Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Haha, vad synd! Jag tycker det är gott som tur är. Mitt nya kvällsfika är tinade blåbär eller jordgubbar med en sked keso på!

Du behöver inte släpa på mer än en tesked när du är på resande fot. Så går du in på närmsta kvartersbutik eller seveneleven och köper en liten burk keso. Minikeson är mindre än 200 kcal för en liten burk på 250 g. Ett rejält mellanmål som du står dig bra på. Sen är det bara att stoppa på sig skeden igen....
Nu är det ju inte alltid man kan springa in i butiker utan behöver ha "bärbar" mat med sig. Sist jag var ut och åkte kunde jag tex inte det, då var det raka vägen hem till en råttuppfödare och köpa råtta, kan inte gärna gå in överallt med pälsdjur liksom.
Personligen vill jag helst ha nåt litet på tåget för det mesta bara, väl av tåget har jag annat för mig än att äta, och då är ju nötter eller bars väldigt praktiska helt enkelt. När det är så sällan som nån gång per år om ens det tycker jag inte att några extra kalorier gör så mycket faktiskt :)

Keso är däremot skitnice när jag kommer hem och döden dör av hunger. Brukar dock köpa originalkeson, är det stor skillnad mellan den och mini smakmässigt?

Alltså, keso verkar ju vara en så himla bra grej (ser ibland bilder på mackor med t.ex. keso och avokado på och det ser så gott ut) och jag önskar så att jag kunde med att äta det, men den där konsistensen alltså... Hellre äter jag nog skeden. :D
:eek: Duuuuuuuude! Konsistensen är ju nästan det bästa! Keso på en riskaka, dear lord vad gött! :d

Det är ingen skillnad smakmässigt, och det är inte nån enorm skillnad på energiinnehåll heller. 70 kcal för mini, 90 för originalet.

För övrigt. För varje möjlighet eller tips du får här i tråden så sätter du själv upp ett hinder, motstånd eller negation. Är det för att du ska lämna dig själv utvägar till varför du inte lyckas? Du är vuxen nu. Dags att fejsa verkligheten. Du har satt dig i den situation du är. Bara du kan ta dig ur den. Om du verkligen inte bestämt dig för att gå all in så tycker jag du ska lägga ner försöket. Det är upplagt för nederlag om du redan innan du börjat lägger fram skäl till varför det inte går. Visst, du har insett vilken väg du måste ta, men du försöker hitta genvägar innan du börjat gå. Vägen kommer bli lång då.

Håller tummarna för att du lyckas i alla fall.

Jag säger bestämt emot. TS behöver inte alls gå "all in", hon behöver börja, och sen ta ett steg till, och ett till.

Jag hade långt ifrån TS övervikt och långt ifrån TS problematik med t.ex. hunger, och för all del hade jag inte heller de ekonomiska hinder som TS har, och det tog mig gott och väl ett halvår innan jag kunde säga att jag var "all in".

Jag håller med. Och jag är övertygad om att processen har börjat. :)

Jag har gått all-in ungefär hundramiljoner gånger känns det som. Det går skitbra.......i 4-6 veckor. Kilorna rasar. Men sen orkar jag inte mer. Så nu tänker jag ta steg för steg. Jag börjar med maten. Jag är också en sån som inte äter frukost (är inte ett dugg hungrig klockan 05.00). Sen är jag urhungrig vid lunch och äter en jätteportion. Som jag står mig på till sen kväll då jag igen blir vrålhungrig och äter oftast en macka, för laga mat har jag ingen lust med vid 22-tiden.

Steg 1: Försöka äta regelbundet, var 3-4 timme.
Steg 2: Äta nyttigt
Steg 3: Äta lagom portioner

sen kan resten komma med träning osv. Iof cyklar jag varje dag mellan 2 - 5 mil i jobbet men med träning menar jag mer gym, löpning osv. Jag sportar en del nu med men mer lite av och till. Jag vet jag inte kommer palla att ställa om allt på en gång samtidigt som det ska vara långvarigt.

Jag tror inte man måste gå all-in på en gång, men man måste ha det målet framför sig och veta man måste skrota en del av sina käpphästar. Jag har också ett enormt godissug. Men vet också att när jag äter regelbundet försvinner det suget rätt fort. Men skulle jag fokusera på att sluta äta godis (äter förresten rätt lite nu till skillnad mot när jag bodde i Sverige, de har sjukt äckligt godis här.... :wtf::p ) så blir det nästan att jag äter i någon sorts "protest" bara för att det är förbjudet. Så istället tänker jag fokusera på regelbundna måltider, för då försvinner suget ändå, utan att jag måste lägga energi på det.

Jag håller med. Jag tycker att TS gör mycket tydligt och insiktsfullt varför all in (enligt någon annans definition, dessutom!) inte är rätta vägen för henne.

Livsstilsförändringar har dessutom erfarenhetsmässigt större chans att lyckas om man tar lite i taget.

Jag tror som Svea att en process har börjat. Var den slutar kan ingen veta nu, men som bekant börjar både korta och långa resor med ett första steg. Det steget håller TS absolut på med!

All-in är som upplagt för att misslyckas.

Det blir för stort att lösa allt på en gång.

Det är ingen skillnad smakmässigt, och det är inte nån enorm skillnad på energiinnehåll heller. 70 kcal för mini, 90 för originalet.

För övrigt. För varje möjlighet eller tips du får här i tråden så sätter du själv upp ett hinder, motstånd eller negation. Är det för att du ska lämna dig själv utvägar till varför du inte lyckas? Du är vuxen nu. Dags att fejsa verkligheten. Du har satt dig i den situation du är. Bara du kan ta dig ur den. Om du verkligen inte bestämt dig för att gå all in så tycker jag du ska lägga ner försöket. Det är upplagt för nederlag om du redan innan du börjat lägger fram skäl till varför det inte går. Visst, du har insett vilken väg du måste ta, men du försöker hitta genvägar innan du börjat gå. Vägen kommer bli lång då.

Håller tummarna för att du lyckas i alla fall.

Eller så kan det vara så simpelt som att jag vet hur jag själv fungerar och gör det som passar för mig. Jag är ingen robot man kan programmera in till att fungera på ett visst sätt, jag är en helt egen individ. Det finns flera tips i tråden som jag har tagit till mig av, som exempelvis mörk choklad vid sug, att söka hjälp hos kurator för mitt tröstätande och att försöka hälla i mig något lätt till frukost så jag får igång magen. Men ska jag sitta här och anamma vartenda tips som skrivs, ja då sitter jag där med näven i en chipspåse inom ett dygn. Är det bättre tycker du?

Jag sitter inte och lägger fram skäl till varför jag inte kan gå ner i vikt, tvärtom. Jag lägger fram skäl till varför vissa saker inte fungerar för mig. Fungerar de inte så fungerar de inte, jag kan inte trolla. Allt fungerar inte för alla, alla är individer. Det här är jag - en helt egen individ med helt egna begränsningar som måste hitta egna sätt att komma runt de där begränsningarna. Men jag ber så hemskt mycket om ursäkt om en påse mandlar på ett år är så hemskt provocerande för dig.

Du skrev om drickyoghurt tidigare, kan du inte göra egen? Bara att blanda ut valfri yoghurt med lite mjölk, så har du det till mycket lägre kostnad.

2 delar yoghurt, en del mjölk eller vatten.

Tänkte att det får bli yoghurt ja. Har inte tänkt på att blanda ut däremot, det ska testas! Annars vill jag minnas att just Willys drickyoghurt är rätt billig när jag tänker efter, går nog att variera med det också även om det inte blir det just varje dag :)

Hur länge kan egenblandad yoghurt hålla i kylen tro? Jag är halvdöd på morgnarna, är ju görsmidigt om det är sånt som står färdigt och är färdigräknat när jag kliver upp, kanske rent av i en urdrucken drickyoghurt ;) Nog borde det väl hålla till senastdatum iaf?

Inget sånt nej, det närmsta jag kommer är att jag skulle kunna göra ris med gurkmeja och vermicelli :p Oooooh vad sugen jag blev nu... Med kyckling till det, kan nog vara nåt till dagens middag :d

Diverse lins- och grönsaksgrytor och grejer är hur som helst inget jag får i mig alls, klarar inte konsistensen utan äter hellre grönsakerna färska. Tack för tipset iaf :)

Nu säger det så får jag en känsla av att du redan nämnt att du inte äter kokta grönsaker :o

Apropå keso... det är ju verkligen en svår konsistens. Har försökt lära mig att äta det i flera år men misslyckas ! Samma sak med avocado, supernyttigt men det går verkligen inte att äta ! :banghead:

Nu säger det så får jag en känsla av att du redan nämnt att du inte äter kokta grönsaker :o

Apropå keso... det är ju verkligen en svår konsistens. Har försökt lära mig att äta det i flera år men misslyckas ! Samma sak med avocado, supernyttigt men det går verkligen inte att äta ! :banghead:

Man kan inte minnas allt på 16 sidor ;)

Stackare! Keso som är helt jävla underbart. Men avokado gör du ju helt rätt i att inte gilla, fy fan vad vidrigt :p

Ja det tror jag absolut :)
Super! Kan ju köpa några drickyoghurt isf och använda de förpackningarna, vore ju jättepraktiskt. Har man sånt stående färdigt så är det ju lättare att klämma i sig nåt mellanmål också :)

Kvarg har jag faktiskt aldrig testat. Det är typ kesella och sånt va?
Syrran har varit på mig om att testa men ordet kvarg låter så vidrigt så det har inte blivit av än :D

Kvarg har jag faktiskt aldrig testat. Det är typ kesella och sånt va?
Syrran har varit på mig om att testa men ordet kvarg låter så vidrigt så det har inte blivit av än :D

Jag vet, det låter inte gott, men det är mycket godare än det låter. Det smakar inte så mycket, som typ tjock krämig fil/yoghurt.
Finns även smaksatta, kesellas kvarg med hallon är farligt god! Den innehåller visserligen mer utfyllnad och mindre protein än naturell men lika gott som glass :d (Måste köpa hem!)

Vanlig naturell kvarg kan man ha i fruktsallad , också supergott som mellanmål/fika.
..och i smoothies, och blanda ut i yoghurt etc

När jag räknade kalorier så åt jag en mosad banan tillsammans med kvarg till frukost, under 200 kalorier, enkelt och gott!

Sedärja! Kvarg åker upp på inköpslistan då :D
Men att blanda det i yoghurt, det blir inte typ en kvargklump i yoghurten då? :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
682
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama