Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Är det samma långa väntetider för receptbelagda mediciner? Jag har mediciner som man måste hämta ut med intervall så om jag beställer den dagen jag får ta ut så behöver jag ju egentligen dom direkt. Kan inte vänta. Får kanske be mina föräldrar hämta ut åt mig. Man kan ju fylla i en fullmakt nu via apparna. Men om dom också är sjuka fortfarande, får jag gå till apoteket även om jag är sjuk då det gäller väldigt viktiga mediciner som jag blir extremt dålig om jag inte tar?
Det tog lite drygt 7 dagar för mig att få receptbelagd vara från Hjärtat för ngn vecka sedan.

Jag beställde tassalva och ett paket alvedon i fredags och de kom igår. De receptbelagda varorna jag beställde i onsdags verkar dock sitta fast i Postnords kvarnar.

Trist! För mig var det tvärtom, jag fick hem ett paket med receptbelagda varor från Apotea flera dagar före de receptfria grejerna. Två beställningar pga jag är glömsk :banghead: Om det är så att de prioriterar beställningar med receptbelagda över andra är jag glad, men det kan lika gärna varit slumpen.

Jag har faktiskt bunkrat!

Min "ordinarie bunkring" av snus...

Jag brukar köpa tre stockar i taget, när jag har ungefär två dosor kvar, och det råkade vara nu...

Så nu kan jag hantera de flesta varianter av karantän och även vistelse på öde ö!

"Hjälp oss, innan vi förgås! Utan snus i två dagar försmäktar vi på denna ö." citat fr. Pippi Långstrump går ombord.

Pasta pasta pasta!
Välfyllda hyllor idag på Ica.

Bifogade filer

• 20200319_112022.webp
    20200319_112022.webp
    326,3 KB · Visningar: 37
Det tog lite drygt 7 dagar för mig att få receptbelagd vara från Hjärtat för ngn vecka sedan.

Jag väntar sen en vecka tillbaka på att få receptet för mina Epilepsitabletter förnyat. Ringa till VC är omöjligt. Jag möts bara av "vi kan inte ta emot fler samtal för dagen". Nu har jag ätit en lägre dos de sista 3 dagarna för att få tabletterna att räcka över helgen. Inte bra. När de är slut är det bara att parkera bilen och därmed kan jag inte jobba :crazy:
En mega-rar expedit på apoteket trixade lite så jag fick några piller så jag håller mig till mitten av nästa vecka.
De som bunkrar mediciner och ringer ner VC om minsta lilla nysning är egoistiska nötter som inte fattar vilket samhällsproblem de bidrar till.

Jag väntar sen en vecka tillbaka på att få receptet för mina Epilepsitabletter förnyat. Ringa till VC är omöjligt. Jag möts bara av "vi kan inte ta emot fler samtal för dagen". Nu har jag ätit en lägre dos de sista 3 dagarna för att få tabletterna att räcka över helgen. Inte bra. När de är slut är det bara att parkera bilen och därmed kan jag inte jobba :crazy:
En mega-rar expedit på apoteket trixade lite så jag fick några piller så jag håller mig till mitten av nästa vecka.
De som bunkrar mediciner och ringer ner VC om minsta lilla nysning är egoistiska nötter som inte fattar vilket samhällsproblem de bidrar till.

Jag kände mig som en bov när jag ringde mag-tarm om mitt recept även om det givetvis var befogat. De har häcken full!

Går det inte att förnya via 1177 där man loggar in med bank-id?

"Vi har extremt hög belastning och betydligt längre leveranstider än normalt "
Lär ta mer tid än så :)

För mig tog det två dagar att få hem min order. En ask Alvedon bland annat. Däremot var Alvedon för små barn helt slut. Vi har ett gäng 60 mg hemma samt flytande. Får hoppas vi klarar oss på det om dottern blir dålig.

Vad har du för medicin? Jag har en ask lamotrigin här hemma. Tar inte medicinen längre så har inget behov av den och hjälper gärna någon som behöver den bättre än min låda i skåpet.

Ja jäst verkar lönt i helvete att få tag på, var i fyra affärer och allt helt utplockat 😐 skulle ju baka bullar med barnen i helgen, skit också 💩 vaaaad gööööör folk med all jäst!? Mvh bitter

Nu har jag varit och hämtat ut mitt insulin - inga problem tack och lov - och lite annat eftersom jag ändå var där. Vi stod en bit ifrån varandra jag och apotekaren och de ville inte ta mitt blodtryck. Fick ett oemotståndligt behov att klia mig i näsan och hosta. Satt dock precis bredvid en gammal man som hostade och snörvlade, och sedan drog i snöret långt uppe som man använder när man ska ut, vilket kändes lite onödigt.

Imorgon måste jag till sjukhus för att ta prover, inte corona utan blodprov. Sedan kan jag verkligen gå i ide igen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka