Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också ganska lång tid funderat på varför man rider utan hjälm. Ett undantag kan jag hitta och det är om det är 25+ ute och man ska träna i paddocken, då kan jag förstå det. Men annars, vanliga dagar..det förstår jag inte.
Jag älskar min hjälm, den är så otroligt bekväm så jag vill knappt ta av mig den. Undrar om dessa människor utan hjälm provat på en riktigt bekväm hjälm nångång.
Majoriteten av gångerna jag åkt av har varit i paddocken.. Och de flesta skador jag fått har också skett i paddocken, så nej, det där förstod jag inte??
säg mig den westernryttare som rider med hjälm, det förstör ju hela stilen .
Jag skulle se riskerna som rätt likvärdiga, förutsatt att vi inte snackar trafikerade vägar och att hästen är van vid att ridas ute i miljöer där t.ex. vilt dyker upp. Det är olika risker, javisst, men jag anser inte att det generellt är säkrare att rida på en ridbana.
Min egen erfarenhet, är att "man" oftast är mer beredd ute än på ridbanan. Kanske pga falsk säkerhet av att vara på en ridbana med staket runt om.
...men det har hänt fler än en ryttare att de flyger in i staket/sarg (heter det så?) med huvudet före...
Otur kan man ha lika mycket som på ridbana/i ridhus som ute i skogen/på vägar.
Vi kan nog komma överens om att vi har olika syn på risker, helt enkelt.