Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är det fina med det här vetu, det spelar ingen roll vad du TROR när jag VET!
Äsch, detaljer1 kg fett motsvarar ju 7000 kcal. 17 kg fett motsvarar alltså 119 000 kcal. Alltså skulle hon ha förbränt 8500 kcal/dag. För att lyckas med det måste hon ha vägt omkring 280 kg, alternativt samtidigt tränat som Gunde Svan när han var var som mest aktiv.
Nu har jag inte hunnit läsa hela tråden men jag skriver ett snabbt inlägg:
- vad gäller att äta på morgonen är jag också hopplös på det - men jag dricker grönsaksjuice eller tomat-dito (Fontana, 16:- för en liter på mitt Ica) med en rejäl skvätt Tabasco på mornarna om jag inte har lust att äta något. Det mättar faktiskt och innehållet dessutom en massa bra saker - Fontanas juices har inga tillsatser.
- väga mig har jag inte gjort sedan jag var femton. Jag blir fixerad av siffror. Hittade en gammal dagbok hos mina föräldrar häromsistens från sjunde klass där jag har skrivit ner varenda viktsiffra inklusive hekton tre gånger om dagen. Inte jättesmart kanske.
- någon tipsade om äppelcidervinäger i vatten och det är rätt bra. Mättnaden kommer fort och håller i sig.
- jag testade Slimfast i England för ett antal år sedan, antar att det är ungefär som Nutrilett - och det var jättegott men inte höll jag mig mätt för fem öre. Jag tror faktiskt inte på VLCD.
Sedan - jag går ner mer i vikt när jag äter. Jag hade en hemsk period för några år sedan där jag inte åt någonting på sju veckor (ja, tro det eller ej) och jag blev inte av med något förutom muskelstyrka och hjärnkapacitet. I somras var jag hos mina föräldrar i ett par veckor och rasade i vikt när jag åt tre gånger om dagen plus kanske lite fika emellan och ofta lite godis eller glass på kvällen. Ämnesomsättningen behövde uppenbarligen en kickstart.
Den där sågspånskänslan tyckte jag mig bli av med när det fick stå i en djup tallrik i frysen ca 20 min. På 20 min frös det bara i kanterna, och var i övrigt så slätt så slätt. Nu är det typ 10 år sen dock, så jag vet ju inte om de ändrat på Nutriletten sen dess dock.Smakar dom lika illa som dom gjorde för typ 20 år sen? Då satte det igång alla kräkreflexer
Det var som att dricka sågspån med fadd chokladsmak.finns det andra sorter?
Jag hade gärna tappat 6-10 kg lite snabbt och sen fortsatt med nyttig mat i mindre mängd.
Samma här, rena chocken att se vad jag verkligen vägde... Och just därför jag inte ställer mig på en våg förrän jag märker av en viktminskning, med tanke på risken att jag bryter ihop och tröstäter. När jag väl börjar märka av en nedgång så är ju vågen tvärtom ganska sporrande men för min del är det nog viktigt att inte väga mig för ofta just för att inte förstöra för mig själv.Klart att jag visste att jag hade gått upp i vikt, det märker man ju, men jag trodde nog att det var typ 10 kg mindre än vad vågen visade när jag väl bestämt mig.
Läste jag rätt? Juice med tabasco?!Nu har jag inte hunnit läsa hela tråden men jag skriver ett snabbt inlägg:
- vad gäller att äta på morgonen är jag också hopplös på det - men jag dricker grönsaksjuice eller tomat-dito (Fontana, 16:- för en liter på mitt Ica) med en rejäl skvätt Tabasco på mornarna om jag inte har lust att äta något. Det mättar faktiskt och innehållet dessutom en massa bra saker - Fontanas juices har inga tillsatser.
Hur många kalorier brukar en genomsnittlig kycklingklubba innehålla annars, med och utan skinn, på ett ungefär så man har något att gå efter iaf?
Man kan poppa popcorn i vatten har jag hört, dock aldrig testat själv. Måste ju vara åtminstone lite bättre, även om majs väl eg är sisådärTar förresten glatt emot tips på magra snacks, tänker typ chips/popcorn/sånt. Även om det ska minskas rejält så känns även det som ett bra alternativ på vägen
De där Special K som det görs reklam om på tv nu tex, är de så mycket magrare än vanliga chips?
Tar förresten glatt emot tips på magra snacks, tänker typ chips/popcorn/sånt. Även om det ska minskas rejält så känns även det som ett bra alternativ på vägen
De där Special K som det görs reklam om på tv nu tex, är de så mycket magrare än vanliga chips?
Nu har jag inte hunnit läsa hela tråden men jag skriver ett snabbt inlägg:
Smakar dom lika illa som dom gjorde för typ 20 år sen? Då satte det igång alla kräkreflexer
Det var som att dricka sågspån med fadd chokladsmak.finns det andra sorter?
Jag hade gärna tappat 6-10 kg lite snabbt och sen fortsatt med nyttig mat i mindre mängd.
Super, tack!med skinn 62g ,134kcal
utan skinn 52g, 89kcal
Sisådär indeed, fick en smärre chock när jag kollade kalorier på de micropopcorn jag har hemma. Har alltid trott att det är bättre än chips men det var ju ingen skillnad alls typMan kan poppa popcorn i vatten har jag hört, dock aldrig testat själv. Måste ju vara åtminstone lite bättre, även om majs väl eg är sisådär
Edit: Efter snabbgoogling hittade jag uppgift om att en liter vattenpoppade popcorn=390 kcal (huruvida det stämmer låter jag vara osagt)