Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är det ju inte alltid man kan springa in i butiker utan behöver ha "bärbar" mat med sig. Sist jag var ut och åkte kunde jag tex inte det, då var det raka vägen hem till en råttuppfödare och köpa råtta, kan inte gärna gå in överallt med pälsdjur liksom.Du behöver inte släpa på mer än en tesked när du är på resande fot. Så går du in på närmsta kvartersbutik eller seveneleven och köper en liten burk keso. Minikeson är mindre än 200 kcal för en liten burk på 250 g. Ett rejält mellanmål som du står dig bra på. Sen är det bara att stoppa på sig skeden igen....
Duuuuuuuude! Konsistensen är ju nästan det bästa! Keso på en riskaka, dear lord vad gött!Alltså, keso verkar ju vara en så himla bra grej (ser ibland bilder på mackor med t.ex. keso och avokado på och det ser så gott ut) och jag önskar så att jag kunde med att äta det, men den där konsistensen alltså... Hellre äter jag nog skeden.
Det är ingen skillnad smakmässigt, och det är inte nån enorm skillnad på energiinnehåll heller. 70 kcal för mini, 90 för originalet.
För övrigt. För varje möjlighet eller tips du får här i tråden så sätter du själv upp ett hinder, motstånd eller negation. Är det för att du ska lämna dig själv utvägar till varför du inte lyckas? Du är vuxen nu. Dags att fejsa verkligheten. Du har satt dig i den situation du är. Bara du kan ta dig ur den. Om du verkligen inte bestämt dig för att gå all in så tycker jag du ska lägga ner försöket. Det är upplagt för nederlag om du redan innan du börjat lägger fram skäl till varför det inte går. Visst, du har insett vilken väg du måste ta, men du försöker hitta genvägar innan du börjat gå. Vägen kommer bli lång då.
Håller tummarna för att du lyckas i alla fall.
Inget sånt nej, det närmsta jag kommer är att jag skulle kunna göra ris med gurkmeja och vermicelli Oooooh vad sugen jag blev nu... Med kyckling till det, kan nog vara nåt till dagens middag
Diverse lins- och grönsaksgrytor och grejer är hur som helst inget jag får i mig alls, klarar inte konsistensen utan äter hellre grönsakerna färska. Tack för tipset iaf
Nog borde det väl hålla till senastdatum iaf?
Nu säger det så får jag en känsla av att du redan nämnt att du inte äter kokta grönsaker
Apropå keso... det är ju verkligen en svår konsistens. Har försökt lära mig att äta det i flera år men misslyckas ! Samma sak med avocado, supernyttigt men det går verkligen inte att äta !
Super! Kan ju köpa några drickyoghurt isf och använda de förpackningarna, vore ju jättepraktiskt. Har man sånt stående färdigt så är det ju lättare att klämma i sig nåt mellanmål ocksåJa det tror jag absolut
Har man sånt stående färdigt så är det ju lättare att klämma i sig nåt mellanmål också
Kvarg har jag faktiskt aldrig testat. Det är typ kesella och sånt va?
Syrran har varit på mig om att testa men ordet kvarg låter så vidrigt så det har inte blivit av än