Äta uppvärmd pizza..

Sv: Äta uppvärmd pizza..

Njae det är segt som tusan. Har precis fått träffa en läkare som verkar superbra. Så jag ser positivt på det!
Vad bra! Känns som om det är på tiden efter så lång tid. Håller tummarna för att du får den hjälp du behöver.

Dumt att dumma sig när det var ett seriöst förslag. Du underskattar googles kunskapskälla ;)

Dessutom finns det något som heter erfarenhetsbaserat lärande. Det fungerar bland annat som så att man kopplar ihop en erfarenhet med en annan, och det blir en ny kunskap. Bland annat kunskapen att en smörgåstårta kan hålla i kylskåp och att man kan ta reda på om den är dålig om man tittar/luktar/smakar. Applicerar man det på en annan matvara så kan man ha koll på hur den är. Voila: Du behöver inte fråga om varje enskild sak!

Googles kunskapskälla är inte tillförlitlig ;) hehe. Nej google är superbra, absolut! Hittar både trådar på familjeliv och flashback. Skämt åsido, nej men absolut. Jag ska försöka börja googla lite mer!

Det ska jag absolut tänka på. :)
Och då kanske ni slipper trådar från mig om skinka från scan, skinka från ica eller vad det nu kan vara för olika skinkmärken, haha.

Ellerhur, tagit flera år! Tack :) det blir nog toppen, det tror jag.

Men buke är ett internetforum med vilka som helst, hur är vi så väldigt mycket mer tillförlitliga än google/flashback/FL?

Det är lagom med runt 4 grader. Tänk också på var i kylen du förvarar sakerna. I dörrarna är det t.ex. varmare än längst in.

Det kommer aldrig bli bra så länge du fortsätter att "mata" din oro. Ta tag i problematiken istället!

Google är en sökmotor som leder till både skit och vetenskapligt baserad fakta och vettiga kunskaper. Man får lära sig att sålla. Vet inte hur Buke skulle kunna vara så galet mycket tillförlitligare, med tanke på att de som skriver är individer med helt olika bakgrund.

Du får sätta en stor post-it på datorn där det står "NOJA? - GOOGLA!".

Njae, det är väl sant. Är bara helt annat stämning på dom andra forumen, enligt mig.

Det är lagom med runt 4 grader. Tänk också på var i kylen du förvarar sakerna. I dörrarna är det t.ex. varmare än längst in.

Det kommer aldrig bli bra så länge du fortsätter att "mata" din oro. Ta tag i problematiken istället!

Okej! Jo absolut, det ska tas tag i när jag fått bukt på alla andra miljarder problem som ryms i min lilla skalle :P

Alldeles för hög temperatur :). Men om ni annars har 4-5 grader så är det fint.

Kanon! :) då vet jag att jag ska ändra nu. Vi har oftast runt 4-5 grader, men det varierar lite. Iofs, någon kanske varit inne i kylen nyss, kanske därför den är lite varmare.

Google är en sökmotor som leder till både skit och vetenskapligt baserad fakta och vettiga kunskaper. Man får lära sig att sålla. Vet inte hur Buke skulle kunna vara så galet mycket tillförlitligare, med tanke på att de som skriver är individer med helt olika bakgrund.

Du får sätta en stor post-it på datorn där det står "NOJA? - GOOGLA!".

True true (det enda jag kan på engelska, typ)!
Lappar älskar jag, det är toppen. Ska sätta dit en lapp på en gång! Snart är hela huset täckt av en massa lappar.

Nej precis. Någon kanske glömt stänga den, händer ju också rätt ofta. Hur som helst, jag var osäker på vad för grader man bör ha så nu får jag väl helt enkelt hålla koll och ändra om den fortsätter stå på 7-8 grader!

Jag vet inte om du tror att jag är ironisk, eller om det är jag som feltolkar dig att du är ironisk för att du tror att jag är ironisk (eh..).

Men det är jag inte. Sätt upp en lapp. Eller fler om det behövs. Det kan hjälpa, faktiskt.

En liten undran från en annan emetofobiker...

Hur kommer det sig att du kan äta en pizza som du inte lagat själv (där du inte har en aning om bakteriehalten) men inte vågar äta den efter att den legat i en kyl du städat på egen hand? :crazy:

Nej! Det var bara ett misslyckat försök till att vara lite rolig. Jag var seriös med lapparna jag med, det är toppen!

För att då har den legat där och gottat sig samt även åkt buss :) när den är färdiglagad så är den ju just färdig!

Äsch, raderat. Känner att jag inte kan förklara på något annat sätt :P

Senast ändrad:

För att då har den legat där och gottat sig samt även åkt buss :) när den är färdiglagad så är den ju just färdig!
Jag gissar alltså att Reykjavik mer tänker på att hygienen på random pizzahak inte nödvändigtvis är den bästa. Från Falun häromåret, exempelvis, endast en pizzeria av 16 klarade sig utan anmärkningar på hygienen vid en inspektion. http://www.dt.se/nyheter/falun/1.3412580-sa-snuskig-ar-din-pizzeria

Liknande trådar

Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Mia_R
·
A
Katthälsa Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av kattungar och därmed lite råd / tips / stöd. Jag och min kille plockade...
Svar
3
· Visningar
1 327
Senast: Vagis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama