Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Gällande jäst, hur lång hållbarhetstid har det? Som ni förstår köper jag inte ofta jäst (och har inte köpt det nu heller). Det är främst under december (lussekatter!) och om jag skulle få något ovanligt infall som jag köper jäst så har inte alls koll på detta.

Min faster bor i en mindre ort/by i Småland och där var det länsat i typ hela affären.. helt sjukt. Känns som det blir värre än lugnar sig? Eller är det en ny omgång bunkrare? De som blev stressade av de första? :angel:
Sen får väl många butiker varor från ett centralt lager och tar det slut på lagret pga bunkring i större städer så får ju inte mindre orter nånting förrän lagret har fyllts på :confused:

Gällande jäst, hur lång hållbarhetstid har det? Som ni förstår köper jag inte ofta jäst (och har inte köpt det nu heller). Det är främst under december (lussekatter!) och om jag skulle få något ovanligt infall som jag köper jäst så har inte alls koll på detta.

Torrjäst håller länge, färsk jäst har en kortare hållbarhet.

Mycket kort hållbarhet på färsk jäst. Jag har bara torrjäst hemma för jag är så oorganiserad. Färsk jäst hinner alltid torka innan jag får tummen ur.

typ en vecka, tio dagar.
Just det gör mig så förundrad. Varför bunkra något som har så kort hållbarhet??

Eller bakar folk så sällan att de har noll koll på sånt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka