Att hitta en körponny

kolblakkur

Trådstartare
Det var visst inte det lättaste :crazy: Inte för att jag letat länge, men vanligtvis (under våren) brukar man drunkna i svar. Har fått ett par svar, men inget riktigt klipp.

Någon mer som letar just nu?

Sv: Att hitta en körponny

Vart i landet finns du?
I västerbotten känner jag till en liten fin shettisherre på 4 år som är mycket välkörd.
Anna-Carin

Annars köper man en ickekörhäst och gör den till en körhäst. Den varianten har jag kört. hehe

Jag satt för någon månad sen i motsatt läge. Hade en ordentligt inkörd 3 åring, dragit det mesta bakom sig, som jag inte fick såld:confused: Inget högt pris, inriden inkörd + avelsdiplom. Då undrade jag vart alla kuskar tagit vägen.

Ett tips är att kontakta någon närliggande ponnytravskola. Det har ofta ngn ponny till salu utan att de ligger ute på annons. Det gjorde vi och fick napp på en gång :) Det beror ju dock på vad du vill ha för ras eftersom att de oftast har gotlandsruss el. shettisar.

Nämen - en unghäst till!!! :D
Då blir det parkörning sen då??!!:idea:

Det är svårt att både köpa och sälja tycker jag. Hade en mycket välkörd shettis till salu förut, vilken konstigt nog var svårsåld. Sen är det svårt att hitta något när man vill skaffa en ny, verkar vara ett vanligt fenomen att folk säljer ponnier som körhästar utan att de knappt är vana att ha vagn efter sig :mad:

Jag är oxå förvånad; jag har min russhingst till salu (född i år). Men inget napp. Chippad, vaccinerad, full stam, mamman har gått på travet med fina tider, pappan fina poäng. I och för sig så är mamman inte visad...

Nog trodde jag att han skulle vara lite mer intressant :confused:

hehe! :D

Men e de inte dax å börja me inkörningen på den ene nu iaf?!
Eller hur gammal e han nu igen?

De är lika gamla, 1,5 år. Så efter vintern tänkte jag börja. Men det blir ponnytrav, inte skolkörning.

Japp, det gör jag :) Ivarjefall tillsvidare. Gillar de inte att gå på banan så är skolkörningen given :)

Jag är oxå förvånad; jag har min russhingst till salu (född i år). Men inget napp. Chippad, vaccinerad, full stam, mamman har gått på travet med fina tider, pappan fina poäng. I och för sig så är mamman inte visad...

Nog trodde jag att han skulle vara lite mer intressant :confused:

Det är inte lätt att sälja idag verkar det som :crazy: Och det värsta är att folk alltid ska hålla på att pruta så vansinnigt! Jag hade min shettis ute för 10.000:-. Precis som din var han chippad, vaccinerad, hade full stam, meriterade föräldrar, han var tävlad ett flertal gånger, otroligt snäll vid både ridning och körning, och folk tror att de ska få honom för 3000:-!!! :eek: Folk är allt bra fräcka! 3000:- hade inte ens räckt till att "skapa" ett föl :smirk:
Men alla pengar man lägger ner på veterinärer, för att få iordning på alla papper, och på att åka ut på tävlingar är tydligen inget värt...:mad:

Lånar knapp...

För oss blev det tvärtom...
Vi letade efter stabil, lugn ponny till ridning.
Detta då min ena dotter är handikappad och kan få kramper.
Letade, letade och hade hemma på prov inget funkade...
Till slut hittade vi en "travponny" alldeles i närheten av Visby travbana.

Hör & häpna travponny , diplomsto med travmeriter= inte alls vad vi letat efter.

Vi har nu snart haft henne i 1år.
Bättre ponny får man leta efter.
Stabil, lugn älskar att hoppa.
Dessutom suverän att köra.

Denna ponny var ett "kap" även prismässigt. Är så här i efterhand förvånad att ingen annan köpt henne före oss. Men lyckliga är vi för det.

mvh El

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
942
Senast: corzette
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 284
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 547
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv