Att vara hemma...

M

marbella ryttare

Skulle du kunna tanka dig att sluta jobba? bara fa vara hemma och fa allt betalt ink hasten...?
eller skulle du do av trakighets sjukan?;)
och om du var hemma vad skulle du valja att gora hela dagarna?
jag menar att fa tiden att ga...:confused:
 
Sv: Att vara hemma...

Jag tror att jag hade klarat mig rätt bra med att bara gå hemma om jag hade pengar att röra mig med.

Jag hade tränat med hundarna. Gått på stan och shoppat. :angel: Hängt med kompisar.

Fast iofs.. Det hade kanske blivit rätt tradigt efter ett tag.
 
Sv: Att vara hemma...

jag har nu varit hemma i 1 manad och haller sakta pa att avlida i trakighetssjukan...:crazy:
om den sjukdomen finns :smirk:
 
Sv: Att vara hemma...

inga problem... ta långa bad, läsa böcker, städa, baka, laga mat, trädgården (har tyvärr ingen längre), sy, surfa, TV och film... sova någon timme extra... osv...
 
Sv: Att vara hemma...

Jag vill inte vara hemma resten av livet. Jag vill göra något utav mitt liv.
Visst, jag har det underbaraste jobbet, att vara mamma. Men jag vill inte bara sitta hemma.
 
Sv: Att vara hemma...

Jag trivs bra hemma! Men tycker det är perfekt att jobba ett par tillfällen i veckan så man får se nåt annat än hemmet.
 
Sv: Att vara hemma...

Ja, jag skulle lätt kunna sluta jobba! Förutsatt att jag blev ekonomiskt oberoende (vann ett antal miljoner tex). Men sluta sysselsätta mig skulle jag ju inte! Jag skulle starta eget; troligen hästuppfödning. När/om jag tröttnade skulle jag göra något annat. Då kan man ju hålla på med vilken business som helst; det behöver inte löna sig och man kan anställa andra att sköta det hela om man inte vill vara för bunden.

Så; jag skulle alltså: ha tid för min son, rida hästar, sköta hästar, ha hund, ev katter och lite andra roliga djur.
 
Sv: Att vara hemma...

Absolut om det var så att vann på lotto.
Däremot vill jag inte stanna hemma o vara tvungen att sköta markskötseln av hemmet eller stanna hemma o vara beroende av en man.

Som sagt, vinner jag multum på lotto, visst då stannar jag hemma o jobbar gratis på hunddagis.

Måste jag vara beroende av en man för att kunna vara hemma så jobbar jag hellre :)
 
Sv: Att vara hemma...

Hade jag haft tillräckligt med pengar för att gå ner till halvtid så hade jag gjort det, men att gå hemma på heltid hade jag inte klarat.

Jag tillhör en av dem som inte tyckte att det bara var superdupermysigt att vara mamma-ledig.

/Timsetim
 
Sv: Att vara hemma...

tack timsetim...jag fick nu svart pa vitt att jag ar inte den enda kvinnan som tycker det ar helt rocken roll att vara hemma...
 
Sv: Att vara hemma...

Ja, det skulle jag vilja. Jag får tiden att gå utan problem - jag håller på med hästar, målar, tecknar, skriver, sysslar med allehanda hantverk, läser, tränar osv. Inga problem med att få dagarna att gå.
 
Sv: Att vara hemma...

Jag är hemmafru och har varit sen jag var 5 v gravid. sista månaderna var rätt tråkiga för jag var så otymplig men nu är det kul igen! Och jag ska vara hemma hela sommaren också hade jag tänkt mej! Man hittar på saker att göra. man kan ju alltid städa, stryka, laga middag mm. Annars går jag promenader med hunden, rider (ja inte just nu) och dricker kaffe med vänner. I love att vara hemmafru! :D
 
Sv: Att vara hemma...

Jag har gått och blivit hemmafru. Jag sysselsätter mig mycket genom att träffa andra ryttare och umgås eftersom jag undervisar en del - dock i väldigt liten skala så det blir inga stora pengar.

Eftersom sambon har ett företag som gör att han kan jobba ganska fritt har vi gott om tid att umgås och den stress jag levt under när jag jobbade heltid är borta vilket ger oss så oerhört mycket bättre livskvalitet, även om vi skulle ha mer pengar att röra oss med om jag också jobbade.

Och när bebis kommer lär inte ha några som helst sysselsättningsproblem. :)
 
Sv: Att vara hemma...

Jag skulle tycka det var helt underbart!!!

Å, bara jag hade pengarna så skulle jag gå alla kurser jag vill gå med hästarna och bli färdigutbildad instruktör.... och sen, sen skulle jag ha fullt upp :D
 
Sv: Att vara hemma...

jag skulle lätt välja att vara hemma om jag bara fick allt betalt ^^
Jag skulle göra sådant jag tycker är roligt istället för att jobba. Antagligen skulle jag skapa en massa saker för att jag vill det och inte för att jag behöver pengar, typ egna projekt som serier eller filmer osv.
 
Sv: Att vara hemma...

Jag har inget som helst behov av att gå till jobbet.

Jag har haft friår och det var underbart. Nu passade jag på att bli gravid och vår son föddes några dagar före jag skulle ha börjat jobba. Nu är han elva månader och jag är mammaledig och planerar inte att börja jobba igen inom överskådlig framtid.

Vi bor på gård och har ett stort hus där allt e från 1972 (fast nu har vi faktiskt kommit en bit i renoveringen) och så har vi fem hästar. Det räcker. Behöver inte alls ha något jobb att gå till :)
Sambon är inte sån han heller. Han har varit hemma några månader nu och ska börja jobba den 24/2. Men till hösten tror han att han vill vara hemma igen. Han jobbar mycket och långa dagar under sommaren. Då kan han nästan inte vara ledig. Men resten av året går det bra. Har en del skog som behöver skötas också så han jobbar ju ändå även om han är hemma. Men han väljer ju själv när.

Jag kan säga att det är det bästa liv jag kan tänka mig att ingen behöver gå till jobbet. Man är fri att göra vad man vill när man vill.
 
Sv: Att vara hemma...

All tid skulle gå åt till hästen. Ja skulle inte få det minsta tråkigt, jag skulle må´jättebra att slippa stressa ihjäl mej.
 
Sv: Att vara hemma...

Jag hade slutat jobba RAKT AV om jag hade klarat mig ekonomiskt. Har för mycket jag vill göra i mitt liv och tycker att varje dag jag är på jobbet är att slösa bort min tid.Även om jag visst trivs på jobet och så.
Jag hade satsat på ridningen ordentligt, och startat hunduppfödning och skapat mig en drömträdgård osv. Har inga problem att sysselsätta mig.

Jag lever inte för att jobba jag jobbar för att leva...
 
Sv: Att vara hemma...

Jag har varit hemmafru sedan jag plussade, dvs sedan maj 07. Inga som helst problem att fa tiden att ga, har hast, hund, katter och numera tva bebisar ocksa :)
Under graviditeten vilade jag mkt (enl doktorns order), gick promenader med hunden, tranade hunden (manga kurser blev det!), shoppade och planerade i forberedelse for barnen, sprang pa ul och andra lakarbesok varje vecka, pysslade med hastarna (hade tva fram till november, numera bara en), tog hand om huset, lagade mat, traffade kompisar osv osv osv.

Men de forsta manaderna kandes det markligt att inte jobba, och jag saknar fortfarande jobbet ibland - framst den sociala biten (fast jag bor nara kontoret sa traffar f.d. arbetskamraterna regelbundet pa lunch i stan). Men jag ar anda glad att jag tackade nej till de jobba-hemifran-erbjudanden som jag fick fran flera kunder nar jag sade upp mig, for jag ar overtygad om att det var all vila och brist pa stress :D som gjorde att jag lyckades bara mina tvillingar till 38 veckor.
 
Sv: Att vara hemma...

Ja jag skulle kunna låta bli att arbeta om jag ingick i andra sociala sammanhang som gav mening, stimulering och utmaningar i mitt liv.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 363
Senast: gulakatten
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 505
Senast: Bexzor
·
Hundhälsa Jag har insett att varulvens dagar är räknade även om jag inte vet när räkenskapens dag är inne. Jag har hoppats på att kunna ta med...
Svar
19
· Visningar
2 036
Senast: Milene
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
802
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp