Attraktion

Jag hör till de som attraheras av och dras till maskulina män, däremot finns det ingen "mall" som de jag varit/är attraherade av, passar in i. De är alltså väldigt olika individer i mångt och mycket, både som personer och i fråga om utseende.

Feminina män (bland annat) är alltså totalt ointressanta för just mig.

Vad är feminit och maskulint för dig ?

Är det killar som sminkar sig, går i tajta kläder och rör sig kvinnligt ?
Att diskutera vad som egentligen är femininitet och maskulinitet är egentligen en för stor diskussion. Men ja, jag gillar killar som sminkar sig och går i tajta kläder, bland annat. Men inte bara, hur någon rör sig spelar inte lika stor roll, även om det är ganska avtändande med någon som tar för stor plats och är för självsäker.

Det är ju precis det jag uppfattar om flamsiga killar. Som gör sånt som inte förväntas.
Iof , så slutar man ju bli förvånad efter ett tag dock. Eftersom dom är flamsiga.

Varför skulle de flamsa?

Jag tänker på alla mina killkompisar som spelar i rockband och gör sånt de själva vill, inte vad omgivningen förväntar sig av män i deras ålder och sociala situation.

Varför skulle de flamsa?

Jag tänker på alla mina killkompisar som spelar i rockband och gör sånt de själva vill, inte vad omgivningen förväntar sig av män i deras ålder och sociala situation.

Men att spela i rockband med kompisar låter ju bara som en hobby som vilken som helst ? Varför är det något speciellt ? Får dom åsikter om det från andra ?

Jag håller med om att attraktion påverkas av personens sätt att vara, hur den bemöter mig och andra osv.
Jag håller däremot inte med om att man har "en typ" men kan "lära sig attraheras" av någon annan "typ" om den personen har ett sätt jag gillar. Jag har liksom inga önskemål på hur en kille/man ska se ut, och det är därmed inget jag lägger nån värdering vid heller när jag träffar nya personer. Personlighet är verkligen nyckeln!

Att våga vara sig själv och inte bry sig om fördomar och normer (på ett negativt/begränsande sätt) är t.ex. egenskaper jag gillar. Flamsighet och gapighet går fetbort, men jag tycker inte det hör ihop med att vara sig själv.

Det är ju precis det jag uppfattar om flamsiga killar. Som gör sånt som inte förväntas.
Iof , så slutar man ju bli förvånad efter ett tag dock. Eftersom dom är flamsiga.

Uppenbarligen träffar du väldigt lite folk. Ingen av de killar jag träffat som inte brytt sig har varit flamsiga, visst dom har varit olika grader av sociala men flamsiga, nä. Min före detta sambo var otroligt obrydd om allt. Han trivdes i sig själv och fick ofta höra att han va "omanlig" av andra killar, grejen va att sen när dom inte va i den gruppen med grabbar så såg varenda en upp till honom. Jag hörde det så många gånger genom åren vi var tillsammans att jag till slut insåg att det var just att han inte brydde sig som imponerade på både män och kvinnor. Men han var också den mest vänliga, varmhjärtade och inkluderande person jag träffat.

"Våga vara sig själv och inte bry sig om andras åsikter ? "

Det tycker jag är ett väldigt luddigt svar. Vad menas ? Kan du ge exempel ?

Nu kan jag inte tala för sen som skrev detta först, men jag attraheras av män som tillexempel vågar visa sina känslor och vågar gå emot vad som anses vara typiskt ”manligt” utan att bry sig om vad andra tycker om det. På samma sätt tycker jag att det är attraktivt att stå emot grupptryck och säga ifrån när någon tillexempel uttrycker sig rasistiskt/sexistiskt.

Menkband med kompisar låter ju bara som en hobby som vilken som helst ? Varför är det något speciellt ? Får dom åsikter om det från andra ?

Folk har åsikter om allt möjligt, väldigt ofta. Kan t.ex. tänka mig att medelålders pappor som jobbar på bank får fler höjda ögonbryn för att de spelar i rockband, än tonåringar/20-something killar som pluggar och spelar i rockband.

Uppenbarligen träffar du väldigt lite folk. Ingen av de killar jag träffat som inte brytt sig har varit flamsiga, visst dom har varit olika grader av sociala men flamsiga, nä. Min före detta sambo var otroligt obrydd om allt. Han trivdes i sig själv och fick ofta höra att han va "omanlig" av andra killar, grejen va att sen när dom inte va i den gruppen med grabbar så såg varenda en upp till honom. Jag hörde det så många gånger genom åren vi var tillsammans att jag till slut insåg att det var just att han inte brydde sig som imponerade på både män och kvinnor. Men han var också den mest vänliga, varmhjärtade och inkluderande person jag träffat.

Obrydd om allt ? Kunde han springa omkring på stan naken ex ? Varför var han "omanlig" ?
Jag tycker det låter precis som en sån person som vill bryta normer och sticka ut...
Men ja du ger ju inte mkt information.

Nu kan jag inte tala för sen som skrev detta först, men jag attraheras av män som tillexempel vågar visa sina känslor och vågar gå emot vad som anses vara typiskt ”manligt” utan att bry sig om vad andra tycker om det. På samma sätt tycker jag att det är attraktivt att stå emot grupptryck och säga ifrån när någon tillexempel uttrycker sig rasistiskt/sexistiskt.

Vad är det för känslor du attraheras av ? Män som gråter ? Som känner sig misslyckade ?
Som blir arga ?
Vad är typiskt "manligt" ?

Folk har åsikter om allt möjligt, väldigt ofta. Kan t.ex. tänka mig att medelålders pappor som jobbar på bank får fler höjda ögonbryn för att de spelar i rockband, än tonåringar/20-something killar som pluggar och spelar i rockband.

Fast att spela i rockband är att vara sig själv och bryta från normen ? Inte killen som bygger modelljärnvägar hemma på kvällarna ? Det känns bara som nåt typiskt som tjejer faller för i nån romantisk komedi film, killar som kan spela gitarr och sjunga. Det är alltså så i verkliga livet också? Inte för att jag är förvånad :).

Fast att spela i rockband är att vara sig själv och bryta från normen ? Inte killen som bygger modelljärnvägar hemma på kvällarna ? Det känns bara som nåt typiskt som tjejer faller för i nån romantisk komedi film, killar som kan spela gitarr och sjunga. Det är alltså så i verkliga livet också? Inte för att jag är förvånad :).

Alltså, det måste inte vara så svartvitt! Att vara sig själv KAN vara att spela i rockband, bygga modellplan (det gör min man :love:), sy kläder, spela basket eller sticka. Det kan också vara något helt annat.

Vad är det för känslor du attraheras av ? Män som gråter ? Som känner sig misslyckade ?
Som blir arga ?

Män som kan prata om de känslor de har. Och ja, att de gråter när de är ledsna tycker jag är superbra. Framförallt handlar det nog om att kunna prata om att nu känner jag såhär och då skulle jag behöva det här typ. Jag attraheras inte av deras känslor utan av att de kan prata och visa dem.
Med typiskt manligt menar jag typ det som står i dina citat, att män ska vara självsäkra, få en tjej att känna sig ”girly”, klara sig själva, vara tysta och starka typ.

Men att spela i rockband med kompisar låter ju bara som en hobby som vilken som helst ? Varför är det något speciellt ? Får dom åsikter om det från andra ?

Jag är mest intresserad av hur de skulle uppfattas som flamsiga. Glömde skriva att de sysslar med samhällskritik, det var så självklart för mig, och det är just detta som de kritiserats för. De gör alltså det de själva vill och gör ingenting för att leva upp till några mallar om hur man ska vara.

Obrydd om allt ? Kunde han springa omkring på stan naken ex ? Varför var han "omanlig" ?
Jag tycker det låter precis som en sån person som vill bryta normer och sticka ut...
Men ja du ger ju inte mkt information.
Som blir arga ?
(Varför bryr jag mig att ens skriva i dina trådar, du ignorerar alltid mina inlägg)
Men hur som. Varför drar du alltid allt till sin spets? Obrydd om allt = springa naken på stan? Visar känslor = män som gråter? Vad fan får du allt ifrån? Det finns liksom mer där emellan.
Att visa känslor = att kunna uttrycka glädje, sorg, ilska, lycka, kärlek, känslor helt enkelt.
Obrydd om allt = man bryr sig kanske inte om grupptryck, vågar säga ifrån när man ser orättvisa, säger ifrån när polarna är sexistiska/rasistiska utan att bry sig i eventuell "dålig stämning", vågar uttrycka sig på ett sätt som inte är "typiskt manligt", vågar klä sig i sin egen stil/bryr sig inte om modets nycker, döljer inte eventuellt "omanliga" hobbys (du verkar tycka att modellbygge tillhör det?) osv. Folk är komplexa. Livet är komplext. Män är komplexa. Kvinnor är komplexa.
DET GÅR INTE ATT SÄTTA ALLA I EN ENDA JÄVLA MALL. Kan du inte bara få in det i din skalle? Kan du inte bara fatta att du inte kan sätta stämplar på allt och alla?

Jag är mest intresserad av hur de skulle uppfattas som flamsiga. Glömde skriva att de sysslar med samhällskritik, det var så självklart för mig, och det är just detta som de kritiserats för. De gör alltså det de själva vill och gör ingenting för att leva upp till några mallar om hur man ska vara.
Jag förstår ärligt talat inte.
Att spela i rockband är ju oftast en viss typ av killar som gör... Är det din typ av kille ?
Jag ser inte riktigt vad det har med mallar att göra ? Om man är bankman så ska man spela i rockband alltså.
Vad är det för mallar man ska bryta ifrån ?

Jag attraheras av intelligens, samhällsintresse och män som tar sitt ansvar genom att arbeta mot machokulturen och för jämställdhet och hållbarhet, säger ifrån när andra män kläcker ur sig sexistiska skämt och kommentarer, som vill göra det de kan för att både ta ansvar för och förbättra samhället på de sätt man kan. Som tänker på vad man gör och varför, som jobbar med sig själva och inte bara nöjer sig. Män som har humor och som vet vilka de är och accepterar/gillar det oavsett om det är inressen som anses nördiga eller coola. Jag bryr mig inte om vad de gör så länge det är genuint intresserade och engagerade i det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 895
Senast: Inte_Ung
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
913
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 381
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30