Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

För övrigt är det inga som helst problem att "smacka i sig" en 200 g chokladkaka. Jag är normalviktig, men inte perfekt och jag älskar mat och godsaker. Har dålig självdisciplin vad gäller godis, men som tur var är jag bra på andra saker :D

Svea - har du sett Rootfruit? Lyxchips med vuxensmaker som finns i 90g-påsar.

Dels tål jag inte palsternacka och morot, dels innehåller de för lite glutamat, socker och ostpulver för att jag ska bli tillfredställd. Men tack för omtanken. ;)

Det verkliga problemet med mörk choklad tycker jag är att det inte är det man är sugen på när man är godissugen. Jag äter gärna mörk choklad. Men när jag är godissugen ska det vara värsta möjliga mixen av fett, socker, färgämnen och gelatin - dvs lösgodis. Det är ju det man är sugen på!

Vilka då, Willy's?

Köpte stiltonvarianten i fredags men de var så äckliga (trots att jag älskar stiltonost) att jag bara ville ha en näve. Tycker för övrigt inte att de känns så lyxiga, snarare som en billighetsvariant. Jättemycket salt. Parmesanvarianten har jag inte sett.

Willys...?

Rootfruit. Stilton har jag inte smakat för det gillar jag inte. Parmesan tyckte jag var goda - dock inte så goda att de slår såna chips som jag verkligen gillar.

Tog upp dem här egentligen enbart på den behagliga påsstorleken, 90 g.

Absolut! 90%-ig mörk choklad stillar verkligen inte suget. Då går jag bara i skåpet efter något bättre :p

Ja, Rootfruit, jag trodde att det var Willy's eget märke.

Håller dock med om att 90 gram är en ypperlig storlek på påse.

Nej, ska man bli tillfredställd av choklad i mindre kvantiteter än 200 gram ska det vara praliner av hög kvalitet, helst handgjorda.

Men varför inte dela upp den i 10 portioner då så blir det bara 105 kalorier extra om dagen trots att du äter choklad? :)

Fattar inte varför man måste smacka i sig en 200g chokladkaka på en och samma gång, det är ju galenskap när man räknar på det!

En chokladkaka är nästan som 3 mål på Mcdonalds! O_o

Därför att man har problem med sitt ätbeteende som har sina skäl. Det är därför man är överviktig från början. Man behöver inte ha så högt IQ för att begripa det. Jag begriper att det smartaste valet inte är att gluffa i mig en stor chokladkaka på en gång när jag redan är fet, men vet du, ibland spelar den infon ingen som helst roll. För man har problem.

Sant, men ett bättre alternativ att stoppa i sig än geléhallon tänker jag:D

Varför är det så svårt att belöna sig med annat än mat/godis?

:bow::bow::bow:

:bow:

Eller hur! Det verkar för övrigt som om Vogue planerar att skaffa barn. Det ska bli så spännande att se vad som händer när hon har en liten varelse i sitt liv som hon inte kan kontrollera. Bye bye perfect life! :D

Vet du, det skall bli underbart! :):love:

Och jag har inget perfekt liv. Jag väger själv 6kg för mycket just nu och är inte alls så fast som jag borde vara. Men jag har tagit tag i det nu och kommer träna röven av mig tills jag får tillbaka den! ;) Men jag förundras över att man klagar över sin vikt och "jag äter inte så mycket" när det sen kryper fram att 1000 kalorier är något man äter efter middagen till kaffet ungefär!

Jag kommer att ligga på 500-600 kalorier nu ett tag tills mina 6kg är borta, samtidigt tränar jag givetvis så att hela kroppen tightar till sig och så att det inte bara är "vattenvikt" som försvinner! :)

Senast ändrad:

Det är jättesvårt! Och jag tror att problematiken är väldigt svår att förstå för de som aldrig haft det så. "Det är väl bara att inte äta". Jomen eller hur.

Jag kommer att bänka mig framför datorn med chipspåsen när trotsåldern inträder! ;)

(hoppas att Kettle Chips Jalapeño har kommit till Sverige då)

Fråga i din vanliga butik om dom inte kan ta in småpåsar. Det har dom gjort här i stan efter att jag varit inne och frågat efter det och motiverat varför jag vill ha just dom små :)

Om det inte går att få tag i så kan du be en vän/släkting att dela upp en 300g-påse i små påsar. Och förvara dessa hemma hos denne, så du inte har dom hemma. Funkar ju även med choklad och annat snacks. Då kan du hämta en portionspåse med jämna mellanrum. Detta kan dessutom leda till att du kanske vill låta det gå längre mellan tillfällena då det äts snacks, eftersom det tar emot lite mer att gå och hämta en påse hos en person än att hämta den i skafferiet hemma.

5-600 allt som allt...? & träning på det? Lycka till, du lär må skit efter ett tag & smälla upp i vikt när du börjar äta normalt.

Till TS: Jag har gått ner mycket i vikt, mitt enda tips mot det oändliga sockersuget (jag vet hur det är) är typ kcal-räkning... Tror iofs du fått det som tips redan... ;) Jag har precis som du - jag kan verkligen inte äta regelbundet, mår illa som fan på morgonen & tar medicin som typ helt stillar min hunger (vill förtydliga att det inte är något jag tar för vikt utan något helt annat, en skitjobbig biverkning) så jag förstår - min räddning har varit drickyoghurt & liknande. Jag antar att du redan testat det men... ja... Lycka till. :)

Ja totalt.

Nej, för när jag är inne i träningen kan jag lätt gå upp till 1500 kalorier utan att lägga på mig öht. Bara det vanliga att man bygger muskler och tappar överflödigt fett.

Jag kommer att ligga på 500-600 kalorier nu ett tag tills mina 6kg är borta, samtidigt tränar jag givetvis så att hela kroppen tightar till sig och så att det inte bara är "vattenvikt" som försvinner! :)

Det lär ju vara mestadels muskelvikt som försvinner. 500-600 kcal täcker inte ens min frukost (jag väger 48 kg men ska gå ner till 44 kg (ja, jag är en petit typ)).

Senast ändrad:

Att träna på den mängden kcal är rätt meningslöst för några muskler kommer det inte att byggas, snarare bryts de ner eftersom det inte finns nån annanstans att ta energi från.

Att svälta sig ner i vikt är ingen bra metod.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
682
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur