Auktion Margretetorp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Auktion Margretetorp

KL

Jag såg i World Fengur att ägarskapet gått över på köparna nu. Så nu är det fritt fram att sälja dem...

Det finns många åsikter om det här med hästarna. Nu är ägarbytena gjorda ivarje fall.

Senast ändrad av en moderator:

KL
Riktigt festligt det här, hur många inlägg ka man få raderade innan man blir bannad från Buke tro?
Undrar om man får veta ifall man blir bannad man får ju inte veta om/när/varför inlägg tas bort. Antagligen för att det innehöll en mening som kunde vara kritik mot allsmäktiga bukefalos..tur att något är sig likt i hästvärlden.

Efter som du inte tycks ge dig å skriver jag detta offentligt i tråden, inlägg som bryter mot Bukefalos regler tas bort, JA. Kommentarer om detta raderas också, eftersom de inte tillför diskussionen något.

Boj/moderator

Kan vara trevligt att få veta vilken regel man brutit mot denna gången..eller de tre senare. Det blir lättare att inte göra om samma misstag igen då. Såg inget som var regelbrott. Extra intressant när inlägg där man frågar tas bort..

Menmen.. det är bukefalos diktatur i ett nötskal, ta bort, inga meddelanden, inget tydligt regelbrott.. hade förstått det om det var hets mot folkgrupp, enbart för att irritera eller något annat otrevligt... dock har ni väl som vanligt överseende med sådana inlägg, antar jag.

Yepyep..fick åtminstonde ett erkännande om att det tagits bort även om ingen säger varfö. Nu tar jag buke semester igen.

Menmen.. det är bukefalos diktatur i ett nötskal, ta bort, inga meddelanden, inget tydligt regelbrott.. hade förstått det om det var hets mot folkgrupp, enbart för att irritera eller något annat otrevligt... dock har ni väl som vanligt överseende med sådana inlägg, antar jag.

Ja Bukefalos är en "diktatur" liksom 100% av forumen på internet. Moderatorerna här arbetar ideellt och får inte någon som helst ersättning, trots detta är jag säker på att du får ett trevligt svar om du messar och frågar vad som var problemet. Det är dock inte säkert modertorn kommer ihåg varför eller ens vet vilken moderator som raderade inlägget.

Hahaha, en tidning ringde och ville intervjua oss i dag :grin:
Men hörde av mig till SIf och dom tyckte inte jag behövde vara orolig!
Skall skicka passet nu i slutet av veckan.Men nu står man iallafall som ägare enligt Worlfengur.!

Ja det som slog mig när jag hörde priserna hästarna gick för på auktionen var hur jag kan stå med ett eksemfritt svenskfött sto som är uppväxt under mycket goda förutsättningar inriden och supertrevlig för 40 000kr som inte en enda hör av sig på....

Jag tror som du att risken är stor att man i slutändan blir besviken på vad man köpt, kanske inte omedelbart men så småningom...

Det angår väl inte oss här vad folk gör med sina pengar? Vill de köpa dessa hästar på auktionen - bra, helt toppen att folk bryr sej så pass långt. Det eksemfria, svenskfödda stoet som är uppväxt under mycket goda förhållanden får säkert sin köpare allt eftersom. Hon far direkt inte illa under tiden.

Absolut inte, även jag är glad att dessa hästar verkat komma till goda hem trots att inte ett gott hem defineras med ett högt inköpspris...

Det jag förde en diskussion angående var att jag inte anser att en islandsimport utan besiktning utan spattröntgen och utan provridning är värd 51 000kr..enligt mig är det minst 20000kr för mycket men det är ju också min personliga åsikt....

Senast ändrad:

Men när man frågar i tråden så raderas bara frågan istället för att man får svar. Klart an frågar i trråden eftersom rätt moderator då ser det, plus att det är väl vanligt hyfs att omman raderar något så berättar man varför, om det inte är ett troll eller liknande som kräver ppmärksamhet. Man måste äländå utgå från att folk råkarbryta en regel av okunskap, och hur ska de kunna bättra sig om de inte ens får veta vad felet är? Det är det som skiljer Buke rån andra forum och communities jag är medlem av eller till och med modererar åt; de andra skickar ett kort pm tex ''Ditt inlägg på ***tråd** togs bort pga annons'' eller vad som, eller skriver i tråden att inlägg tagits bort, åtminstånde. Då ser man vem som gjort det och kan enkelt fråga om det var oklart.
Sen såg jag ingen anledning till att det försa raderade inlägget, om pass och ägarbyte som krånglat, raderades. Varken otrevligt eller innehöll annonser eller något liknande.
Det händer för ofta här att inlägg bara raderas utan förklaring och utan tydlig anledning.

Mitt pass har kommit.

De ringde mig med, men det inlägget jag skrev det i raderades anågon anledning.

Du får själv läsa de regler du godkände vid registrering, tre inlägg har tagits bort varav att ett innehöll telefonnummer och namn samt ditt citat svar till detta och en sur kommentar till att inläggen togs bort, totalt 3 inlägg.

Boj/moderator

Varför du inte får ett meddelande? Om det inte framgick klart nog av mitt förra inlägg så.... Moderatorerna har arbetar gratis, av erfarenhet vet jag att det tar mycket tid och energi att maila alla som placerar inläggen fel eller postar material som inte hör hemma här alls. Så länge det inte finns utrymma att anställa moderatorer i en omfattning så de har tid att maila på arbetstid så lär inte alla få personliga mail med motivation, möjligen kan Gunnar Införa ett standard mail.

Passar det inte så lycka till med att hitta ett forum som motsvarar dina krav :angel:

Jag känner redan till flera och arbetar själv som moderator på en del, forum och communities, några med många användare. Vi har tid att skicka inlägg/PM och förklara på ett trevligt sätt, visserligen standardsvar, men fortfarande en kort, artig förklaring. Det är ju det jobbet man ocks tar på sig som frivillig. Det borde inte vara så svårt att lägga en kommentar i tråden om vad som hänt, tar inte många sekunder.
Fast här i sverige ska man inte förvänta sig sånt.. kommer hit för att få läsa lite svenska ibland, men de engelska är bra mycket trevligare i tonen. Vad tror du jag gör under alla de månaderna jag inte är här ;) ? Har varit borta större delen av sommaren.

Oavsett vilket, nu ska jag inte störa i denna tråden mer, och sticker antagligen ifrån Buke på nytt ett tag, orkade bara nån vecka här denna gången. Får se när jag tittar in nästa gång. Brukar mest titta n i tecknartråden och kolla trådar jag skrivit i sedan tidigare när jag kikar in, men det har varit låg aktivitet där ett tag så inget att kolla nu.

Boj: Tack! Så många sekunder tog det att svara på frågan. Även om man läser reglerna när man registrerar sig för x antal år sedan så skadar inte lite trevlig information när någon råkar göra fel så att man slipper göra om det, eller utgår ni från att alla gör fel med flit för att försvåra för er? Hår får man ju inte ens veta att det blivit ett fel om man inte går tillbaka och letar efter sina raderade inlägg.
Dessutom togs ett inlägg mellan 147 och 148 också bort av någon och frågan på var det tog vägen lämnades obesvarad. Där fanns varken telenummer eller namn såvitt jag kan minnas, och ingen otrevlig ton heller. Bara någon som var orolig över problemen med pass..

Senast ändrad av en moderator:

Min man är på ett forum. Där får de/han t o m mail om de kanske flyttat tråden eller vad de nu kan ha gjort.
Så fort något görs med tråden som TS gjort, så meddelas det via mail.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka