kolblakkur
Trådstartare
Jag har ett jobb där prio 1 är att svara i telefonen, allt ska släppas när det ringer. Men jag har ju en massa andra administrativa uppgifter också, som får pausa medan jag tar samtalet. Vet inte om jag är omotiverad pga semesterbrist men känner just nu att det inte är lönt att dra igång några andra arbetsuppgifter än att svara i telefonen eftersom jag ändå alltid blir avbruten. Har istället börjat göra arbetsuppgifter hemma eftersom då får jag i alla fall jobba ifred (jag blir ersatt ekonomiskt såklart).
Är det någon mer än jag som har ett arbete som innebär att man i stort sett alltid blir avbruten i en arbetsuppgift, så att arbetsuppgiften kan bli uppdelad i 1-4 gånger innan man kan slutföra den? Och att detta händer konstant under hela arbetsdagen. Hur hanterar ni det hela?
Är det någon mer än jag som har ett arbete som innebär att man i stort sett alltid blir avbruten i en arbetsuppgift, så att arbetsuppgiften kan bli uppdelad i 1-4 gånger innan man kan slutföra den? Och att detta händer konstant under hela arbetsdagen. Hur hanterar ni det hela?