Att föda på 10 000 meters höjd

cirkus

Trådstartare
Jag kan inte låta bli att länka till denna händelse !

läs här

Men var det inte ngn buke-blivande-mamma som har/ska åka till Thailand ungefär nu ?

Jag har för mig det !
Galna spekulationer - tänk om det är en bukebebis !

I vilket fall är det underbart att allt har gått bra - vilket det oftast gör !

Sv: Att föda på 10 000 meters höjd

Freyja har varit till thailand. Men hon har kommit hem igen, med magen där den ska vara. ;)

Vilken häftig historia!

fast då måste väl ungen ha kommit rätt mycket för tidigt? Jag menar man sätter väl sig inte frivilligt/får inte flyga i senare delen av graviditeten?

Kopierar lite från aftonblaskan:

Havande kvinnor får inte flyga reguljärt efter 26 veckan utan speciellt läkartillstånd, i slutet av 36:e veckan är det slutrest oavsett intyg på längre flighter. Kortare turer är OK till 38:e veckan enligt Finnair. Det är enligt nyhetsbyrån FNB oklart vilken vecka kvinnan var i.

Ha ha, läste också den artikeln igår och tänkte: "Herregud, det där hade kunnat vara jag!". Men jag är som sagt hemma med magen på plats =)

//Julia

Häftigt.
Men fy satan för att föda helt utan bedövning:eek::crazy:
Starkt gjort verkligen!

Jag hade tänkt att åka ner till Österrike över jul och nyår, då jag är runt v. 30. Men jag vågar inte, hade jag haft sällskap kanske jag hade åkt men tänk om det händer något och jag inte känner någon. Pojkvännen får komma hit istället för att jag åker till honom.

Äsch föda utan bedövning är nog inte det värsta! Utan att hela flygplanet eller iallafall främre halvan HÖR dig hela tiden kanske tom de inte kunde skärma av helt??

Tycker du det skulle vara värre än att inte kunna få bedövning om det vore så?

Vi är alla olika :D

Kortare flygningar är oftast inga problem eftersom man oftast inte hinner föda så snabbt. Jag flög hem till Sverige i v 30 och läste på Sas sida att man får flyga kortare sträckor innan v 38 (kan ha varit 36). Utan läkarintyg eller nånting.

Häftigt.
Men fy satan för att föda helt utan bedövning:eek::crazy:
Starkt gjort verkligen!

Det behöver man inte vara så högt upp för :D

/nevin, vars första pojk är född helt utan bedövning, och den andra nästan helt utan (första timman på förlossningen försökte jag mig på lustgas, men den kastade jag åt fanders och skötte det hela utan något alls)

Ja ok, om man har sådana värkar jag hade med barn nr 1 och fick EDA från himmelriket så ja, men med barn nr 2 som jag hade lustgas bara med så nej inte nödvändigt och med sista som inte gjorde ont, magsjuka gör ondare! Så nej :D
Men som du säger, man vet ju aldrig vad man får för värkar. Menmen var läkarna duktiga så säger de ju att rätt andning kan ta bort mycket smärta.
och ja andades nog väldigt rätt mina sista förlossnningar....

Det är säkert ok egentligen, men hela resan tar ungefär 12 h med tåg och buss och alla väntetider och jag känner att jag inte riktigt vågar. Sen är det jobbigt också så det är bättre om pojkvännen kommer hit :)

Kortare flygningar är oftast inga problem eftersom man oftast inte hinner föda så snabbt.

jag födde på tio min:crazy:
jag började blöda och då körde vi in och vattnet gick och tio min senare var hon ute.. hade vi inte kört för fort hade hon kommit i bilen:p:crazy:

Oj jisses!
Var det första barnet eller ett senare i ordningen?
Skulle jag få en sådan förlossning hinner vi inte ens komma halvvägs till BB!!

Jag tror inte man har så mycket val av förlossningspersonal när man är uppe i luften och flyger, man får nog ta vad som erbjuds ;)

Jag skulle få panik, men det är ju för att jag ska snittas också. Annars är det nog bara att acceptera och göra så gott man kan :)

första barnet:p

hon hade bråttom ut.. hehe:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 841
Senast: ako
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: cassiopeja
·
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 175
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar