Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Nu måste de ut med massiv reklam om alla andra användningsområden för toapapper utom de vanliga. Annars riskerar de att alla kommer att låta bli att köpa toapapper i flera månader.

Lär av ICA som kallade sitt toapapper för Bad&Toalett. Som att folk skulle behöva skämmas för att de använde papper på toaletten? Så om man kan få folk att torka sig med det efter badet har man skapat ytterligare ett användningsområde....

Det bunkras ff toapapper här.
Vill ha tag på ett 16 pack serla för då klarar jag mig till sommaren typ.
Men det är hopplöst

Det bunkras ff toapapper här.
Vill ha tag på ett 16 pack serla för då klarar jag mig till sommaren typ.
Men det är hopplöst
Kanske som "alla" andra, de som inte bunkrar vill ha så de klarar sig, så även jag. Jag har ett lager på ca 12 rullar :). Jag väntar någon månad eller 2 med att köpa mer.

Alltså de här som bunkrar toapapper för en livstid kanske har en plan ändå. Ekonomin tvärstannar ju nu och inkomsterna kan ju bli sisådär om man blir av med jobbet (skitkul att vara arbetslös nu men hur i hela fridens dagar skulle jag kunnat räkna ut detta i mitten på Januari?). De kanske helt enkelt köper in de saker de räknar med att behöva de närmsta åren för att minska utgifterna senare? Just toapapper är ju en av de varor man kan spara i all oändlighet till skillnad från den mesta maten.
/Shaggy som köpte ett 18 pack Serla precis innan vansinnet började

Jag har skickat ut mamma på uppdrag att handla åt mig, blev inspirerad av er att baka så har satt en surdegsgrund nu på morgonen och ska baka ett av mina favoritbröd. Hade dock glömt att det tar 4 dagar för surdegen att bli "mogen", tänkte att det var 2-3 dagar och sen tar brödet 2 dagar så jag har bröd om 6 dagar, tur att man inte har kris :p

Men ska baka en egen variant av scones idag är planen, om jag orkar, dock bakar jag bara för 1 portion eller 2 så det går på typ 5 minuter att blanda och sen in i ugnen. Dock har jag varit så yr att jag (på riktigt) nästan svimmade igår av ansträngningen att kissa :p:eek:. Jag har mjöl hemma men tror inte det räcker så långt så bad mamma köpa 1 paket vardera av rågmjöl, rågsikt, vetemjöl och linfrön. Och toapapper :nailbiting: Haha, det blir ju dock mamma som får skämmas i affären :angel:

Men hallejuhla, jag som helt missade tåget att köpa handsprit letade i en låda i köket efter lite olika saker och hittade en sådan där liten flaska handsprit!! Så nu har jag en jag kan ha med när jag väl får komma ut igen och vara lite sparsam med den och använda tvål och vatten i första hand. Men känns lite bra att ha den här lilla flaskan.

Det gör de inte direkt men butikerna har inte fått in tillräckliga volymer för att täcka ens de "vanliga" kunderna.

Jag vet inte hur det står till där hemma, men här fick båda större butikerna in rätt rejäla leveranser tidigare den här veckan och lik förbaskat är det tomt på hyllorna. Med tanke på hur det tokshoppades innan borde det jämka med de som vill handla som vanligt nu tänker jag, men det gör det inte.

Jag vet inte hur det står till där hemma, men här fick båda större butikerna in rätt rejäla leveranser tidigare den här veckan och lik förbaskat är det tomt på hyllorna. Med tanke på hur det tokshoppades innan borde det jämka med de som vill handla som vanligt nu tänker jag, men det gör det inte.
Här är det flaskhals på centrallagren. Varorna finns i Sverige men ska in på lagren och därefter ut i butikerna.

Distributionsproblem mao. 🙂

Förutspår en ny bunkringsvåg nästa vecka när folk får lön, det ju inte alla som har råd att shoppa loss innan lön :nailbiting:. Sen kan jag förstå att folk som inte har så mycket pengar kanske satsar på rejäla inköp än att kanske stå utan möjlighet till det sen om det fortsätter med tomma hyllor senare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka