Att plötsligt bara släppa allt! Modigt eller korkat? Har jag blivit galen?

Första dejten? Då kanske han skulle dejtat lokalt istället.
Det var inte alls meningen att vi ens skulle börjat prata med varandra. Men plötsligt hittade jag honom och vi började skriva. Nu pratar vi 5-6 timmar om dagen sedan ett par månader. Men väldigt opraktiskt att han är så långt borta.

Fast redan i andra inlagget sa TS att hon upplevde sitt liv som "lite trakigt" och nar man har kommit till att barnen ar utflugna sedan flera ar ar det inte okay. Da ar det dags att ha ROLIGT ... varje dag som finns kvar av ens liv. ;)
Jag svarade utifrån det TS beskrev i sitt första inlägg, att flytta för en man hon inte känner och hur jag känt om någon jag just träffat velat flytta enbart för min skull. Vill TS flytta till en ny spännande stad faller mina reservationer eftersom staden knappast har någon åsikt alls i huruvida TS är galen eller inte.

@rabalder: Livet är för kort att ångra det man inte gjort. Min enda reservation är att du ska inte flytta till en tillvaro där du är beroende av honom för det praktiska. I övrigt, kör så det ryker :up:
Nej jag blir inte beroende av honom alls. Mer än att jag gärna tillbringar tid tillsammans med honom förstås. För att han är väldigt fin. I övrigt kommer jag ha jobb och boende och intressen helt oberoende av honom.

Jobb kommer finnas från dag 1. Jag är en person som aldrig ens lånar en hundring av någon så egen försörjning är alltid en förutsättning. :-) Ska på flera intervjuer på fredag så det ska nog gå bra.

Du kommer säkert att få höra en massa olyckskorpar kraxa (de måste, de är bittra över att inte våga i sitt eget liv). Tips på bemötande: glatt leende och "trist att du känner så" och ännu större leende.

Det är VÄLDIGT svårt att veta hur en person är genom att skriva eller prata i telefon.

Jag kan låtsas vara en jättetrevlig extrovert som livet leker för.
Medans jag i verkliga livet har svårt deprission och klarar inte att gå utanför huset alla dagar.

Hoppas helhjärtat att ditt äventyr blir bra:heart

Det är VÄLDIGT svårt att veta hur en person är genom att skriva eller prata i telefon.

Jag kan låtsas vara en jättetrevlig extrovert som livet leker för.
Medans jag i verkliga livet har svårt deprission och klarar inte att gå utanför huset alla dagar.

Hoppas helhjärtat att ditt äventyr blir bra:heart
Det är helt riktigt. Så därför gjorde jag så att första gången jag träffade honom tog jag mod till mig och bodde hemma hos honom i fyra dygn. Träffade hans kompisar, mamma och bror. ja det var ju lika bra att kolla så mycket som möjligt direkt :-D

Det är helt riktigt. Så därför gjorde jag så att första gången jag träffade honom tog jag mod till mig och bodde hemma hos honom i fyra dygn. Träffade hans kompisar, mamma och bror. ja det var ju lika bra att kolla så mycket som möjligt direkt :-D

Precis, och nu vill du se vad det kan leda genom att flytta närmare. Det kanske inte blir något alls, och då har du ändå bara haft det som side kick till att förändra ditt liv.

Hehe, jag träffade blivande särbons föräldrar inom en halvtimme efter att jag kommit upp dit, innan vi ens blev officiellt ihop :D Vi blev tillsammans för sju år sedan igår :love:

Jag har en kompis som bryter upp sitt liv för varje ny man hon träffar. Det är tragiskt att se henne bli krossad varje gång.

Så jag hade tänkt som så att om denna mannen aldrig funnits hade du velat bryta upp dit liv? Hade du velat flytta så långt från dina barn? Ja de är vuxna men ibland vill man ändå bo nära din familj. Klarar du av att flytta till ett så litet boende? Har du någon annan vän i den staden? Jag bröt upp och flyttade ihop med min pojkvän efter att vi känt varandra drygt 2 år. Ja det var ett evigt farande men det gick. Älskar man varandra så löser sig resten.

Låter jätte trevligt verkligen :up: Hejja dig!

Jag har en kompis som bryter upp sitt liv för varje ny man hon träffar. Det är tragiskt att se henne bli krossad varje gång.

Så jag hade tänkt som så att om denna mannen aldrig funnits hade du velat bryta upp dit liv? Hade du velat flytta så långt från dina barn? Ja de är vuxna men ibland vill man ändå bo nära din familj. Klarar du av att flytta till ett så litet boende? Har du någon annan vän i den staden? Jag bröt upp och flyttade ihop med min pojkvän efter att vi känt varandra drygt 2 år. Ja det var ett evigt farande men det gick. Älskar man varandra så löser sig resten.

Fast nu bryter ju inte ts upp för den här mannens skull, utan för att ändra sitt liv i det skede hon är i. Att det är mannen som blivit den utlösande faktorn är inte samma sak som att hon flyttar enkom för honom.

Det är klart att jag kommer bli ledsen ett tag om det visar sig att relationen inte fungerar. För mig har det nog varit tvärtom mot din vän. Jag skaffar aldrig några relationer för att jag tjurskalligt vägrat uppoffra någonting. Och boendes på landet utanför en liten stad med allting redan "fixat" har det varit i stort sätt omöjligt att släppa in någon då. Jag har till och med tänkt att ingen skulle ens kunna få dela garderob med mig här för allt hade redan sin plats. Så nu tänker jag plötsligt tvärtom. Jag lämnar det mesta av mina saker kvar eftersom sonen flyttar in här. Min dotter har redan flyttat till Lund så jag kommer hamna mitt emellan dem. Men visst känns det svårare att flytta ifrån ett barn även om han är vuxen än när barnen flyttar ifrån en själv...

Fast nu bryter ju inte ts upp för den här mannens skull, utan för att ändra sitt liv i det skede hon är i. Att det är mannen som blivit den utlösande faktorn är inte samma sak som att hon flyttar enkom för honom.

Det jag menade var att TS verkligen försäkrar sig om att det är så att hon flyttar för sin skull, inte hans, innan hon gör något.

Det är klart att jag kommer bli ledsen ett tag om det visar sig att relationen inte fungerar. För mig har det nog varit tvärtom mot din vän. Jag skaffar aldrig några relationer för att jag tjurskalligt vägrat uppoffra någonting. Och boendes på landet utanför en liten stad med allting redan "fixat" har det varit i stort sätt omöjligt att släppa in någon då. Jag har till och med tänkt att ingen skulle ens kunna få dela garderob med mig här för allt hade redan sin plats. Så nu tänker jag plötsligt tvärtom. Jag lämnar det mesta av mina saker kvar eftersom sonen flyttar in här. Min dotter har redan flyttat till Lund så jag kommer hamna mitt emellan dem. Men visst känns det svårare att flytta ifrån ett barn även om han är vuxen än när barnen flyttar ifrån en själv...

Då hade jag tagit steget. Lycka till!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 887
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 256
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII