Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns uppgifter om att Gunde Svan under sin mest effektiva period som elitidrottsman kunde bränna ca 8000 kalorier på en dag. Det inkluderade då tävling i spåret där han även tömde tarmen i brallan i farten för att få ytterligare effekt.
Vill bara säga hejaheja och tack för sparken i röven.
Tack vare den är tråden så tog jag tag i mig själv igen och är nu inne på andra veckan med bättre mathållning.
här citeras ur Gundes egen bok om just det tillfället...Varför gick han bara inte på toa före loppet. Eller efter...Vafan dryga 2 timmar + lite till måste han ju kunnat undvika att gå på toa
Jojo, det var mer menat som "jag suger på att mäta" Det är likadant vad jag än mäter. Samma visa om jag får för mig att snickra nånting. Såga två pinnar till 30 cm vardera? Nä men en 25 och en annan 35 så jämnar det väl ut sig...
det låter jävligt hårt men det är ju jag själv som börjat må dåligt. det är jag som inte brutit dåliga beteendemönster innan de blivit en hårt rotad vana. Vem ska bryta dem åt mig? Undrar detta väldigt seriöst då det vore skönt att ha svar på den frågan nästa gång jag får en dipp så jag slipper skylla på mig själv när jag mår dåligt och beter mig destruktivt.
Ibland vad gäller psykiska "men" får man liksom acceptera att "ja, jag ha rhaft omständigheter jag inte rår på som varit SKIT men IDAG känner jag mig stark nog att klara detta (med hjälp)" Och det är, enligt min egen erfarenhet, enklare att få framgång i sina livsstilsbyten om man lyckas timea stark motivation med hjälp "utifrån". Jag tycker det känns motsägelsefullt att inta en passiv roll i sitt eget liv och hoppas på att någonting ändras. Man måste ju liksom kämpa trots att man redan kämpat i tufft motlut i hundra år.