Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Min chef har meddelat att vi gärna får ta ledigt under arbetsdagen för att kunna undvika att åka och handla under kvällar och helger när det är som allra värst, så sambon och jag ska sticka iväg strax efter 9 imorgon bitti och hoppas på att kunna hitta en liter mjölk eller två... Samt lite annat smått och gott. Galet att sådana här specialåtgärder ska behövas dock! O_o

Jag måste åka och handla imorgon för jag villhöver svensson-tacos till kvällsmat och jag har tydligen blivit en sån där basic människa som får tacocravings lagom till fredagsmyset (VAD FAN HÄNDER?!)( :love: ), men åh vad jag inte orkar med en fredageftermiddag på maxi i BUNKRINGSTIDER! Förra fredagen sket jag i det, tittade in på parkeringen och körde och köpte pizza istället. Herregud.

Ska nog hänga på låset kl 7 imorgonbitti så det blir gjort innan galningarna kommer :cautious:

Senast ändrad:
Grannen är en sån som köper storbal av toapapper och hushållspapper. Efter att hans mamma flyttade till ett äldreboende och sedan dog i sviterna av värmen sommaren 2018 går det knappt åt något hushållspapper längre så han har nog mer än en halv bal kvar av det som köptes medan hon fortfarande bodde hemma. Han pratade med mig häromdan med anledning av bunkrandet och toalettpapperskrisen, han hade räknat hur många rullar han har kvar av balen han köpte sist och det är 64 stycken! Så jag kunde få av honom om jag var utan. :D

Jag tackade så mycket men sa att jag tror jag har strax under 20 rullar kvar av det jag köpte i januari på rea, som singel och heltidsarbetande har det inte gått åt så mycket hemma så nu som hemmajobbande har jag så jag klar mig ett tag, annars vet jag ju var det finns om jag behöver. :laugh:

Jag hyr ju privat lägenhet och fick det bästa meddelandet från hyresvärden igår - lite sammanfattat att om det skiter sig med hyran på grund av arbetsbrist eller någonting annat nu när allt står på huvudet är det bara att höra av sig. Det löser sig. Sitt lugnt i båten. <3

Nu jobbar jag ju fortfarande men friställning är definitivt en verklighet för många just nu, eller helt enkelt inget arbete. Av femton lokalvårdare på hotellet är vi bara två stycken som har kontrakterade timmar, resten har behovsanställning. :( Zero hour contract/key time support.

Jag behövde jäst och några andra saker så jag bestämde mig trots allt för att åka in till stan och handla. Det visade sig att all jäst var helt slut på ICA Maxi och mycket annat också, så j*vla värdelöst, ingen mening alls att jag åkte dit.

Alltså nej nej nej, av nyfikenhet gick jag in på Flashback och läste en tråd om realistisk bunkring för en Coronakris. Då trådstartaren var noga med att det skulle vara realistisk, att el, vatten osv skulle finnas så har det kommit in nästan 1400 inlägg där vissa trots den tydliga trådstarten berättar att dom bunkrat mat för 6 månader :banghead:

En hade 400 proteinbars, en 180 burkar krossade tomater, en hade 10 kg ris plus jätte, jätte mycket mer och en annan hade utöver allt annat 15 kg pasta och en hade nu i kristider (en som har bunkring som hobby enligt sig själv) beställt hem 50 paket müsli nu i veckan .:eek::meh:

Det är ju helt galet på alla vis, världen kommer ju inte gå under och han som köpte hem 50 paket, det är egoistiskt i dagens samhälle.

Förstår inte riktigt om dom planerat att leva under en sten tills det kommer någon behandling eller allt lugnar ner sig lite.

Min bror och hans sambo handlade åt mig i förgår och frågade om jag behövde toapapper, då jag har 8 rullar kvar sa jag nej, dom räcker ett tag i alla fall och det verkar ju inte vara helt omöjligt att få tag på och någon kanske inte har några rullar kvar, fast det är ju bra med viss framförhållning så man inte står utan.

Jag vet ju att det finns preppers men dom exempel som kom upp i tråden blir bara helt galna och utan rim och reson...

Ett exempel på vad en flashbackanvändare anser nödvändigt i Coronatider
Någon flaska att pissa i för att återanvända som vätska dessutom.

Ska inte terrorisera mer från Flashbak men det är så himla intressant att se hur vissa går all in och mer än så därtill. Vilken vettig person sparar sitt kiss ifall dom stora dunkar vatten dom alla verkar ha bunkrat med tar slut? Och varför skulle vi inte ha vatten liksom? Nej jag upphör aldrig att förvånas över människor

Vi ligger nog några veckor efter resten av sverige, parkeringen på Ica var full vid 15 tiden och nu syns det på vissa hyllor,jäst fanns ett par paket, riset jag ville ha var ff slut (dom stora 2kg påsarna) annat ris fanns det gott om, det satt en lapp vid toapappret att man bar fick ta ett paket, annars såg det bra ut.
Såg att en krogen stängt

Insåg nyss att det var en MYCKET dålig idé att få för sig att söka på Toilet Roll på brittiska eBay, och sortera på dyrast först...

Och nej - det är inte [Buy in Now] av nån obotlig optimist, det är liggande bud på alla tre...

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?LH_PrefLoc=2&_from=R40&_nkw=toilet+roll&_sacat=0&_sop=3

toilet-roll-ebay.webp

Ett exempel på vad en flashbackanvändare anser nödvändigt i Coronatider
Någon flaska att pissa i för att återanvända som vätska dessutom.

Ska inte terrorisera mer från Flashbak men det är så himla intressant att se hur vissa går all in och mer än så därtill. Vilken vettig person sparar sitt kiss ifall dom stora dunkar vatten dom alla verkar ha bunkrat med tar slut? Och varför skulle vi inte ha vatten liksom? Nej jag upphör aldrig att förvånas över människor
:cautious: Man sparar förstås sitt kiss för att ha det som växtnäring till alla odlingarna som krävs när matförsörjningen kollapsat. Otaktiska preppers på fb.:angel:

Insåg nyss att det var en MYCKET dålig idé att få för sig att söka på Toilet Roll på brittiska eBay, och sortera på dyrast först...

Och nej - det är inte [Buy in Now] av nån obotlig optimist, det är liggande bud på alla tre...

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?LH_PrefLoc=2&_from=R40&_nkw=toilet+roll&_sacat=0&_sop=3

Visa bifogad fil 47265
Finns/fanns en toarulle för 250 kr på tradera också. Dock var annonsera skriven med en stor dos ironi om att folk med känsligare rumpor kunde få köpa toapappret för annonsören hade en hög med dagstidningar i återvinningen att torka sig med.

Finns/fanns en toarulle för 250 kr på tradera också. Dock var annonsera skriven med en stor dos ironi om att folk med känsligare rumpor kunde få köpa toapappret för annonsören hade en hög med dagstidningar i återvinningen att torka sig med.

ironi eller inte så Blocket tog ansvar redan för en vecka sen och accepterar inte privat försäljning av toapapper. Jag tycker den som stöter på detta på tradera bör anmäla till admin.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka