Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag beställde tassalva och ett paket alvedon i fredags och de kom igår. De receptbelagda varorna jag beställde i onsdags verkar dock sitta fast i Postnords kvarnar.

Är det samma långa väntetider för receptbelagda mediciner? Jag har mediciner som man måste hämta ut med intervall så om jag beställer den dagen jag får ta ut så behöver jag ju egentligen dom direkt. Kan inte vänta. Får kanske be mina föräldrar hämta ut åt mig. Man kan ju fylla i en fullmakt nu via apparna. Men om dom också är sjuka fortfarande, får jag gå till apoteket även om jag är sjuk då det gäller väldigt viktiga mediciner som jag blir extremt dålig om jag inte tar?

Fick ett paket därifrån idag. Beställde för 10 dagar sedan.. 🙈
10 dagar? *räknar frenetiskt antalet tabletter jag har kvar*. När jag läste längre leveranstider när jag beställde i morse tänkte jag 5-6 dagar istället för de vanliga 2🙈. Blir det inte längre än så borde jag klara mig precis med tabletterna jag har kvar.

Beställde nya medeciner då jag såg att några av mina recept snart går ut och tänkte att är det lite försenat bäst vara ute i god tid. Tog väl någon dag senare än vanligt men nu är det packat och på väg.

Pratar just med min väninna och hos henne är det slut på toapapper. Hennes ica hade fått in nytt lager med toapapper imorses och nu var det slut innan kl 12. WTF min väninna kände sig elak när hon tog den sista.
Torrjäst och vanlig jäst samt vetemjöl totalslut. Hon har åkt till 3 affärer nu (min väninna brukar baka så det är inget ovanligt) men jösses. Fortfarande.

Jag var själv inne på Citygross imorses innan jobbet och där finns massor kvar, ser inte utplockat ut alls.

Många lokala företag som går åt skogen bara :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka