Oavsett npf diagnos så framgick det i tråden att hundägarna löst hundpassningen, det stod att läsa flera sidor innan du fortsatte ifrågasätta TS angående resan.Menar du att alla ska veta vilka användare som har vilken diagnos?
Jag vet det inte. Kanske du vet det. Det verkar vara många användare här som har koll på andra användares olika problem. Jag hör inte till dem.
Sanningen är att jag inte "orkar" läsa trådar om psykiskt lidande, nej.
Jag beklagar men så är det.
Mitt fält är inte psykiatri, och jag varken vill eller orkar läsa tråd efter tråd här om personer som mår psykiskt dåligt (och jag menar inte att antyda att TS här lagt ut trådar om psykiskt mående för det hade jag ingen aning om förrän det påpekades en bra bit in i den här tråden - mina svar skrevs innan den informationen delades).
Min utbildning är vid det här laget "antik" och hur det är upplagt nu vet jag inte.
Men i grundutbildningen ingick på den tiden på den studieorten ca 5 veckors psykiatri där det mesta skulle skummas över.
"bemötande" var inget som diskuterades där och då, nej.
Vikten lades vid medicinsk kunskap, faktiskt, och det finns ju skäl till det.
Att ibland få uttrycka sig rakt på sak, borde tillåtas och accepteras oavsett vilken yrkesbakgrund vi har. Du och jag och alla andra.