Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Tja, strömmingen och sillen håller på ta slut så de som gillar sånt kanske borde göra det? Inte pga corona utan för att den trålas för att bli fiskfoder till norsk klimatförstörande odlad lax. :rage: :banghead:

Nu när du säger det kom jag på att vi ju visst bunkrat lite här hemma! Visserligen innan Corona var en grej i Sverige, så det gills väl inte, men maken insisterade på att vi skulle köpa sill till både påsk och midsommar här för ett tag sedan när han hörde att det var fiskestopp i (Östersjön? Osäker?)

Så när samhället slås ut har vi två stora brukar senapssill att ta av i alla fall... :idea:

Positivt om elen går: Jag kan utan dåligt samvete äta all glass :angel:

Köttet jag har kommer bli dåligt. Saker som Felix köttbullar, varmkorv och liknande kan ätas råa. Grönsaker likaså. Creme fraiche håller sig ett tag. Har dessutom några gamla burkar sill som kan ätas på bröd. Ost inga problem. Konserver naturligtvis.

Så middag blir, Felix frusna (tinade) köttbullar, coleslaw och tomater. Efterrätt halvsmält glass.

Jag har som jag redogört vid tidigare tillfälle. En yxa i hallen. Men frågan är i vilket läge av smittan den ska användas? Bästa vore att få fram ett vaccin. Små människor blir de smittade eller blir de minizombies? Har hört olika uppgifter om det.

Kollega berättade om kund i stormarknad som fick hämtas av väktare efter att ha varit aggressiv mot personalen - när hen blev nekad att köpa 83 paket Alvedon. Max var 2 st. Och begränsningen har inte ens med nuläge att göra. Och det fanns dessutom Alvedon - nu fick kunden inte ens köpa 2.....

Å andra sidan var syftet med inköpet knappast att dämpa feber
I Finland får man just ju köpa bara ett paketper kund. Fullt rimligt.

Ot
En busig 70+ man hade smitit från hemmet (alla över 70 SKA hålla sig hemma) till apoteket och stod och gnällde över viruset.
"Dom vill bli av med oss, så är det! Vi bara äter och skiter, vi åldringar"

På tidningen hade en 70+ (också man) skrivit arg insändare om att det var så orättvist och fult att inte sjuttioåringsr får gå ut. Han kände sig som en sämre person. Han hade nog missat poängen om varför det blev bestämt så...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka