Att lita på?

M

miss_secret

Hur pass tillförlitliga är billighetstesterna? Ska inte ha mens fören 24/6 men är nu jätteöm i brösten vilket jag aldrig blir annars utan någon enstaka gång första dagen vid mens, fått massa finnar vilket jag heller aldrig har, mensvärk och får yrselanfall. Gjorde ett test imorse och först var 1½ streck synligt ett bra tag men sen bara ett, hur tolkar man det?

Grejen är att jag vill ha barn men inte nu då det inte passar. Vi hade sex runt den tid då det borde ha varit ägglossning, kondomen gick sönder men han drog sig ur direkt men det var nog lite för sent. Glömde sen "dagen efter piller" vilket var klantigt men lite sent att tänka på nu.

Ni som har haft tidiga känningar, hur har det yttrat sig? Ska göra ett riktigt test imorgon bitti men det är ju som sagt väldigt mkt för tidigt också....

Sv: Att lita på?

Man brukar ju säga att ett plus är ett plus, samtidigt om du bara såg ett "halvt" streck utöver kontrollstrecket och sedan inget alls kan det säkert ha varit ett s.k "spökstreck". Strecken på mina gravtest (både CB och billigatester) syns FORTFARANDE efter 22 månader.. (ja, jag har dom faktiskt kvar ;))

Det som konfunderar mig är,om du ska ha mens den 24/6 - man brukar ägglossa omkring 14 dagar innan mens - då ska du ha ägglossat för tre dagar sedan? och således haft det där sexet där kondomen gick sönder då? Jag tror du får bida din tid, så fort syns det inte. Ägget har väl knappast hunnit fästa i livmodern då ens.

Jag hade känningar från 4 dagar innan beräknad mens (och testade plus den dagen, minus dagarna innan), bland annat lite ömma bröst och att jag sprang på toa som en dåre, kissnödig alltså.

Rådet är iallafall att inte överanaysera och vänta in beräknad mens, eller åtminstone bara ett par dagar före. Och räkna inte med ett "säkert" svar förrän efter den 24:e.

Sv: Att lita på?

Vänta tills den 24:e och ta ett till test ..

Jag kände absolut ingenting förutom att vårtgården blivit lite mörkare, så alla känner verkligen inget förrän en bra bit in i graviditeten ..

Jag började inte må illa förrän i vecka 7 exempelvis och innan det så var bara gravtecknet mörkare vårtgård :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 670
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar