Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Låter som en bra liknelse!
Det är betydligt bättre att hålla sig till det färdigförpackade godiset med andra ord, och dessutom enklare att kontrollera hur mycket som kommer med hem :D

Men att hetsbanta 6 kilo på 1-2 veckor för att man får panik över sin vikt eller att tillbringa sex timmar om dagen på gymmet samtidigt som man svälter sig är ju minst lika ätstört som att klämma för mycket chips. Är det så svårt att se?

Läkarkontakt finns, prover har tagits och behandling för de brister som finns påbörjas när jag kan hämta ut medicin på onsdag. Du har huvudet på spiken där, jag har brister som i stort sett raderat min ämnesomsättning. Är lite därför jag tänkte göra ett nytt försök nu, när jag kan åka lite snålskjuts av medicinen i början :)

Grattis till nedgången!

Va bra att du har kontakt med läkare! Tror att många missar det när de bestämmer sig för att börja satsa på att gå ned :)
Sen tänkte jag på en till sak. Hur går det om du inte köper hem saker som du ej bör äta? Mitt problem är att om jag köper hem saker så äter jag det också (ganska logiskt egentligen ^^) så jag gör allt för att inte köpa hem någonting, alt bestämma en dag då jag köper någonting eller kanske bakar något. Den största "synden" man kan göra egentligen är att gå och handla hungrig! Hade ätit sjukt dåligt idag och när jag var i affären var det ända jag kunde tänka på choklad men lyckades faktiskt hålla mig och köpte ingenting = åt ingenting :)

Det är inte bara snoriga ungar som sprider baciller ;) . Jobbar i butiksmiljö och har bl.a. sett barn som stoppar in en godis i munnen, och sen lägger tillbaka den i lådan igen för att godisen var äcklig. För att inte tala om alla vuxna som står och snorar/hostar/nyser, plockar med händerna, lägger tillbaka med händerna, gräver igenom halva lådan i jakt på rätt färg på godisen.. Lösgodis är snusk :p

Jag syftade på små förpackningar av olw/estrella/pringles, tolkade det som att det inte fanns sånna i din butik :)

Nä, sant. Gaah, jävla folk :p

Ah, jo sånt finns. Pringles däremot har jag inte ens tänkt på, men de finns de också! :)

Glömde ju värsta snuskhändelsen: en kille, ca 25 år och väldigt påverkad av något, som slickade på spadarna man tar godiset med. Mmmm så mysigt ;)
Men fy faaaaan! *plockar fram bacillskräcken igen* :p

Va bra att du har kontakt med läkare! Tror att många missar det när de bestämmer sig för att börja satsa på att gå ned :)
Sen tänkte jag på en till sak. Hur går det om du inte köper hem saker som du ej bör äta? Mitt problem är att om jag köper hem saker så äter jag det också (ganska logiskt egentligen ^^) så jag gör allt för att inte köpa hem någonting, alt bestämma en dag då jag köper någonting eller kanske bakar något. Den största "synden" man kan göra egentligen är att gå och handla hungrig! Hade ätit sjukt dåligt idag och när jag var i affären var det ända jag kunde tänka på choklad men lyckades faktiskt hålla mig och köpte ingenting = åt ingenting :)
Jag tänkte inte ens försöka egentligen, var till läkare mest för att min hy är åt helvete troligtvis av samma orsak. Så när det nu blir samma behandling som jag gått på förut (och gått ner 25 kg av) så passar jag på :p

Oj, det beror på! Chips går ner rätt omgående. Choklad däremot kan ligga några dagar innan jag ens ser åt det, eller så går det ner direkt, det är mer varierande. Popcorn är sånt som kan stå i skafferiet i månader, men har jag väl börjat äta de där popcornen är det sjukt svårt att sluta. Jag har en Nutella-burk bredvid mig... Den har stått orörd i en vecka, öppnades för en sisådär 2 veckor sen och köptes för en månad sen, fortfarande halvfull.
Så ja, det är olika :p

Okej. Men jag tänkte mer om du inte köper hem exempelvis nutellan eller chokladen? Om du inte köper det finns det ju ingenting att äta heller. Och varför har du nutellan bredvid dig nu, gå och ställ den i skafferiet eller kasta den ;)

Okej. Men jag tänkte mer om du inte köper hem exempelvis nutellan eller chokladen? Om du inte köper det finns det ju ingenting att äta heller. Och varför har du nutellan bredvid dig nu, gå och ställ den i skafferiet eller kasta den ;)

Jaså du menar så! Ja det får jag ju ge fan i framöver.
Nutellan har blivit kvarglömd bara, no biggie :p

Helt normal och frisk, om än överviktig.

Gymmade och åt Nutrilett, 17kg på två veckor, JAPP! Eller tror ni att vågen hennes ljög? Jag vara ju där och tittade!
Hon spenderade kanske 6 timmar på gymmet om dagen och utöver pulvret åt hon frukt och grönsaker.

Spelar ingen roll vad ni skriver för lustigheter, tycker förövrigt att ni beter er jävligt grisigt mot mig men det kanske ni får lov?
Bara för att ni är ett gäng överviktiga som har misslyckats med samma diet som jag och min vän uppenbarligen lyckats/håller på att lyckas med.

Tycker att det är ett oerhört fult drag, att såfort någon lyckas så skall den tryckas ner.

Men någon som väger 70kg och inte vill sluta äta det som har byggt upp dessa kg´n skall hejas på.

Sjukt dåligt, men det är väl så, man blir en bättre människa om man hejar på de svaga oavsett.

Bete sig grisigt kom ju från rätt person! Om du syftar på mig så kan jag förtydliga och säga att jag tycker att du varit respektlös mot TS, därför ägnade jag mig åt lite vanlig hederlig matematik.

Och du vet vad "vi" väger och att vi misslyckas med dieter? Du är så fel ute. Det kanske tom är så att "vi" vet precis hur komplext det är med vikt, känslor och viktnedgång och att hålla vikten att "vi" lärt oss ödmjukhet inför den frågan?

Sen har ju Biggest Loser varit uppe vilket är intressant. Jag har sett alla säsonger av den amerikanska och svenska, några av den brittiska och australiensiska.

Det man ska veta med det programmet är att en vecka på tv inte nödvändigtvis motsvara 7 dagar.

Vidare att de som börjar på 150 kg har en stor mängd vatten samlat i kroppen pga medicinering och en högre förbränning än vad en 70-kilosmänniska har. De har även kaloriräknare på sina kroppar som mäter deras förbränning och de noterar allt de äter. De lär leva på mellan 1200-1400 kcal per dag och väldigt lågt på kolhydrater och saltfattigt. De gå ju alltid upp när de ät iväg från farmen och äter annan mat, som när de tränade med militärer. Men visst, de gör fantastiska resultat på vågen, särskilt första veckan.

17 kilos viktnedgång innebär 9107 kalorier per dag som ska förbrännas. Jag vidhåller, den som förlorat den vikten måste ha haft något annat i kroppen som spökar. Kortison kanske?

Pytteliten. Jag är bara 151 cm. Men man ska ju inte stirra sig blind på vågen. Med stor muskelmassa så hade jag kunnat väga mer än vad jag gör nu, men samtidigt varit smalare sett till kroppen.

Hej kompis. Då spelar vi i samma liga. Fast jag är rätt tjock. En del har svårt att förstå att man är rätt tjock närmar väger under 60 kg ;-)

17 kilos viktnedgång innebär 9107 kalorier per dag som ska förbrännas. Jag vidhåller, den som förlorat den vikten måste ha haft något annat i kroppen som spökar. Kortison kanske?

Det finns uppgifter om att Gunde Svan under sin mest effektiva period som elitidrottsman kunde bränna ca 8000 kalorier på en dag. Det inkluderade då tävling i spåret där han även tömde tarmen i brallan i farten för att få ytterligare effekt.

Vill bara säga hejaheja och tack för sparken i röven.
Tack vare den är tråden så tog jag tag i mig själv igen och är nu inne på andra veckan med bättre mathållning.

Någon av de svenska deltagarna gick ju ner fantastiska 16 kg ena veckan. Han hade då bevisligen hjärtproblem så det mesta var nog vatten.
Men vad han gjorde var att gå och gå och gå och gå eftersom han inte kunde träna som de andra. Sakta förbränning i låååånga pass.

Vill bara säga hejaheja och tack för sparken i röven.
Tack vare den är tråden så tog jag tag i mig själv igen och är nu inne på andra veckan med bättre mathållning.

Bravo och tack!
Kör igång själv imorrn, men det är med fasa :p

Någon av de svenska deltagarna gick ju ner fantastiska 16 kg ena veckan. Han hade då bevisligen hjärtproblem så det mesta var nog vatten.
Men vad han gjorde var att gå och gå och gå och gå eftersom han inte kunde träna som de andra. Sakta förbränning i låååånga pass.

Ja det var sååååå grymt! Och oavsett om det bara var vatten så var det ändå - 16 kg och det om något är ju en push att fortsätta! :)

Men snälla du, vem har pratat om förbud? Jag tycker bara att det är ett jäkligt snett fokus att ha när man vill gå ner i vikt. Ni kan snacka hur mycket som helst om att "små förändringar gör skillnad". Visst gör dom det, men de lär inte göra 70 kilos skillnad i brådrasket. Inte bidrar det värst till en hållbar livsstil att stoppa i sig chips och godis ständigt och jämt heller, även om man "bara" äter 90 gram.

Fokus måste ligga på att VILJA göra en förändring. Inte på alla förändringar man INTE är beredd att göra. Om man vill nå de mål som vi pratar om här.

Ja,jisses. Alla alkoholister, tablettmissbrukare, narkomaner måste bara sätta upp ett mål och VILJA sluta missbruka! Klart som korvspad! Så genialt, varför är folk missbrukare då? Man måste ju förutsätta att de flesta normalt funtade människor faktiskt vill leva ett bra liv utan missbruk, utan att vara tjocka, utan att vara ständigt fulla....
Varför kan du inte fatta att det inte är så enkelt? Vad i det är det som du inte förstår?

Nu har jag läst hela tråden och tänker inte upprepa vad andra sagt, tror jag. :D

Har du testat att mäta dig istället för att väga? När jag för många år sedan bantade mätte jag mig med vanligt måttband och penna. För att mäta mig på samma ställe så drog jag streck med pennan på armen, benet och midjan så måttbandet hamnade på samma ställe varje gång och även om vågen inte visade så stor skillnad så gjorde måttbandet det och det är en sporre så gott som någon. :)

Du, det bevisar inte din kompis viktnedgång. Eller är hon också svårt sjuk?

Jag tycker du kan sluta att uppehålla dig i den här tråden. DU stjälper istället för hjälper.

Nu har jag läst hela tråden och tänker inte upprepa vad andra sagt, tror jag. :D

Har du testat att mäta dig istället för att väga? När jag för många år sedan bantade mätte jag mig med vanligt måttband och penna. För att mäta mig på samma ställe så drog jag streck med pennan på armen, benet och midjan så måttbandet hamnade på samma ställe varje gång och även om vågen inte visade så stor skillnad så gjorde måttbandet det och det är en sporre så gott som någon. :)

Mycket bra råd!

Vill också slå ett slag för före- och efterbilder. Jag har haft perioder där varken mått eller vikt rört sig men där jag ändå kunnat se att kroppen förändrats från en månad till en annan.

Jag har mätt mig till samma midjemått i åratal trots att kläder sitter annorlunda så mätning är nog inte min grej riktigt, jag får liksom inte till det :D Däremot så alltså, jag har ju ingen specifik målvikt á la "jag ska minsann väga 23 kg!" utan jag ska ner på 90 kg för att kunna ta upp ridningen igen och på väg dit blir det ytterst sparsamt med vägning, jag känner hellre på kläderna tills jag är säker på att jag HAR gått ner, DÅ kan jag väga mig.
Efter det får vi se, jag har aldrig varit i normalvikt så jag kan inte sätta en målvikt jag blir nöjd med utan kommer bli rätt tvungen att gå efter vad jag ser i spegeln i slutändan - kanske blir jag skitnöjd vid 85, kanske krävs 20 kg minskning till, vem vet. Kontentan är hur som helst att vågen inte har så mycket att säga till om. Jag äger inte ens en våg och kan väl inte påstå att jag planerar att skaffa en i första taget heller ;)

Mycket bra råd!

Vill också slå ett slag för före- och efterbilder. Jag har haft perioder där varken mått eller vikt rört sig men där jag ändå kunnat se att kroppen förändrats från en månad till en annan.
Det har jag klurat en del på, jag har nämnligen ingen helkroppsspegel och blir inte gärna fotad men vill ABSOLUT ha före- och efterbilder, det är ett sjukt stort måste. Men till slut lyckades tom jag påminna mig om att jag minsann har stativ och fjärrutlösare, så imorrn ska det modellas! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
682
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama