir kanon!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 829
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 349
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 582
Senast: tanten
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
799
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka