Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kollega berättade om kund i stormarknad som fick hämtas av väktare efter att ha varit aggressiv mot personalen - när hen blev nekad att köpa 83 paket Alvedon. Max var 2 st. Och begränsningen har inte ens med nuläge att göra. Och det fanns dessutom Alvedon - nu fick kunden inte ens köpa 2.....
Å andra sidan var syftet med inköpet knappast att dämpa feber
Har letat i fyra olika affärer efter toapapper för ett helt normalt inköp men hyllorna har varit tomma. Får väl snart ta till något av tricken som tipsats om.
Min första tanke var "folk, alltså!"Kollega berättade om kund i stormarknad som fick hämtas av väktare efter att ha varit aggressiv mot personalen - när hen blev nekad att köpa 83 paket Alvedon. Max var 2 st. Och begränsningen har inte ens med nuläge att göra. Och det fanns dessutom Alvedon - nu fick kunden inte ens köpa 2.....
Å andra sidan var syftet med inköpet knappast att dämpa feber
Min första tanke var "folk, alltså!"
Nästa var en genuin fascination över just antalet 83 paket. Varför just så många? Har hen sålt 83 paket Alvedon på darknet innan björnen är skjuten?
Fast det var ju den som brann?Här kommer en positiv nyhet, ligger i topp på DN:
Fabriken gör en miljard toarullar om året [Lilla Edet]
Jag tror de lyckades att hejda branden så det inte blev något större produktionsstoppFast det var ju den som brann?
Jag var och handlade idag, och skämdes eftersom jag köpte så mycket. Förklarade för den ointresserade kassörskan att jag inte bunkrade och började tom peka ut vad jag köpt och var på väg in att förklara att jag var diabetiker när jag hejdade mig själv eftersom jag hörde hur idiotisk jag lät.
Intressant vad som var slut och inte. Massor av idealmakaroner fanns men snabbmakaroner var slut. Likaså pasta förutom ekologisk fullkorn. Matvete, bulgur och liknande var det fullt av, men ris slut. Bröd, inklusive knäckebröd, lingonrova osv var det väl påfyllt av. Vita bönor slut, alla andra bönor inga problem. Glass och alla frysdiskar var normala, något pålägg var slut. Någon borde börja forska på vad det är folk väljer att bunkra. För logik är det inte.
Jag vill gärna tro att folk bunkrar det de brukar köpa (så att de också använder det sedan! ) men i större mängder. Tänker mig att de hyllorna som gapar tomma är de som vanligtvis ändå fylls på väldigt ofta, och att det som är kvar är sådant som butikerna inte heller vanligtvis säljer så mycket av. (Någon som jobbar i butik som vet?)
Men å andra sidan vet jag inte om jag har sådan hög tilltro till folk att jag vågar tro det... Jäst, handsprit (där ser jag i alla fall en viss rimlighet, annars har jag svårt att se logiken) och toapapper verkar ju i alla fall inte gå enligt det.
Alltså jag handlar alltid lika mycket (förutom toapapper vilket jag tvingades till eftersom det var enda förpackningen) eftersom jag handlar så sällan. Så hade allt varit som vanligt hade jag inte sagt pip eller ens tänkt på det.
Jag som ville ha ett paket idealmakaroner har inte hittat det någonstans idag, däremot gammeldags och snabb- så ska du forska så får du olika resultat beroende på ort.Jag var och handlade idag, och skämdes eftersom jag köpte så mycket. Förklarade för den ointresserade kassörskan att jag inte bunkrade och började tom peka ut vad jag köpt och var på väg in att förklara att jag var diabetiker när jag hejdade mig själv eftersom jag hörde hur idiotisk jag lät.
Intressant vad som var slut och inte. Massor av idealmakaroner fanns men snabbmakaroner var slut. Likaså pasta förutom ekologisk fullkorn. Matvete, bulgur och liknande var det fullt av, men ris slut. Bröd, inklusive knäckebröd, lingonrova osv var det väl påfyllt av. Vita bönor slut, alla andra bönor inga problem. Glass och alla frysdiskar var normala, något pålägg var slut. Någon borde börja forska på vad det är folk väljer att bunkra. För logik är det inte.
Jag som ville ha ett paket idealmakaroner har inte hittat det någonstans idag, däremot gammeldags och snabb- så ska du forska så får du olika resultat beroende på ort.
Ta bara mitt paket med sportknäcke, jag behövde ett så när jag hittade det köpte jag ett även om tanken fanns att köpa två. Det hade gått åt men jag behövde ett och någon annan behöver säkert det jag inte köpte. Nu var min tanke att göra makaronilådor så jag har köpt mjölk, som jag inte dricker, så jag får väl lägga den i frysen tills jag hittar makaroner.
Tja, strömmingen och sillen håller på ta slut så de som gillar sånt kanske borde göra det? Inte pga corona utan för att den trålas för att bli fiskfoder till norsk klimatförstörande odlad lax.Undrar om det lokalkulturellt? Intressant forskningsområde. Bunkrar man surströmming i norr ex. Toapapper verkar vara en global företeelse.