Att längta efter ett barn

Sv: Att längta efter ett barn

Ibland så går det lite fortare än vad man trodde, jag och sambon har diskuterat ikväll och vi kom fram till att vi kastar p-pillrena och ser vad som händer. Just nu är jag nog både väldigt lycklig men samtidigt livrädd, konstig känsla!

Härligt, för mig tog de rätt så lång tid att bli gravid efter jag åt p-piller. 10 månader, 8 försök. Den här gången slarvade vi med kondom 1 gång :o

Ibland så går det lite fortare än vad man trodde, jag och sambon har diskuterat ikväll och vi kom fram till att vi kastar p-pillrena och ser vad som händer. Just nu är jag nog både väldigt lycklig men samtidigt livrädd, konstig känsla!

Hm, vi har gjort samma sak... fast för en månad sedan.

Känns ju skitläskigt men spännande på en gång, dock är jag nojig och tror väl egentligen att jag inte ska kunna få barn, men jag ska försöka att inte tänka, bara leva på som vanligt, fast utan p-piller och se om/vad som händer...

Försöker släppa alla mina krav på att vilja ha fast jobb, renoverat hus, ring på fingret och sånt där först... Sambons utbildning är klar om några månader, förhoppningsvis har han jobb sen. Det kanske tar lång tid att bli gravid, vi har mycket för oss också och kanske inte alltid kommer vara hemma samtidigt när det är bästa sextillfällen, så det kanske tar nåt år att bli gravid. Det vore bäst... En bebis juni 2011 vore fint, tack, men vi har som sagt slutat med pillrena nu och får se vad som händer.

Är jag helt galen?
Kontrollfreaket vill gärna ha allt praktiskt superordnat först...

:crazy:

Absolut kan stona, framför allt min lilla älskling ge mig den ro och frid som jag får av att vara med hästarna.

Som det ser ut nu så säljs valackarna efter denna säsongen i höst någon gång och sen blir det väl dags med bebisverkstan :love:
Stoet eller stona betäcks då nästa vår om allt går enligt planerna så får jag snart en bebis och stoet/stona får sina våren 2011.

Här går det fort, men gud vad roligt!!

Lite nyfiken, hur tänker ni med er tvåa och "lilla bil" om ni skulle bli gravida nu ganska snart? Håller tummarna för er :laugh:

Absolut kan stona, framför allt min lilla älskling ge mig den ro och frid som jag får av att vara med hästarna.

Som det ser ut nu så säljs valackarna efter denna säsongen i höst någon gång och sen blir det väl dags med bebisverkstan :love:
Stoet eller stona betäcks då nästa vår om allt går enligt planerna så får jag snart en bebis och stoet/stona får sina våren 2011.

Oj, här planeras det! Men ska du verkligen sälja valackarna innan du blivit gravid då? Tänker bara så här, tänk om det tar lång tid för dig att bli gravid och du säljer dem "onödigt tidigt" så att säga?
Hehe kanske har du och stona "bebisar" samtidigt då ;) Lycka till!

Jag är lite kontrollfreak tror jag och vill ha lite ordnat, det mesta ordnar sig nog, men det blir kanske inte som man hade tänkt sig. Ang vår lght och bil så är väl tanken att en bebis funkar i en tvåa (ganska stor sådan) ett tag, men vi tittar lite smått på hus. Bil får vi antingen byta eller köpa en till om vi nu får till det. Så det känns inte som några stora problem.

Victoria Secret, ja här händer det grejer, vår väg kom till en korsning och åt ena hållet stod det "börja övningsköra" och den svängde vi in på ;)

Ja det är lika bra att sälja dem nu i höst om jag får de priserna jag begär.
Förhoppningsvis tar det inte för lång tid att bli med barn, då jag gick på p-piller för några år sedan och jag och sambon blev med barn. Vi valde att ta bort det då, då vi inte hade de förutsättningarna som vi har idag. Men man ska ju aldrig säga aldrig men förhoppningsvis tar det inte för lång tid. Sen kan det vara skönt att få några månader i vinter då man inte har 3-4 hästar som ska ridas varje dag.

Victoria Secret skrev:
Haha ja. Men jag har verkligen längtat efter barn länge det är bara det här med hästarna som ska klaras upp först innan vi börjar ;)
Men det är lite läskit att planera barn tycker jag, mest för att jag har sådan förlossningskräck. Hade gärna velat "råka" :angel: bli med barn så det bara kom som en glad överaskning.

Jag har stundtals verkligen längtat efter barn, men min sambo har inte varit redo. Däremellan har det varit rätt lugnt med längtan, jag har haft så mycket att göra och vissa saker jag har velat ta före jag försöker få barn.

Jag har nog både graviditets-, förlossnings- och barnskräck :o:eek: Jag räknar dock iskallt med att det ger sig såsmåningom.

Lite nyfiken, hur tänker ni med er tvåa och "lilla bil" om ni skulle bli gravida nu ganska snart? Håller tummarna för er :laugh:

Tar ju 40 veckor innan bebisen pluppar ut så man hinner nog kolla på en hel del nya bostäder och även köpa en ny bil, kanske t.om sälja den oxå och köpa ytterligare en ny ;)

hehe säger du det? ;)
Jo men ibland kanske det känns okej att bo i tvåa också, det är ju olika hur man ser det. Intressant med olika människors synvinklar :D Själv är jag jättenojig inför om vi skulle ha bebis här i tvåan eftersom vi har katter. Inte av oro att de skulle skada en bebis, men för att de hårar ner så grymt mycket och även om jag tycker att barn ska "utsättas" för djur så ska det också finnas ett hårfritt rum när man är nyfödd tycker jag.

Det kan ju också vara praktiska skäl, om bebisen sover mycket dåligt kanske det är bra med ett extra sovrum där man kan turas om att få sova lite ibland? Jag vet inte :p

Men visst, det är ju gott om tid!

Ja det är lika bra att sälja dem nu i höst om jag får de priserna jag begär.
Förhoppningsvis tar det inte för lång tid att bli med barn, då jag gick på p-piller för några år sedan och jag och sambon blev med barn. Vi valde att ta bort det då, då vi inte hade de förutsättningarna som vi har idag. Men man ska ju aldrig säga aldrig men förhoppningsvis tar det inte för lång tid. Sen kan det vara skönt att få några månader i vinter då man inte har 3-4 hästar som ska ridas varje dag.

Då förstår jag att du hellre säljer dem nu. Kan ju också vara skönt att slippa stressa med det när du redan är gravid, man vet ju aldrig riktigt hur snabbt en häst blir såld. Ja sen är det ju förstås inte bara efter födseln som det är svårt att ha många hästar, de sista månaderna innan födseln vill man nog inte rida alls.. Har du hästarna hemma?

Jag hoppas det kan gå lätt för er att bli gravida igen. Kanske blir en sommarbebis 2010? Har ni allt sånt där "praktiskt" färdigt, typ ett extra rum, trygga jobb osv? Det är ju min största noja... Nu läser vi båda "bra" utbildningar och borde få jobb efteråt, men man kan ju aldrig veta nuförtiden. Sambon håller på och skriver ansökningar om lärlingplats nu för fullt, om man bara kunde få ett klartecken ifrån något företag så kunde jag andas ut.

Nej jag hyr ett helt stall.
Både jag och sambon har bra jobb, jag har i och för sig inte fast jobb men det är ett familjeföretag och det är meningen at jag ska bli delägare i det om några år. Förhoppningsvis får jag fast jobb till hösten/vinter. Vi har en stor trea och ett rum står tomt, sambon köpte ockso en combi förra året, undra varför? ;)

Någon sommarbebis 2010 blir det inte här, måste ju vänta in betäckningssäsongen för stoet ;-)
Vill gärna hinna tävla henne någon 1.40 nästa år då hon blir sju nästa år,innan hon får någrot/några år i aveln.
Sen blir säkert inte allt som man tänkt men jag är en liten planeringsmänniska, och ska försöka få både mig och stona "dräktiga" nästa år ;-)

Äter du p-piller så sluta med de redan nu och använd komdom/pessar/avbrutet. Det kan ta upp till ett år innan kroppen kommer igång efter man ätit p-piller så man blir gravid. Ägg och spermier är väldigt kräsna ;)

Äter du p-piller så sluta med de redan nu och använd komdom/pessar/avbrutet. Det kan ta upp till ett år innan kroppen kommer igång efter man ätit p-piller så man blir gravid. Ägg och spermier är väldigt kräsna ;)

Jag har haft hormonspirl de senaste fyra åren, och har hört att det inte alls är lika svårt att bli med barn då, än om man ätit p-piller.
Fast man vet ju aldrig

Jag har haft hormonspirl de senaste fyra åren, och har hört att det inte alls är lika svårt att bli med barn då, än om man ätit p-piller.
Fast man vet ju aldrig

Jag hade hormonspiral i två år innan jag plockade ut den. Eftersom jag under bara de sista åren gått från att aldrig vilja ha barn till att vilja, så trodde jag att det skulle smälla till direkt. :o Fast det gjorde det inte, utan det tog nästan ett helt år.

Fast det beror ju på så många andra faktorer att man aldrig kan veta hur lång tid det tar.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar