Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, tvärtom blir jag allmänt "ameh nu är det ju gräddfil kvar, SÅ kan vi ju inte ha det! " och så gör jag nåt för att få i mig gräddfilen också. Då köper jag nog hellre lågkalorichips eller chips som finns i mindre förpackningar som inte ska dippas om man kan säga så (typ stjärnor, hjärtan och skruvar som är på 100 gram tex), och vill jag dippa så... Ptja, då kan jag gott dippa gurkstavar i creme bonjour eller nåt (grekisk vitlök för de som inte testat, sjuhuhuuuukt gott med gurka).Men det är säkert ganska tillfredställande och mindre onyttigt att dippa 35 gram chips i gräddfil än att äta 300 gram andra chips! Gräddfil mättar ju rätt bra.
Hur som helst, jag tycker att det är ett jäkla otyg att påsarna är så himla stora både vad gäller godis och snacks, och det ultimata hånet är när det skriver på påsen hur lite kalorier en portion innehåller. Till exempel om det står på en 200g choklad att en portion bara innehåller 105 kalorier eller något - och så försöker de påstå att en portion är 20 gram.
Tjena liksom.
Jag har inte det nej, men på onsdag får jag pengar så då ska jag botanisera lite i mejerihyllanTS: Har du testat den där kvargen med jordgubbssmak t ex? Den är helt underbar god tycker jag, väldigt låg fett-procent och säkert med onyttigt socker i, men som mellis kan det ju funka.
Borde ju snarare vara en varning från att äta på donken. Slösa bort så många kalorier på nåt sånt snusk när man kan få en hel gudomlig chokladkaka liksom... Jag vet vad jag hade valt!Nja, snarare som ett mål. Jag googlade mig fram till att en Bigmac-meny innehåller ca. 1000 kcal, vilket motsvarar en 200 g chokladkaka.
Skaffa bacillskräck, det funkade för mig. Åt inte lösgodis på över 10 år innan jag kom över den där skräcken för snoriga ungar som pillar på lösgodiset förra åretDet verkliga problemet med mörk choklad tycker jag är att det inte är det man är sugen på när man är godissugen. Jag äter gärna mörk choklad. Men när jag är godissugen ska det vara värsta möjliga mixen av fett, socker, färgämnen och gelatin - dvs lösgodis. Det är ju det man är sugen på!
Fast att man stoppar i sig 1000 kalorier måste ju inte betyda att man äter mycket. Du kan ju stoppa i dig massor av grönsaker och få i dig skitlite kalorier medan en annan äter en korv med en liten näve strips och får i sig mycket mer utan att just mängden behöver vara så stor alls.Men jag förundras över att man klagar över sin vikt och "jag äter inte så mycket" när det sen kryper fram att 1000 kalorier är något man äter efter middagen till kaffet ungefär!
Vilka småpåsar då menar du? Lantchips eller typ OLW och Estrella? OLW och Estrella säljs redan här, men existerar det mindre påsar Lantchips så vore ju det skitnice!Fråga i din vanliga butik om dom inte kan ta in småpåsar. Det har dom gjort här i stan efter att jag varit inne och frågat efter det och motiverat varför jag vill ha just dom små
Om det inte går att få tag i så kan du be en vän/släkting att dela upp en 300g-påse i små påsar. Och förvara dessa hemma hos denne, så du inte har dom hemma. Funkar ju även med choklad och annat snacks. Då kan du hämta en portionspåse med jämna mellanrum. Detta kan dessutom leda till att du kanske vill låta det gå längre mellan tillfällena då det äts snacks, eftersom det tar emot lite mer att gå och hämta en påse hos en person än att hämta den i skafferiet hemma.
Yes, jag börjar räkna kalorier nu på onsdag när jag får pengar och således kan påbörja behandling för sköldkörteln.Till TS: Jag har gått ner mycket i vikt, mitt enda tips mot det oändliga sockersuget (jag vet hur det är) är typ kcal-räkning... Tror iofs du fått det som tips redan... Jag har precis som du - jag kan verkligen inte äta regelbundet, mår illa som fan på morgonen & tar medicin som typ helt stillar min hunger (vill förtydliga att det inte är något jag tar för vikt utan något helt annat, en skitjobbig biverkning) så jag förstår - min räddning har varit drickyoghurt & liknande. Jag antar att du redan testat det men... ja... Lycka till.
Och jag kan för mitt liv inte förstå varför man prompt måste ge sig in i en tråd och ifrågasätta saker när man uppenbarligen inte ens klarat av att läsa det som skrivits.*kl*
Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan tro att man ska nå sitt mål - att gå ner en hel människa, men fortsätta med ett sjukt ätbeteende. Diskutera vilken sorts chips man ska äta... Det där kan man börja fundera på sedan, när det är dags att HÅLLA vikten.
Jag fattar det bara inte... Har du bestämt dig för att gå ner i vikt, eller är det underordnat att få fortsätta äta chips, godis och vad annat du "måste" äta för att inte gå i baklås och trotsäta?
Vem har sagt att jag ska äta chips i tid och otid? Det jag sagt är att jag vill byta ut det mesta, men de gånger jag prompt ska ha de där chipsen byter jag gärna ut mot bättre chips i bättre mängd. Jag snackar inte mellanmål och smygätande, jag snackar typ lördagsgodis, om ens det.Och det är ju oerhört hälsosamt att äta chips i tid och otid?
Att lära sig en hälsosam livsstil är att göra av med mer än man får in!
Givetvis kan man fuska ibland, herregud, jag äter också upp en hel B&J ibland! Men då vet jag om det och är petnoga med att det blir banne mig inget mer gotta på den veckan!
TS vill gärna bli smal men hon tänker fan inte ändra nått för det är jobbigt och dyrt, hallå liksom!
I längden blir det ju ingen skillnad, det är samma antal kalorier i slutändan ändå, som man antingen sparat ihop genom att äta kalorisnålt i övrigt eller som blir 1000 kcal extra i slutändan oavsett hur många gånger du delar upp de.Det var ett TIPS för att kunna äta choklad varje dag á 100 kalorier istället för 1000 extra!
Vad sägs om att undvika tråden när du uppenbarligen inte ens läser i den? Låt bli att klicka på den bara. Det är ju inte så svårt. Bara att låta bli.Jag hoppas det, men eftersom de enda tips som TS inte sablar ner, avskriver som omöjliga, jobbiga eller inte passande för just henne, handlar om att man kan köpa mindre chipspåsar, så är jag inte övertygad.
Läkarkontakt finns, prover har tagits och behandling för de brister som finns påbörjas när jag kan hämta ut medicin på onsdag. Du har huvudet på spiken där, jag har brister som i stort sett raderat min ämnesomsättning. Är lite därför jag tänkte göra ett nytt försök nu, när jag kan åka lite snålskjuts av medicinen i början*Hoppar nu in från ungdom, hoppas det är okej*
Har inte läst hela tråden utan bara ett par inlägg så nu kan jag ha förslag som har tagits upp tidigare men jag skriver dem ändå
Men hur liten är du?
Dotter är 157cm och ser bäst ut vid 63kg och jag är 167cm och såg bäst ut vid 55kg.
Hon spenderade kanske 6 timmar på gymmet om dagen och utöver pulvret åt hon frukt och grönsaker.
<klipp>
Skaffa bacillskräck, det funkade för mig. Åt inte lösgodis på över 10 år innan jag kom över den där skräcken för snoriga ungar som pillar på lösgodiset förra året
<klipp>
Vilka småpåsar då menar du? Lantchips eller typ OLW och Estrella? OLW och Estrella säljs redan här, men existerar det mindre påsar Lantchips så vore ju det skitnice!
Jo jag funtade på det, men det känns så dumt Samtidigt blir det isf så nära så jag behöver bara gå några meter för att fuska, det blir för lätt. Då köper jag hellre nån liten påse redan från början när jag prompt ska ha mina chips och vill jag sen fuska så måste jag till affären på nytt (det däremot tar emot, jag hatar att köpa chips. Varför syns nog rätt tydligt på somliga personer i tråden...).
<klipp>
Glömde ju värsta snuskhändelsen: en kille, ca 25 år och väldigt påverkad av något, som slickade på spadarna man tar godiset med. Mmmm så mysigt