Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Det är det fina med det här vetu, det spelar ingen roll vad du TROR när jag VET! ;):banghead:

Och sen skrev jag inte fri tillgång, jag skrev 1 om dagen! :meh:

Man kan inte tappa 1kg fett om dagen bara genom att dricka pulver. Inte ens jag som har typ 45kg fett (inkl vätska) för mycket skulle kunna göra det.

Usch dom där smakar ju urk. Men visst är det en quick fix.

Tror Ts är inne på rätt spår att räkna kalorier då märker man hur mycket man verkligen äter.
Lycka till :)

Nu har jag inte hunnit läsa hela tråden men jag skriver ett snabbt inlägg:

- vad gäller att äta på morgonen är jag också hopplös på det - men jag dricker grönsaksjuice eller tomat-dito (Fontana, 16:- för en liter på mitt Ica) med en rejäl skvätt Tabasco på mornarna om jag inte har lust att äta något. Det mättar faktiskt och innehållet dessutom en massa bra saker - Fontanas juices har inga tillsatser.

- väga mig har jag inte gjort sedan jag var femton. Jag blir fixerad av siffror. Hittade en gammal dagbok hos mina föräldrar häromsistens från sjunde klass där jag har skrivit ner varenda viktsiffra inklusive hekton tre gånger om dagen. Inte jättesmart kanske.

- någon tipsade om äppelcidervinäger i vatten och det är rätt bra. Mättnaden kommer fort och håller i sig.

- jag testade Slimfast i England för ett antal år sedan, antar att det är ungefär som Nutrilett - och det var jättegott men inte höll jag mig mätt för fem öre. Jag tror faktiskt inte på VLCD.

Sedan - jag går ner mer i vikt när jag äter. Jag hade en hemsk period för några år sedan där jag inte åt någonting på sju veckor (ja, tro det eller ej) och jag blev inte av med något förutom muskelstyrka och hjärnkapacitet. I somras var jag hos mina föräldrar i ett par veckor och rasade i vikt när jag åt tre gånger om dagen plus kanske lite fika emellan och ofta lite godis eller glass på kvällen. Ämnesomsättningen behövde uppenbarligen en kickstart.

Det är det fina med det här vetu, det spelar ingen roll vad du TROR när jag VET! ;):banghead:

Det är så klart möjligt att hon förlorade 14 kg, men det var knappast 17 kg fett, utan merparten måste varit vätska och muskler. :) Och det är ju det som är nackdelen med VLCD - man tappar mer muskler än fett.

1 kg fett motsvarar ju 7000 kcal. 17 kg fett motsvarar alltså 119 000 kcal. Alltså skulle hon ha förbränt 8500 kcal/dag. För att lyckas med det måste hon ha vägt omkring 280 kg, alternativt samtidigt tränat som Gunde Svan när han var var som mest aktiv. ;)

1 kg fett motsvarar ju 7000 kcal. 17 kg fett motsvarar alltså 119 000 kcal. Alltså skulle hon ha förbränt 8500 kcal/dag. För att lyckas med det måste hon ha vägt omkring 280 kg, alternativt samtidigt tränat som Gunde Svan när han var var som mest aktiv. ;)
Äsch, detaljer ;) :D

- vad gäller att äta på morgonen är jag också hopplös på det - men jag dricker grönsaksjuice eller tomat-dito (Fontana, 16:- för en liter på mitt Ica) med en rejäl skvätt Tabasco på mornarna om jag inte har lust att äta något. Det mättar faktiskt och innehållet dessutom en massa bra saker - Fontanas juices har inga tillsatser.

- väga mig har jag inte gjort sedan jag var femton. Jag blir fixerad av siffror. Hittade en gammal dagbok hos mina föräldrar häromsistens från sjunde klass där jag har skrivit ner varenda viktsiffra inklusive hekton tre gånger om dagen. Inte jättesmart kanske.

- någon tipsade om äppelcidervinäger i vatten och det är rätt bra. Mättnaden kommer fort och håller i sig.

- jag testade Slimfast i England för ett antal år sedan, antar att det är ungefär som Nutrilett - och det var jättegott men inte höll jag mig mätt för fem öre. Jag tror faktiskt inte på VLCD.

Sedan - jag går ner mer i vikt när jag äter. Jag hade en hemsk period för några år sedan där jag inte åt någonting på sju veckor (ja, tro det eller ej) och jag blev inte av med något förutom muskelstyrka och hjärnkapacitet. I somras var jag hos mina föräldrar i ett par veckor och rasade i vikt när jag åt tre gånger om dagen plus kanske lite fika emellan och ofta lite godis eller glass på kvällen. Ämnesomsättningen behövde uppenbarligen en kickstart.

Denna posten skulle passat lika bra i annan aktuell vikttråd här också! Precis sådär är det ju! Bra tips om fontanas juice! Bra mycket bättre än jolmig fil eller yoghurt till frukost! :bow:

Smakar dom lika illa som dom gjorde för typ 20 år sen? Då satte det igång alla kräkreflexer :yuck:
Det var som att dricka sågspån med fadd chokladsmak.finns det andra sorter?
Jag hade gärna tappat 6-10 kg lite snabbt och sen fortsatt med nyttig mat i mindre mängd.
Den där sågspånskänslan tyckte jag mig bli av med när det fick stå i en djup tallrik i frysen ca 20 min. På 20 min frös det bara i kanterna, och var i övrigt så slätt så slätt. Nu är det typ 10 år sen dock, så jag vet ju inte om de ändrat på Nutriletten sen dess dock.

Modifast minns jag var gott när jag var i tonåren annars, om det sen existerar längre vete fasen :p

Klart att jag visste att jag hade gått upp i vikt, det märker man ju, men jag trodde nog att det var typ 10 kg mindre än vad vågen visade när jag väl bestämt mig.
Samma här, rena chocken att se vad jag verkligen vägde... Och just därför jag inte ställer mig på en våg förrän jag märker av en viktminskning, med tanke på risken att jag bryter ihop och tröstäter. När jag väl börjar märka av en nedgång så är ju vågen tvärtom ganska sporrande men för min del är det nog viktigt att inte väga mig för ofta just för att inte förstöra för mig själv.
Samtidigt tar väl många badrumsvågar upp till 120 kg eller nåt sånt vad jag sett. Jag lär gå ner en del innan jag kan kliva på något sånt :p

Bra att det funkat för dig :) För min del känns det som att det vore för påtagligt att bli medlem, medan metoden i sig känns lite same-same som kaloriräkning. Så metoden i sig hade väl passat egentligen (minus träffar och elände) men då kan jag lika gärna räkna kalorier tänker jag.
Nu har jag ju folk i omgivningen som räknar kalorier dessutom som jag kan gå till om jag får problem med nånting. Ja och allsmäktige buke förstås :)

Kurva såg jag att det finns i appen jag dragit ner, den kommer användas flitigt när jag väl börjar väga mig :D
Tack, och grattis till nedgången! :)

Läste jag rätt? Juice med tabasco?! :eek:

Känner igen det där med att inte äta och ändå inte gå ner. Jag levde en period på en brödskiva utan pålägg till frukost. Kunde som mest ta lite gurkskivor till skollunchen om jag ville vara lite social, annars inget mer förrän dagen efter med samma gamla brödskiva. Samtidigt red jag 3 ggr/vecka, grejade i stallet stora delar av tiden (pluggade hästhållning), gymmade varje vardagkväll och på helgerna tog jag powerwalks längs sandstranden om jag inte jobbade i stallet. Inte gick jag ner i vikt för det inte (och för de som inte förstått hur stort problem jag har med hungerskänslor, det här är alltså en period när mina hungerskänslor varit som allra sämst - det är det här jag har att jobba med).
När jag däremot under en riktigt kass period av mitt liv levde helt stillasittande och levde på strips gick jag ner 25 kg av att knapra Triobe som gav mig min ämnesomsättning tillbaka. Dumma kropp :p

Okej, snabb fråga igen - denna kyckling som jag gärna äter. Kycklingfilé odyl säger väl sig självt, men säg att jag slänger in en kycklingklubba i ugnen. Hur sjutton räknar jag då ut hur många kalorier det är i den? Väger jag den före tillagning är det ju ben och skit med. Efter så lär ju köttet vara lättare så vägning blir missvisande. Väga benen efteråt och dra av vikten i all ära men det blir ju rätt svårt att ha någon koll innan jag äter så jag kan planera isf - är det enda alternativet? Känns som att just planering är rätt viktigt för mig liksom, jag är inte den som chansar hit och dit iom att jag är så lättstressad.

Hur många kalorier brukar en genomsnittlig kycklingklubba innehålla annars, med och utan skinn, på ett ungefär så man har något att gå efter iaf? :)

Tar förresten glatt emot tips på magra snacks, tänker typ chips/popcorn/sånt. Även om det ska minskas rejält så känns även det som ett bra alternativ på vägen :)

De där Special K som det görs reklam om på tv nu tex, är de så mycket magrare än vanliga chips?

Tar förresten glatt emot tips på magra snacks, tänker typ chips/popcorn/sånt. Även om det ska minskas rejält så känns även det som ett bra alternativ på vägen :)

De där Special K som det görs reklam om på tv nu tex, är de så mycket magrare än vanliga chips?
Man kan poppa popcorn i vatten har jag hört, dock aldrig testat själv. Måste ju vara åtminstone lite bättre, även om majs väl eg är sisådär:)
Edit: Efter snabbgoogling hittade jag uppgift om att en liter vattenpoppade popcorn=390 kcal (huruvida det stämmer låter jag vara osagt:))

Senast ändrad:

Majs är rikt på kalorier. Men hellre popcorn än chips om man ska räkna fett.
Man kan rosta kikärter med lite krydda.

Fast den är faktiskt lite söt, tycker jag. Jag kör Kiviks tomatjuice varje morgon, den är inte riktigt lika lättdrucken fast godare (i min smak). Den har 4 g kolhydrater, har för mig att Fontanas har 7.

Därav "även om majs väl är sisådär":). Tänkte mest iom ts inte ville släppa godis/chips helt, då kunde ju vattenpoppade vara ett alternativ till fredagsmyset:)

Smakar dom lika illa som dom gjorde för typ 20 år sen? Då satte det igång alla kräkreflexer :yuck:
Det var som att dricka sågspån med fadd chokladsmak.finns det andra sorter?
Jag hade gärna tappat 6-10 kg lite snabbt och sen fortsatt med nyttig mat i mindre mängd.

Jag var bara 14 för 20 år sedan så jag vet inte hur de smakade då, men i dag smakar de apa! Jag skulle inte överleva på det, jag kan inte ens dricka en sådan per dag eftersom det ger mig kväljningar. Jag är fan hellre fet, misstänker jag. O_o

Nutrilettpulver med chokladsmak är inte gott. Alls!
Däremot, om jag nödvändigtvis vill använda pulver, så går Naturdiets pulver med päronsmak att överleva och skogsbär (som jag bara sett hos ÖoB, där de dessutom har ett överkomligt pris....) kan nästan, med lite god vilja, klassas som gott... Om man häller i sig det precis nyblandat, innan det börjar tjockna...
Köper jag färdiga shake så är det Naturdiet chokobanana eller choklad som passar mig bäst.

med skinn 62g ,134kcal
utan skinn 52g, 89kcal
Super, tack! :)

Man kan poppa popcorn i vatten har jag hört, dock aldrig testat själv. Måste ju vara åtminstone lite bättre, även om majs väl eg är sisådär:)
Edit: Efter snabbgoogling hittade jag uppgift om att en liter vattenpoppade popcorn=390 kcal (huruvida det stämmer låter jag vara osagt:))
Sisådär indeed, fick en smärre chock när jag kollade kalorier på de micropopcorn jag har hemma. Har alltid trott att det är bättre än chips men det var ju ingen skillnad alls typ :eek:

390, då kan jag lika gärna köra latvarianten med micropopcorn - det är 380 kalorier i OLWs lättpopcorn, 410 i smörpopcorn och 430 i original. Skumma smörpopcorn måste jag säga, trodde de skulle vara värst :p

De här luftpoppade chipsen som börjat komma verkar ju lovande annars. Gillar att påsarna är mindre också. Visst kan väl jag offra en sisådär 500 kalorier för 100 g chips en lördagkväll men påsarna brukar ju ligga på en sisådär 300 g... Sluta äta innan påsen är slut? Yeah, right! :p

Och jag tycker tvärt om, Nutrilett choklad är supergott och man blir både mätt och får suget mättat rejält! ;):d:d

*kl*

Idag kör jag på så får vi se, 5 påsar om dagen i 5 dagar, har jag gått ner hälften (3kg av dom 6 som skall bort) så kör jag LÄTT en vecka till, woop woop! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
682
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama