Absolut, men det där är ett väldigt luddigt svar, tyvärr.
Vad är det jag behöver förtydliga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut, men det där är ett väldigt luddigt svar, tyvärr.
Att diskutera vad som egentligen är femininitet och maskulinitet är egentligen en för stor diskussion. Men ja, jag gillar killar som sminkar sig och går i tajta kläder, bland annat. Men inte bara, hur någon rör sig spelar inte lika stor roll, även om det är ganska avtändande med någon som tar för stor plats och är för självsäker.Vad är feminit och maskulint för dig ?
Är det killar som sminkar sig, går i tajta kläder och rör sig kvinnligt ?
"Våga vara sig själv och inte bry sig om andras åsikter ? "Vad är det jag behöver förtydliga?
Det är ju precis det jag uppfattar om flamsiga killar. Som gör sånt som inte förväntas.
Iof , så slutar man ju bli förvånad efter ett tag dock. Eftersom dom är flamsiga.
Varför skulle de flamsa?
Jag tänker på alla mina killkompisar som spelar i rockband och gör sånt de själva vill, inte vad omgivningen förväntar sig av män i deras ålder och sociala situation.
"Våga vara sig själv och inte bry sig om andras åsikter ? "
Det tycker jag är ett väldigt luddigt svar. Vad menas ? Kan du ge exempel ?
Det är ju precis det jag uppfattar om flamsiga killar. Som gör sånt som inte förväntas.
Iof , så slutar man ju bli förvånad efter ett tag dock. Eftersom dom är flamsiga.
"Våga vara sig själv och inte bry sig om andras åsikter ? "
Det tycker jag är ett väldigt luddigt svar. Vad menas ? Kan du ge exempel ?
Menkband med kompisar låter ju bara som en hobby som vilken som helst ? Varför är det något speciellt ? Får dom åsikter om det från andra ?
Uppenbarligen träffar du väldigt lite folk. Ingen av de killar jag träffat som inte brytt sig har varit flamsiga, visst dom har varit olika grader av sociala men flamsiga, nä. Min före detta sambo var otroligt obrydd om allt. Han trivdes i sig själv och fick ofta höra att han va "omanlig" av andra killar, grejen va att sen när dom inte va i den gruppen med grabbar så såg varenda en upp till honom. Jag hörde det så många gånger genom åren vi var tillsammans att jag till slut insåg att det var just att han inte brydde sig som imponerade på både män och kvinnor. Men han var också den mest vänliga, varmhjärtade och inkluderande person jag träffat.
Nu kan jag inte tala för sen som skrev detta först, men jag attraheras av män som tillexempel vågar visa sina känslor och vågar gå emot vad som anses vara typiskt ”manligt” utan att bry sig om vad andra tycker om det. På samma sätt tycker jag att det är attraktivt att stå emot grupptryck och säga ifrån när någon tillexempel uttrycker sig rasistiskt/sexistiskt.
Folk har åsikter om allt möjligt, väldigt ofta. Kan t.ex. tänka mig att medelålders pappor som jobbar på bank får fler höjda ögonbryn för att de spelar i rockband, än tonåringar/20-something killar som pluggar och spelar i rockband.
Fast att spela i rockband är att vara sig själv och bryta från normen ? Inte killen som bygger modelljärnvägar hemma på kvällarna ? Det känns bara som nåt typiskt som tjejer faller för i nån romantisk komedi film, killar som kan spela gitarr och sjunga. Det är alltså så i verkliga livet också? Inte för att jag är förvånad .
Vad är det för känslor du attraheras av ? Män som gråter ? Som känner sig misslyckade ?
Som blir arga ?
Vad är typiskt "manligt" ?
Men att spela i rockband med kompisar låter ju bara som en hobby som vilken som helst ? Varför är det något speciellt ? Får dom åsikter om det från andra ?
Obrydd om allt ? Kunde han springa omkring på stan naken ex ? Varför var han "omanlig" ?
Jag tycker det låter precis som en sån person som vill bryta normer och sticka ut...
Men ja du ger ju inte mkt information.
(Varför bryr jag mig att ens skriva i dina trådar, du ignorerar alltid mina inlägg)Vad är det för känslor du attraheras av ? Män som gråter ? Som känner sig misslyckade ?
Som blir arga ?
Vad är typiskt "manligt" ?
Jag förstår ärligt talat inte.Jag är mest intresserad av hur de skulle uppfattas som flamsiga. Glömde skriva att de sysslar med samhällskritik, det var så självklart för mig, och det är just detta som de kritiserats för. De gör alltså det de själva vill och gör ingenting för att leva upp till några mallar om hur man ska vara.