Att hitta en körponny

Sv: Att hitta en körponny

Är inte förvånad.
Priset 3000kr verkar vara något folk fått för sig är "normalt" för en shettis.

Fick bud på Zonis förra föl av en som sett henne i hagen.
1500 tyckte de var lagom för ett shettisföl:rofl::rofl::rofl:

Tror detta mycket beror på alla billiga shettisar för det mesta utan papper som säljs .
mvh El

Haha, helt otroligt! :rofl: Man undrar ju hur folk är funtade!? VARFÖR skulle man vilja skänka bort sin ponny till någon? Och särskilt till någon som man inte ens känner? Oavsett om det är ett föl så är den ju inte gratis att tillverka om man säger så.

Det absolut värsta samtalet på min shettis fick jag från en kvinna som skulle ha den till sin dotter. Men hon hade inget jobb och pluggade, så hon tyckte att hon skulle få ponnyn på avbetalning, och betala 500:- i månaden!!! :eek: Folk är inte kloka! Dessutom kunde inte dottern något, hon skulle bara skritta över stallplanen en gång i veckan, men då kan man undra varför de tittar på en så pass utbildad ponny. Finns ju massor av billigare varianter....:cool:

När jag inte ville gå med på hennes idé om avbetalningen så sa hon "-Men du måste ju förstå att jag inte har råd, vi håller faktiskt på att bygga ett stall..." JAHA, OCH?? Är det mitt problem? Har man så dåligt med pengar ska man inte ha någon häst. Vem vet om det ens finns pengar kvar till foder och utrustning då... :crazy:

:rofl::rofl::rofl::rofl: Kan inte annat....
Damen ifråga hade inte hört talas om ridskola?
Hade nog hänvisat dem dit som ett litet tips...

Tror nog överlag att folk förväntar sig billiga priser på shettis.
Har ibland roat mig med att läsa köpesannons, ibland hittar man följande...
Shetland köpes
skall vara snäll, van vid barn inga olater.
Snäll att rida & köra. Utrustning skall medfölja. pris max3500
:rofl::rofl::rofl:
Bara en rockard och sele kostar mer..
mvh El

Haha, jag borde nog ha tipsat dem om det ja...:D

Visst är det så, shettisar verkar inte ha något värde alls. Visst att de är små, men de äter, ska vaccineras, ha papper och fixas på samma sätt som alla hästar. 3500:- verkar på något sätt vara ett "standard pris" för folk som ska köpa en shettis, känner igen just den summan från många annonser.

Precis! Utrustning är inte gratis, kostar ofta mer än själva ponnyn. Men det ska ju helst följa med och knappt vara använt heller :rofl: Vissa verkar leva i en dröm värld...:D

Här kommer bilder på min nye kuse. Gissar på att han och min andre 1,5-åring kommer att busa rejält :crazy:
Ursäkta de stora bilderna.
glanz2.jpg

glanz.jpg

PICT2290copy.jpg

PICT2284copy.jpg

Åh, så fin! verkliegn jättesnygg!
Är själv såå sugen på att köpa en shettis, då har jag en stor och en liten! Men stallet har inte plats, o jag har inte råd och inte tid då jag håller på att köra in stora hästen. MEN har hittat ett sånt underbart shettisstoföl! VILL HA!!

Tjaa, vet ett shettishingstföl som måste bort. Annars vete tusan vad som ska hända med honom...

Jättefin!!!

Orkar inte läsa uppåt just nu, så du kanske har skrivit det - beräknad höjd?

Riktigt snygg sida, tycker jag!

Lotta

Jag valde honom för att han såg så kompakt och biffig ut :)

Han beräknas bli runt metern.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
942
Senast: corzette
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 284
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 547
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv