Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Eller så äter du väljer du att stå över helt? :)

Ta en frukt, eller två tom! En hel mango mättar ju och stoppar suget! :)

Annars finns ju majskrokar:

100 g majskrokar innehåller:
Energi 1650 kJ (390 kcal)
Protein 8 g
Kolhydrater 84 g
Fett 2 g

Jojo, men att förbjuda helt är som sagt inget för mig, då sitter jag där och mölar i mig istället. Det mesta ska ju avstås från och bytas ut, men det lilla som äts kan ju gott få vara lågkalorisnacks eller typ stjärnor som förvisso inte är lågkalori men i små förpackningar liksom :)

Frukt i all ära, jag knaprar jättegärna i mig päron och clementiner och grejer, men vill jag ha chips så är det inte något sött jag är ute efter ;) Kollade majskrokar, innehåller ju inte ens en liten nypa salt, hu då :p

Nä, ska man äta snask tycker jag att man åtminstone ska tänka på NPK-värdet, det vill säga hur mycket Njutning Per Kalori man får. Och NPK-värdet för såna där majskrokar är i stort sett obefintligt.

Jag brukar lösa ekvationen genom att köpa mindre påsar med smakrika chips, men det kräver viss planering eftersom de kan vara svåra att få tag på. Jag gillar t ex Kettle Chips. De är mycket mer smakrika än vanliga chips och lite grövre, så man äter dem långsammare. Och påsarna är 150 gram.

Det finns en del lösviktsnaturgodis som jag gillar också och som har mycket smak, t ex americanos och japanmix.

Senast ändrad:

Finns även i 40-gramspåse!

Jag är ju också chipsoman och försöker hålla reda på vilka som har småpåsar. Även om det är dyrare så köper jag egentligen hellre två 35-gramspåsar OLW eller Estrella på en mack än en 300-grammare för samma pris på ICA. Jag vet att jag egentligen är nöjd efter de där 70 grammen och det är värt pengarna att slippa frestelsen... Men tyvärr är ICA ganska ofta närmast. En bra dag köper jag lantchips som tack och lov finns i lite mindre påsar - en mindre bra dag vaknar ostbågedjävulen i mig och då är det kört.

Vi har fått en English Shop där jag bor, och där säljer de småpåsar engelska chips. Så nu har jag mycket mer att välja på.

Här har vi inte ens en mack i närheten :p Däremot vill jag minnas att det finns småpåsar på Willys. Trist med så litet utbud bara, den enda sorten som finns i småpåsar som jag öht gillar är OLWs Sourcream & Onion och den ska dippas i gräddfil för att vara god... Vilket ju mest fettar upp de ännu mer.

Lantchips ja, oh god the goodness! Men jag har bara sett de i 200 gram. Finns de bara i 200 gram tro eller är det bara här man inte tagit in mindre? 100 gram tycker jag vore alldeles utmärkt en lördagkväll men köper jag 200 gram så äter jag ju alla 200 gram också... Jävla chips som tvingar sig på mig med sin godhet sådär :angel:

Men det är säkert ganska tillfredställande och mindre onyttigt att dippa 35 gram chips i gräddfil än att äta 300 gram andra chips! :idea: Gräddfil mättar ju rätt bra.

Hur som helst, jag tycker att det är ett jäkla otyg att påsarna är så himla stora både vad gäller godis och snacks, och det ultimata hånet är när det skriver på påsen hur lite kalorier en portion innehåller. Till exempel om det står på en 200g choklad att en portion bara innehåller 105 kalorier eller något - och så försöker de påstå att en portion är 20 gram.

Tjena liksom.

Jäsicken va bra gjort!! Grattis!!

TS: Har du testat den där kvargen med jordgubbssmak t ex? Den är helt underbar god tycker jag, väldigt låg fett-procent och säkert med onyttigt socker i, men som mellis kan det ju funka.

Men varför inte dela upp den i 10 portioner då så blir det bara 105 kalorier extra om dagen trots att du äter choklad? :)

Fattar inte varför man måste smacka i sig en 200g chokladkaka på en och samma gång, det är ju galenskap när man räknar på det!

En chokladkaka är nästan som 3 mål på Mcdonalds! O_o

Senast ändrad:

Är det ens någon idé att jag förklarar för fröken perfekt?

Jag vet varför man "måste" smacka i sig ...

Jag har äti 100, 200 eller 500 g. choklad, nedsköljd med läsk och sen pizza till middag på det och en påse chips- allt med coca cola.... inte pizza varje dag men ..
Det var inte smaken som var grejen. Jag åt av andra skäl =jag var sjuk.

Fattar du nu varför?

Fattar inte varför man måste smacka i sig en 200g chokladkaka på en och samma gång, det är ju galenskap när man räknar på det!

Och på något sätt har även du dragit på dig en övervikt, eller? FATTAR bara inte hur du kunnat göra det, herrrrrregud!

Svea - har du sett Rootfruit? Lyxchips med vuxensmaker som finns i 90g-påsar.

Hur som helst, jag tycker att det är ett jäkla otyg att påsarna är så himla stora både vad gäller godis och snacks, och det ultimata hånet är när det skriver på påsen hur lite kalorier en portion innehåller. Till exempel om det står på en 200g choklad att en portion bara innehåller 105 kalorier eller något - och så försöker de påstå att en portion är 20 gram.

Tjena liksom.

Ungefär som folk som påstår att "det är så bra med mörk choklad eftersom man blir nöjd efter bara en ruta eller två". Jag vill bara slå dem på käften.

Ungefär som folk som påstår att "det är så bra med mörk choklad eftersom man blir nöjd efter bara en ruta eller två". Jag vill bara slå dem på käften.

Eller hur! Förvisso kostar min choklad väldigt mycket så jag snålar bara för det när jag väl investerat i en, men jag kan inte påstå att jag är speciellt nöjd med det, snarare frustrerad.

Haha, 200 gram choklad är ju ingenting när man är godissugen :D

För mig är 200 gram choklad ett ganska bra val när jag blir godissugen, jämfört med en påse lösgodis (varav ca 90% är choklad) på 5-700 gram :meh:

kl

Håller med angående mörk choklad, de chokladkakorna brukar ju vara på 100 gram var så då måste man ju köpa två ;)

Ett tips på lite nyttigare godis/mellanmål är vaniljkvarg som jag provade i helgen. Lite socker tillsatt men ändå ett bra alternativ, det var mättande! Jag kanske redan har skrivit det, kommer inte ihåg :o

:bow::bow::bow:

:bow:

Eller hur! Det verkar för övrigt som om Vogue planerar att skaffa barn. Det ska bli så spännande att se vad som händer när hon har en liten varelse i sitt liv som hon inte kan kontrollera. Bye bye perfect life! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
682
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama