Nu vet ju jag att du har ätstörninsproblematik som antagligen färgar dig. Jag tänker att då får man få personen att vilja sitta kvar och vara bekväm med att vänta på att alla barn har ätit upp. Att göra situationen till något avspänt och bra för alla. Jag har svårt att se ett liv tillsammans generellt sätt där alla ska vara bekväma med precis allt hela tiden. Ibland måste man göra saker man inte vill också
Jag menar inte att man aldrig ska behöva göra saker man inte vill. Jag förstår bara inte vitsen med att alla måste sitta kvar vid matbordet tills alla ätit klart. Alltså, varför ska man det? En del äter snabbt, en del äter långsamt. Vill man sitta kvar och prata om saker så visst, och det är klart man inte gör middagsstunden till något otrevligt. Jag ser ändå inte vad som skulle vara så himla bra med att alla måste sitta kvar vid matbordet när man är färdig och inte har något att komma med/inte vill delta i vad som diskuteras (för nej, jag tror absolut inte att man alltid kan hitta något som är kul för alla att prata om, och det tycker jag ska vara OK det med). Tycker det verkar vara sådan himla press på att vara perfekta familjen/perfekta föräldrar när jag läser sånt här.