Äta gott runt Mellerud?

AbCdE

Trådstartare
Vi ska äta middag i veckan i närheten av Mellerud, var kan man gå då? Riktigt bra prioriteras, nån mil hit el dit spelar ingen roll :)

Vi ska äta middag i veckan i närheten av Mellerud, var kan man gå då? Riktigt bra prioriteras, nån mil hit el dit spelar ingen roll :)
Kolla upp Nuntorps gård tror jag. Kollegorna trodde det skulle vara bra mat där, särskilt sen det var några nya som tog över det. Sen vet jag inte hur det är på värdshuset i Mellerud, tror det är bra mat där men inte nått direkt extra ordinärt. Det är nog rätt fattigt på ställen som är nått alldeles extra häromkring 🤔

En kompis berättade härom veckan att de ätit riktigt bra sushi i Mellerud, oklart om det var riktigt bra "vanlig" sushi eller lite mer finsushi 😁

Nunntorp gård, mycket bra mat och trevlig personal. Sen finns resturang på Melleruds handel, vet dock inte hur det är där. för aldrig käkat där. men de jag känner som äter där återkommer gärna. Gillar man pizza så Vita sannars pizzeria.

Tössestugan har jag hört mycket bra om, men de finns ca tre mil/en halvtimmes körning norrut så det kanske blir för långt. Dalsland överlag har dock i min erfarenhet inte alltför många restauranger. Baldersnäs Herrgård finns med, men ännu längre bort (Dals Långed, ca 37 km/40 min).

Tössestugan har jag hört mycket bra om, men de finns ca tre mil/en halvtimmes körning norrut så det kanske blir för långt. Dalsland överlag har dock i min erfarenhet inte alltför många restauranger. Baldersnäs Herrgård finns med, men ännu längre bort (Dals Långed, ca 37 km/40 min).
Tössestugan är ok men inte wow tycker jag.

Tössestugans meny är inte särskilt inspirerande.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 334
Senast: Inte_Ung
·
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 513
Senast: Roheryn
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 027
Senast: Hajfisk
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
737
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar