Att vakna...

Enya

Trådstartare
Vaknar man innan man öppnar ögonen? Vaknar man i samma stund man öppnar ögonen? Vaknar man pga att man öppnar ögonen? Vaknar man efter man öppnat ögonen?

Vad tror/vet ni?
 
Sv: Att vakna...

Jag vaknar långt innan jag öppnar ögonen.
Jag öppnar inte ögonen förens jag måste kliva ur sängen... ;)
Hur gör du?
 
Sv: Att vakna...

Jag tycker att jag vaknar när jag bröjar bli medveten om den vakna verkligheten. dvs höra ljud, uppfatta ljus osv runtikring. Även om jag ligger i nån halvdvala så anser jag att jag är vaken då.
 
Sv: Att vakna...

Vaken innan jag öppnar ögonen. Sköts av reptilhjärnan. Har en fin bok i ämnet. ;)
 
Sv: Att vakna...

Jag vaknar långt innan jag öppnar ögonen.
Jag öppnar inte ögonen förens jag måste kliva ur sängen... ;)
Hur gör du?

Jag öppnar ögonen när jag är vaken tror jag och det är jag ju innan jag kliver ur sängen. :) Men i dag funderade jag på detta, om man kan vakna utan att öppna ögonen. :)
 
Sv: Att vakna...

Jag tycker att jag vaknar när jag bröjar bli medveten om den vakna verkligheten. dvs höra ljud, uppfatta ljus osv runtikring. Även om jag ligger i nån halvdvala så anser jag att jag är vaken då.

Men i de där halvdvalorna är jag ju inte medveten eller logisk, jag kan inte tänka klart. Det är lite komiskt när man tänker på det när man vaknat.

I morse skulle min son smyga förbi mig men han tappade en leksaksbil på golvet i samma rum som jag sov i och såg då att hela jag spratt till av ljudet, men jag vaknade inte utan sov vidare. Jag måste ha hört ljudet, men jag vaknade ju inte, är jag ändå vaken?:)

För nån dag sedan pratade andra sonen med mig på morgonen. Jag satt upp, jag tittade på honom och jag svarade lite hummande på det mesta, men samtidigt hyfsat klart på vissa saker. Jag la mig sedan ner igen utan ett ljud mitt i allt och sov vidare. Jag hade ögonen öppna, jag minns lite av vad han sa men långt ifrån allt. Var jag vaken?:D

Det är ltie därför jag funderar på när man egentligen vaknar :D
 
Sv: Att vakna...

Jag vaknar innan jag öppnar ögonen, det gör jag bara när jag måste se något.

Gör du?

Jag har alltid trott att man vaknar och öppnar ögonen typ på samma gång. Måste tänka på det när jag vaknar i morgon bitti. Hur ska jag komma ihåg det :o
 
Sv: Att vakna...

Jag vaknar innan jag öppnar ögonen, det gör jag bara när jag måste se något.

Samma här. Jag är vaken när jag är medveten och kan styra mina tankar helt och hållet. Det har väldigt lite med ögonen att göra. Personer utan ögon vaknar ju dom med.

Ett tag när jag åt en viss medicin var jag så trött och groggy när.jag vaknade och extra känslig mot ljus, så det hände ibland att jag klev upp,klädde på mig och gick ut med hunden i trapphuset och öppnade ögonen först en bit ut på gångbanan. Jag insåg efter ett tag att ,"chockeffekten" av att tvinga upp mig så inte kunde uppvägas av säkerhetsbristen i att vara ute och gå med en hund med ögonen stängda och halvsovande..
 
Sv: Att vakna...

Gör du?

Jag har alltid trott att man vaknar och öppnar ögonen typ på samma gång. Måste tänka på det när jag vaknar i morgon bitti. Hur ska jag komma ihåg det :o

Jag har ganska dålig sömn vilket innebär många uppvaknanden nattetid.
Som regel vaknar jag medan jag fortfarande blundar, måste aktivt öppna ögonen för att titta på klockan (för att se om det är någon idé att försöka somna om, eller om det ändå är dags att gå upp om tio minuter).
 
Sv: Att vakna...

Jag vaknar definitivt med slutna ögon.

Det vet jag eftersom jag ju måste öppna ögonen för att titta på klockan. Ska jag gå upp eller fortsätta sova.

Är det helg kan jag skita i att öppna ögonen eftesom jag inte har någon tid att passa.

Fast antagligen kan det där vara olika. Ungefär som hur man vaknar.
Hade en gång en fling som bara inte klarade att kliva upp men vars hjärna funkade kristallklart från första minut.
Medan jag klarade att ställa mig upp men begrep inget. Jag kunde ställas inför sådana olösliga problem som t.ex. hur jag skulle kliva i badkaret. Eftersom jag lyft fel fot och inte kunde få den över kanten då den var på fel sida liksom... Jag fick lov att vända på mig eller byta fot. VIlket jag inte begrep förrän mååååånga sekunder senare.

Så där rusade zombien jag runt och i sängen låg han utslagen och funderade över kodproblem....

Har åtskilliga gånger kommit hem och hittat tidningen i kylskåpet och mjölken på bänken, och annat oförklarligt. Slängt väskan och burit med mig soppåsen. Satt mig i bilen och kört åt fel håll. Jag kliver upp utan bekymmer. Men förstår inget.
 
Sv: Att vakna...

Bra fråga!

Jag tror att man vaknar först och sen ögonen. Finns det nån vetenskap på detta? Jo jag har för mig det. Titta på rem sömn och liknande. Men det kanske varierar? Tänk på att det finns folk som kan sova med öppna ögon.

Något för vetenskapens värld att ta upp va?!
 
Sv: Att vakna...

Jag vaknar definitivt före jag öppnar ögonen. Nu får jag sova någorlunda ostört men när barnen var riktigt små vaknade jag flera gånger under natten (dra barnet till sig för att amma, vyssja etc) och där var det extra bonus när man inte behövde öppna ögonen eftersom det gick mkt snabbare att somna om.
Just att öppna ögonen kan kännas som ren tortyr då man är riktigt trött.
 
Sv: Att vakna...

Jag vaknar definitivt före jag öppnar ögonen. Nu får jag sova någorlunda ostört men när barnen var riktigt små vaknade jag flera gånger under natten (dra barnet till sig för att amma, vyssja etc) och där var det extra bonus när man inte behövde öppna ögonen eftersom det gick mkt snabbare att somna om.
Just att öppna ögonen kan kännas som ren tortyr då man är riktigt trött.

Ja! om man inte öppnar ögonen kan man lätt somna om. Öppnar man så är det betydligt svårare!
 
Sv: Att vakna...

Jag vaknar definitivt med slutna ögon.

Det vet jag eftersom jag ju måste öppna ögonen för att titta på klockan. Ska jag gå upp eller fortsätta sova.

Är det helg kan jag skita i att öppna ögonen eftesom jag inte har någon tid att passa.

Fast antagligen kan det där vara olika. Ungefär som hur man vaknar.
Hade en gång en fling som bara inte klarade att kliva upp men vars hjärna funkade kristallklart från första minut.
Medan jag klarade att ställa mig upp men begrep inget. Jag kunde ställas inför sådana olösliga problem som t.ex. hur jag skulle kliva i badkaret. Eftersom jag lyft fel fot och inte kunde få den över kanten då den var på fel sida liksom... Jag fick lov att vända på mig eller byta fot. VIlket jag inte begrep förrän mååååånga sekunder senare.

Så där rusade zombien jag runt och i sängen låg han utslagen och funderade över kodproblem....

Har åtskilliga gånger kommit hem och hittat tidningen i kylskåpet och mjölken på bänken, och annat oförklarligt. Slängt väskan och burit med mig soppåsen. Satt mig i bilen och kört åt fel håll. Jag kliver upp utan bekymmer. Men förstår inget.

Jag är ingen morgonmänniska alls, jag har svårt att ta mig ur sängen men jag är klar från samma stund jag stänger av klockhelvetet när den ringer, och funkar normalt. :) Men det är inte kul att stiga upp :eek:

Jag tror inte jag vaknar innan jag öppnar ögonen.
 
Sv: Att vakna...

Bra fråga!

Jag tror att man vaknar först och sen ögonen. Finns det nån vetenskap på detta? Jo jag har för mig det. Titta på rem sömn och liknande. Men det kanske varierar? Tänk på att det finns folk som kan sova med öppna ögon.

Något för vetenskapens värld att ta upp va?!

Min man sov med halvöppna ögon och min ena son gör också det. Och det är väl det jag också gör i exemplen jag tog upp?:)
 
Sv: Att vakna...

Jag vaknar definitivt före jag öppnar ögonen. Nu får jag sova någorlunda ostört men när barnen var riktigt små vaknade jag flera gånger under natten (dra barnet till sig för att amma, vyssja etc) och där var det extra bonus när man inte behövde öppna ögonen eftersom det gick mkt snabbare att somna om.
Just att öppna ögonen kan kännas som ren tortyr då man är riktigt trött.

Jag öppnade alltid ögonen när jag behövde vakna på natten när mina barn var bebisar, det gick lite automatiskt, jag har aldrig tänkt på att man inte gör så :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
833
Senast: Ramona
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 702
Senast: KesoNeso
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 591
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 473
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp