Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Fast liknelsen kom sig av att Marie Antoinette … jag menar Vogue tyckte att det bara var att dela upp chokladkakan i tio delar och äta en del per dag istället för att äta upp hela på en gång.

Det var ett TIPS för att kunna äta choklad varje dag á 100 kalorier istället för 1000 extra!

Fast det kommer inte vara 6kg fett du har tappat då, hur gärna du än vill det

Tro det eller ej, men det finns faktiskt de som lyckas bemästra ett beroende. Inte alla, men det finns.

Och som tidigare skrivits: jag svarade på miss Perfects något korttänkta kommentar om att det bara var att sluta äta - hallå liksom.

Hade det varit så "bara" hade det inte funnits någon beroendeproblematik ö h t, det hade bara varit karaktärsfel. Men lite längre har vi väl ändå kommit? (ja, uppenbarligen inte alla då).

Det är helt okej, bara det står 70 på vågen som det brukar! ;) Det peppar mig att träna hårdare! :)

Jag tror du behöver äta mer, för att hålla blodsockret jämnare. Jag kan också bli grinig om jag får för lite mat, väldigt jobbigt för både mig och omgivningen.

Nä, det är ju hemskt att någon har stark vilja och VILL nå sina mål, buhu va jobbigt att höra att det går att bestämma sig och sen nå sina mål! :d

Tro det eller ej, men det finns faktiskt de som lyckas bemästra ett beroende. Inte alla, men det finns.

Klart det finns. Jag har inte påstått annat heller, men de flesta klarar det inte på egen hand och om man hela tiden letar sätt att tillfredsställa sitt beroende så skulle jag nog vilja säga att man hör inte till skaran som klarar av att bryta sitt missbruk på egen hand.

Jag tror du behöver äta mer, för att hålla blodsockret jämnare. Jag kan också bli grinig om jag får för lite mat, väldigt jobbigt för både mig och omgivningen.

Jag får i mig näring 5 ggr om dagen så det är lugnt! ;)
Men tackar ödmjukast för att du bryr dig om mig! :up::grin:

Problemet blir ju bara att du mest troligt ökar i vikt igen när du fyller på med mat i tarmpaketet :/
Bättre att strunta i vågen, och köra på måttband/kläder/speglar istället :)

Kl. Det finns en stor skillnad mellan missbruk. Alkohol kan man avstå helt. Föda måste man fortsätta inta. Jag tror inte att det är jättemånga som missbrukar alkohol som senare kan inta lagom med alkohol. Tänker man så inser man hur svårt det är att få ordning på ett matmissbruk oavsett vilken typ det gäller.

Ja, stackars mig va ;) Men vågen visade redan - 1 imorse så 5 kg kvar och sen är jag i mål, lär vara klar innan helgen! :)

(Är 175cm lång så är ingen enorm människa, ligger strax under 25 (normalvikt) på BMI när jag väger 76 och strax under 22 när jag väger 70)

Jag har inga synpunkter på vad du väger. Men eftersom du framhåller hur duktig du är på att dra igen kakhålet efter att du trillat dit - så rimmar det inte riktigt med att du trots allt dragit på dig oönskade kilon.

Att du går ner 1 kg första veckan på pulver är självklart. När man drar ner på kolhydraterna går man alltid ner vätskekilon första veckan.

Jotack, jag är väl bekant med bl a 12 stegsprogrammet.

Och jo, jag tänker. Tack för den spydiga kommentaren.

*kl*

Tips om nu någon vill äta pulver, Sophiakurens Mintchoklad. Det är fan som godis! Så jag ska nog ta och beställa hem en omgång och dricka när jag får godissug!

Jag ändrade till Kl för det var inte på något sätt till dig! Inte överhuvudtaget! Det var mer en insikt om hur jäkla svårt det kan vara.

Och det var precis det som fick oss andra att förstå att du inte har en susning. :)

Susning om vad? Att det är bekvämare att moffa i sig choklad än att ta tag i sig själv istället för att gnälla? :)

Det fattar jag också, jag hade också velat ligga hemma o äta praliner och dricka skumpa dagarna i ända, men det går liksom inte, för då skulle jag väga 60kg + istället för 6kg plus..... :meh:

Och som tidigare skrivits: jag svarade på miss Perfects något korttänkta kommentar om att det bara var att sluta äta - hallå liksom.

Hade det varit så "bara" hade det inte funnits någon beroendeproblematik ö h t, det hade bara varit karaktärsfel. Men lite längre har vi väl ändå kommit? (ja, uppenbarligen inte alla då).

Jamen eller hur. Sen finns det ju en väldig massa fördomar om feta människor, det ska man inte glömma, och de manifesteras som vanligt inte minst i den här tråden. Det är väl bara att sätta upp mål om viktnedgång och sen göra det - liksom. Vad är problemet???? HUR kan TS tjata om chips när hon behöver gå ner så mkt i vikt?? Hon måste ha dålig karaktär helt enkelt, vara lite förslappad sådär. Suck. År 2013.
Andelen feta ökar hela tiden, titta på USA där snart en majoritet av befolkningen är feta. Det är skrämmande siffror och om orsaken bakom den här utvecklingen vore enkelt så vore problemet löst enkelt också. Men det är ett komplext problem, tro det eller ej.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
682
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama