Hejsan!
Jag köpte en av unghästarna från Margaretetorp auktionen för, var det två månader sedan? Och skickade in pass m.m. för ägarbyte som jag blev informerad om att göra.
Jag undrar hur det går? Har tänkt att ni hade lite mycket att göra och att det därför tar tid, blev ju informerad om att allt skulle vara ordnat med er.
Men så får jag läsa detta inlägg på ett forum och nu undrar jag hur det ligger till? Har jag blivit såld en häst som nu inte är min? Eller är det bara försening pga mycket att göra?
Citat:
"Hej, hur har det gått för alla er som köpt hästarna med passen och ägarbyte? Jag köpte tre stycken och har fått veta att hästarna ej ägs av mig eftersom polisen sålt dem utan ägarnas vetskap, ägaren är en helt annan än de som hade dem i Sverige. Ägaren lämnar inte ifrån sig ägarbevisen utan betalning för hästarna och pengarna som kom in via auktionen är slut, de gick åt till specialfoder under 7 veckor. Vill gärna ha kontakt med er som köpt de andra 33 hästarna. Jag har haft kontakt med både polisen och länsstyrelsen utan framgång. Kolla gärna upp med SIF hur det är med just eran häst, har någon fått ägarbevisen som alltid skall medfölja passen?"
Det gäller unghingsten Sólon frá Guðrúnarstöðum, som var nr 8 på auktionen.
För den som är intresserad har han gått upp fint i hull och mår bra.
MVH
Zabina (...)
(adress)