Att rida på speakers kommando.

Mist

Trådstartare
Ja just det!
När man läser reglerna ska man ju tex börja i mitten på kortsida och tölta ett varv till att börja med i lätt fyrgång. Om man rider på speakerskommano, spelar det ngn roll var man börjar då?, ska man ändå rida ett varv eller till speaker säger till (som i final ungefär)?

Hur går det till egentligen (2 på banan)?

Sv: Att rida på speakers kommando.

Nej, då spelar det ingen roll vart man börjar. Då börjar man när speakern säger till och det brukar vara när alla är inne på banan :p

Sv: Att rida på speakers kommando.

När man rider på speakerns kommando faller regeln om "1 varv i varje gångart" bort och vi går i stället efter ett uträknat system med angivet antal sekunder/gångart beroende på hur många ekipage man har på banan. Du hittar tiderna i FIPO på sid 79.

Som ryttare gör du bara som speakern säger men du får alltså vara beredd på att rida flera varv om ni t.ex är 3 eller 5 på banan samtidigt. Speakern talar om vilket moment ni ska visa och att bedömningen påbörjas, du behöver alltså inte bry dig om var på banan du är. Tänk på att rida in i rätt varv... / Ninni

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 535
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 277
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • FÅRtråden