Att sälja utan vet.besiktning

Sv: Att sälja utan vet.besiktning

Nej, man kan ta över försäkringen & då behövs inte besiktning.
Men man kan även skaffa en egen försäkring utan att ha besiktigat hästen, på agria får man försäkra upp till 30 000 utan besiktning.
Sedan får man även höja försäkringsbeloppet med en viss summa varje år utan besiktning.
Vore jobbigt att besiktiga hästen varje gång den ridits till & ökat i värde.
Om hästen är ung (dvs försäkringsbar sas) så går det bra att besikta hästen när man vill för att teckna försäkring på den. Inga problem.

Sv: Att sälja utan vet.besiktning

Den enda gången som jag har sålt en häst skrev jag att den såldes i "befintligt skick". Iofs hade köparen haft henne på foder först i 5 månader så då borde hon ju rimligtvis haft möjligheten att kolla "allt" om hon hade velat innan köpet blev av.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 063
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar