Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag gynnade den lokal handeln idag genom att köpa pizza,det var märkbart mindre folk o personal.

Samma här! Vi satt hos veterinären hela förmiddagen och bestämde oss för att svänga in på Burgerking på vägen hem då vi var utsvultna! Det var mitt i lunchtid så brukar vara smällfullt där inne, men var vi och två till. Drive in kön var dock nästan milslång. Vet inte huuuur många bilar som stod där.

Även hos veterinären var det folktomt. Dom hade även satt upp lappar utanför att både mattar och hussar fick komma in i väntrummet, men i undersökningsrummen var enbart en av dom välkommen.

Fick lov att springa in på apoteket och hämta ut medicin till hunden efteråt, men valde att hämta ut det hemma i lilla byn istället för i större staden där vi var till veterinären i. Ringde och extrakollade så den fanns hemma innan vi lämnade ”storstan” bara. Alvedon och liknande fanns det några enstaka kartonger av, och något rör med brustabletter, annars mycket urplockat. Handsprit vi kunder tog fanns både vid ut/ingång och kassorna.

Så nu har jag använt upp ett av 2 jästpaket jag "stal" från er mer regelbundna bakare och lite av mjölet också så nu har jag bröd för någon vecka helt utan att trängas i affärerna.

ICA här hemma öppnar en timme tidigare enbart för riskgrupper (hur de nu kollar det) och pensionärer och släpper in begränsat med kunder i taget.

Jag gynnade den lokal handeln idag genom att köpa pizza,det var märkbart mindre folk o personal.
Gjorde samma hos den lokala mexikanska restaurangen. Var mkt lite folk och då är detta Vasastan i Stockholm där de flesta restauranger brukar vara relativt fulla på kvällen normalt sätt. Fick 20 % rabatt vilket är nytt, undrar om de inte har infört det för att försöka få folk att i alla fall beställa take away.

Jag var till residensstaden igår och handlade... jäst var bara att tvärglömma (inte för att jag behöver men jag var ju tvungen att kolla i undersökande syfte :D). Ena Willys hade några stackars torrjästpåsar för söta degar kvar. Mjöl var soprent förutom mer udda varianter. De flesta pastavarianter likaså. Men folk har tydligen inte tänkt baka med matfett, smör och diverse ersatzvarianter var det ingen brist på. Inte heller socker.

Tur nog fanns det kvar av min koffeindricka, annars hade vi fått se på KRIS :nailbiting:

Denna JÄSTKRIS!

Jag lever på hoppet att de som bunkrat jäst är klara nu, så vi som verkligen tänker använda jästen kan köpa.
Av alla udda saker att köpa - varför just JÄST?

Det är väl någon random jävel som skrivit på något obskyrt ställe på nätet att det är bra att bunkra jäst och sedan grep masspsykosen in... :cautious:

Hembränning - nu när gränserna stängs och både Tuborg och bourgogne kan utebli.

Fast då borde de även köpa socker:confused:

Plus att vad ska de förädla mäsken i?! Kokare är ju inte helt lätta att få tag i eller tillverka för en amatör...

*ser en kraftigt förhöjd försäljning av bromsrör i koppar på Biltema :angel:*

Edit: Plus att hemkört på bakjäst blir... INTE bra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka