Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Kollega berättade om kund i stormarknad som fick hämtas av väktare efter att ha varit aggressiv mot personalen - när hen blev nekad att köpa 83 paket Alvedon. Max var 2 st. Och begränsningen har inte ens med nuläge att göra. Och det fanns dessutom Alvedon - nu fick kunden inte ens köpa 2.....

Å andra sidan var syftet med inköpet knappast att dämpa feber

Kollega berättade om kund i stormarknad som fick hämtas av väktare efter att ha varit aggressiv mot personalen - när hen blev nekad att köpa 83 paket Alvedon. Max var 2 st. Och begränsningen har inte ens med nuläge att göra. Och det fanns dessutom Alvedon - nu fick kunden inte ens köpa 2.....

Lägg alvedon till darknet.

Har letat i fyra olika affärer efter toapapper för ett helt normalt inköp men hyllorna har varit tomma. Får väl snart ta till något av tricken som tipsats om.:mad::turd:

Själv tvingades jag köpa 24 st eftersom det var det enda paketet som fanns kvar :meh: Så nu kan jag göra toapapper skulpturer eller sälja på darknet.

Min första tanke var "folk, alltså!" :rage::rage::rage:
Nästa var en genuin fascination över just antalet 83 paket. Varför just så många? Har hen sålt 83 paket Alvedon på darknet innan björnen är skjuten?

Jag har just kommit hem fran affaren. Det fanns inte en rulle toapapper och oerhort fa hushallspappers rullar. 😖
Inga farska kyckling brost och inga frysta. :cautious: Det fanns massor med fisk, bade farsk och frusen och hur mycket kott som helst, frusen och farsk, pork, bison, angus, lamm, eller vanliga ... bade stekar och fars och allt man kan tanka sig. Frusna gronsaker var utplockat, men allt annat fanns hur mycket som helst.
Vi har bara torrjast, och det kollade jag inte :cautious:
Nu aker jag snart ut och kollar in blommor till mina rabatter ... Hoppas det inte ar lika utplockat som toapapper.🙄

Min första tanke var "folk, alltså!" :rage::rage::rage:
Nästa var en genuin fascination över just antalet 83 paket. Varför just så många? Har hen sålt 83 paket Alvedon på darknet innan björnen är skjuten?

Just det hade vi en diskussion om. Spekulationsslutsatsen blev att det var den exakta mängden pengar som fanns tillgängligt.

Jag var in och handla ikväll, mötte en bekant som precis som mig bara skrattade och ruskade på huvudet åt de tomma hyllorna. Det enda vi hade slut på hemma var knäckebröd och det fanns faktiskt två paket kvar så jag tog ett paket och lät det andra vara kvar. I övrigt köpte jag mycket grönsaker och frukt för där var det mycket extra priser och nu har jag båda tonåringarna hemma på heltid så då går det åt. Kände mig löjligt beredd att försvara att jag köpte 3 liter mjölk, men samtidigt är det vad jag alltid handlar och det fanns gott om mjölk kvar. Glömde att kolla jästen men kikade på en argumentation från en kund som försökte få biträdet att plocka fram mer konserver trots att hen försökte förklara att det finns inte några hemma, de kommer i veckan. Kunden gav sig tillslut. :cautious:
Spännande att folk har bunkrat tonfisk och fiskbullar (finns inte en chans att jag släpper in fiskbullar i mitt hem) men lämnat makrill. Men det hade vi visst rätt mycket av, det är sånt min make plockar åt sig ett tre-pack av varje gång han är med och handlar så skafferiet är välfyllt av det. :D Men det går även åt, gäller bara att lägga de nya längst in. :D

Jag var och handlade idag, och skämdes eftersom jag köpte så mycket. Förklarade för den ointresserade kassörskan att jag inte bunkrade och började tom peka ut vad jag köpt och var på väg in att förklara att jag var diabetiker när jag hejdade mig själv eftersom jag hörde hur idiotisk jag lät. :D

Intressant vad som var slut och inte. Massor av idealmakaroner fanns men snabbmakaroner var slut. Likaså pasta förutom ekologisk fullkorn. Matvete, bulgur och liknande var det fullt av, men ris slut. Bröd, inklusive knäckebröd, lingonrova osv var det väl påfyllt av. Vita bönor slut, alla andra bönor inga problem. Glass och alla frysdiskar var normala, något pålägg var slut. Någon borde börja forska på vad det är folk väljer att bunkra. För logik är det inte.

Jag var och handlade idag, och skämdes eftersom jag köpte så mycket. Förklarade för den ointresserade kassörskan att jag inte bunkrade och började tom peka ut vad jag köpt och var på väg in att förklara att jag var diabetiker när jag hejdade mig själv eftersom jag hörde hur idiotisk jag lät. :D

Intressant vad som var slut och inte. Massor av idealmakaroner fanns men snabbmakaroner var slut. Likaså pasta förutom ekologisk fullkorn. Matvete, bulgur och liknande var det fullt av, men ris slut. Bröd, inklusive knäckebröd, lingonrova osv var det väl påfyllt av. Vita bönor slut, alla andra bönor inga problem. Glass och alla frysdiskar var normala, något pålägg var slut. Någon borde börja forska på vad det är folk väljer att bunkra. För logik är det inte.

Jag vill gärna tro att folk bunkrar det de brukar köpa (så att de också använder det sedan! :cautious:) men i större mängder. Tänker mig att de hyllorna som gapar tomma är de som vanligtvis ändå fylls på väldigt ofta, och att det som är kvar är sådant som butikerna inte heller vanligtvis säljer så mycket av. (Någon som jobbar i butik som vet?)

Men å andra sidan vet jag inte om jag har sådan hög tilltro till folk att jag vågar tro det... Jäst, handsprit (där ser jag i alla fall en viss rimlighet, annars har jag svårt att se logiken) och toapapper verkar ju i alla fall inte gå enligt det.

Jag vill gärna tro att folk bunkrar det de brukar köpa (så att de också använder det sedan! :cautious:) men i större mängder. Tänker mig att de hyllorna som gapar tomma är de som vanligtvis ändå fylls på väldigt ofta, och att det som är kvar är sådant som butikerna inte heller vanligtvis säljer så mycket av. (Någon som jobbar i butik som vet?)

Men å andra sidan vet jag inte om jag har sådan hög tilltro till folk att jag vågar tro det... Jäst, handsprit (där ser jag i alla fall en viss rimlighet, annars har jag svårt att se logiken) och toapapper verkar ju i alla fall inte gå enligt det.

Alltså jag handlar alltid lika mycket (förutom toapapper vilket jag tvingades till eftersom det var enda förpackningen) eftersom jag handlar så sällan. Så hade allt varit som vanligt hade jag inte sagt pip eller ens tänkt på det.

Alltså jag handlar alltid lika mycket (förutom toapapper vilket jag tvingades till eftersom det var enda förpackningen) eftersom jag handlar så sällan. Så hade allt varit som vanligt hade jag inte sagt pip eller ens tänkt på det.

Nej men oavsett hur ofta man handlar (och jag kan tänka mig att många som innan handlat flera gånger i veckan/varje dag nu handlar mer vid färre tillfällen?) blir det ju märkbart om alla helt plötsligt köper femdubbelt, eller tiodubbelt så mycket som de brukar.

Jag som ville ha ett paket idealmakaroner har inte hittat det någonstans idag, däremot gammeldags och snabb- så ska du forska så får du olika resultat beroende på ort. :meh:

Ta bara mitt paket med sportknäcke, jag behövde ett så när jag hittade det köpte jag ett även om tanken fanns att köpa två. Det hade gått åt men jag behövde ett och någon annan behöver säkert det jag inte köpte. Nu var min tanke att göra makaronilådor så jag har köpt mjölk, som jag inte dricker, så jag får väl lägga den i frysen tills jag hittar makaroner.

Jag som ville ha ett paket idealmakaroner har inte hittat det någonstans idag, däremot gammeldags och snabb- så ska du forska så får du olika resultat beroende på ort. :meh:

Ta bara mitt paket med sportknäcke, jag behövde ett så när jag hittade det köpte jag ett även om tanken fanns att köpa två. Det hade gått åt men jag behövde ett och någon annan behöver säkert det jag inte köpte. Nu var min tanke att göra makaronilådor så jag har köpt mjölk, som jag inte dricker, så jag får väl lägga den i frysen tills jag hittar makaroner.

Undrar om det lokalkulturellt? Intressant forskningsområde. Bunkrar man surströmming i norr ex. Toapapper verkar vara en global företeelse.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka