Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, inte bacillskräck i allmänhet. Bara emetofobi.
Populära restauranger får också anmärkningar ibland, så är du nojig över kylskåpet borde du rimligtvis vara det över ursprunget på maten också. Fast det bästa och mest rimliga är såklart om du inte är varken eller.
Jag kan säga att som städerska, som arbetar med toaletter och diverse annat skit så har jag aldrig spritat händerna, jag har aldrig inom mina tio år blivit magsjuk... så jag, jag tycker också du överdriver, sluta nojja
Ts - jag tror du skulle bli hjälpt av att bli medveten om dina katastroftankar och känslor, för jag tänker att det är mycket katastroftankar som spökar för dig?
Typ "äter jag denna maten blir jag sjuk..." "åker jag bussen nu så kommer någon att spy...eller så krockar vi...eller så..." "jag har ont, det MÅSTE vara dödligt!"
Det är liksom...ja...överdrivet - MEN också en överlevnadsinstinkt som är värre/mer ohanterbara hos vissa än hos andra.
Jag har katastroftankar om ALLT, hela tiden - men inte så att det hindrar mig från att leva normalt, jag hade inte ens reflekterat över det innan jag och min (snart FD ) kom in på det och började gräva riktigt djupt i det, så nu även om de finns kvar så kan jag identifiera dem som just tankar/känslor, och sedan utvärdera ifall de är befogade eller inte - är de befogade så lavvaktar jag/låter bli, är de obefogade så går jag emot dem. Det är faktiskt inte så svårt bara man får in tänket i rutinerna.
I ditt fall känns det som ganska många obefogade tankar/rädslor som blivit övermäktiga för att du egentligen inte kunnat identifiera dem i tid.
Jag kan säga att som städerska, som arbetar med toaletter och diverse annat skit så har jag aldrig spritat händerna, jag har aldrig inom mina tio år blivit magsjuk... så jag, jag tycker också du överdriver, sluta nojja
Handsprit är ju inte heller så himla effektivt mot allt som folk tror. Man kan till exempel inte skydda sig mot vinterkräket medelst handsprit - handsprit tar inte kål på virus.
Du är så klok att jag blir avundsjuk
Håller med mandalaki, mkt klokt skrivet
Tvärt om kan det faktiskt vara rent dumt att sprita händerna för ofta. Handsprit torkar ofta ut händerna och speciellt på vintern blir det då sprickor i huden där bakterier verkligen kan frodas om de vill.
Lagom är bäst.