Att sprida distansen

Sv: Att sprida distansen

Jag är nyfiken på distans, men 'min' pålle är extremt överviktig å behöver gå ned i vikt. Hur ska jag göra sen för att kunna börja med distans? Tycker det verkar vara en kul grej :)

Hej SaraM,

Gå in på www.ridsport.se och välj gren "distans".

Till höger på sidan så får du fram distriktsgrenledarna.

Skicka ett mail till den som finns i ditt distrikt så är jag säker på att de hjälper dig vidare

Lycka till

Jag är nyfiken på distans, men 'min' pålle är extremt överviktig å behöver gå ned i vikt. Hur ska jag göra sen för att kunna börja med distans? Tycker det verkar vara en kul grej :)

Du kan även titta in på www.distansryttaren.se som ibland har en mer uppdaterad lista. Där står en del grenledare med som saknas på Ridsports sida. Det kommer även att bli ändring på Stockholms grenledare alldeles snart men den som står med i listan nu, kan säkert hjälpa dig vidare ändå.

Du kan även titta in på www.distansryttaren.se som ibland har en mer uppdaterad lista. Där står en del grenledare med som saknas på Ridsports sida. Det kommer även att bli ändring på Stockholms grenledare alldeles snart men den som står med i listan nu, kan säkert hjälpa dig vidare ändå.

Jag har mailat Uppland och Stockholms grenledare och väntar nu på svar.

Jag vill gärna testa en distansritt, men ärligt talat är jag avskräckt av att alla tävlingar ligger långt bort i småland (bor i bohuslän) och det blir väl häftigt med en resväg på ett par timmar för att bara testa...
Idén med småtävlingar på lite fler ställen tycker jag verkar bättre. Då kan man ju t.om. åka för att bara kolla innan man ska testa själv.

Då är ju distansen ett utmärkt sätt för din häst att bli slimmad och i form. :D

Hälsning Maja

Jag har haft funderingar på att göra ett litet info möte i våran klubb framemot vårkanten , Men har inte vartit riktigt säker på om jag dels har erfarenhet utav distans så att det räcker och dels om det är tillåtet, från förbundets sida (i och med att jag inte är grenledare),
Men jag resonerar så som att : pratar inte jag om det här, så lär ingen annan här i närheten prata om det !!!
Jag tror att det bästa sättet att få fler att våga prova är att ha info möten , och att där bestämma en tävling där alla som är "gröna" åker till, och att man då som informatör åker med och stöttar med det man kan !
/MAria

*kl*

Jag har en ridtravare och vi har nu siktet inställt på distans till våren. Förslagen ni har om att involvera Stc tycker jag låter kanon.

SEdan kan jag hålla med om att jag drar mig lite för att starta själv jsut för att jag skulle vilja testa innan jag går grönakort kurser ihop med 12 åringar. :crazy:

Många i ridtravarföreningen är nyfikna på distans. Nackdelen är att många även fortsättningsvis vill kunna fortsätta tävla på våra hopp och dressyr tävlingar vilket vi inte kan den dagen vi skaffar gröntkort och licenser osv.

Så där tror jag det behövs till en förändring.

Nu fattar jag inte riktigt.
Menar du att ett av kraven för att få vara med på ridtravartävlingar är att inte ha licens och grönt kort?

Jag skulle vilja prova distans men de känns så himla långt att rida.. :D

Nu fattar jag inte riktigt.
Menar du att ett av kraven för att få vara med på ridtravartävlingar är att inte ha licens och grönt kort?

Kan det nog vara...

Som jag förstått så är ridtravarföreningen inte medlemmar i SR.
Är man licensierad ryttare så får man BARA tävla på tävlingar som arrangeras av SR-ridklubbar. INTE på "konkurrerande tävlingar".

Alltså är det inte ridtravarföreningen som ställer så tokiga krav, utan att den dagen man löser licens så får man inte vara med på såna tillställningar.
Undrar om man ens får vara med på Sahf's sportcup?

Det låter ju helt psyko! :eek:
Dessutom skulle ju det betyda att man inte kan vara med på westerntävlingar heller.
Nån som har ett aktuellt TR och som kan berätta var denna regel står?

Visst är det helknäppt! Det känns lite som om ridtravarföreningen är lite motarbetad av Ridsportförbundet. Varför vet jag inte. Travarna kanske inte är tillräckligt riktiga hästar, eller nåt?

Visst är det helknäppt! Det känns lite som om ridtravarföreningen är lite motarbetad av Ridsportförbundet. Varför vet jag inte. Travarna kanske inte är tillräckligt riktiga hästar, eller nåt?

Så är det väl inte tänkt. Tanken med regeln är väl att förhindra att typ privatpersoner och större företag ordnar egna ridsporttävlingar med egna regler.
På det här sättet hindras detta effektivt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ja, varför skriver jag här egentligen? Jag har skrivit här tidigare och slutat flera gånger om, men så kommer jag tillbaks igen. Varför...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 601
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 160
Senast: Skye
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka