Och jag kan bara säga att jag tycker att en del möderne är väldigt svaga!
Tex. Hur kan ett sto få 3 st prestationsstjärnor utan några som helst egna meriter??? Samma med mödernet = noll meriter
Stoet har 5 placeringar i Lätt klass?!? Det står i beskrivningen att hon startat MSV, mmmm men utan en enda placering. Jag kan inte kalla det för en prestation att bara ha startat en MSV klass?!?!?!?!?
Det står även att det finns 1 avkomma med segrar i MSV.. Ehhhh kollar man noggrannare så finns det 1st avkomma med 1st vinst i MSVC:2?!
Mormor har inga prestationer heller, det står att hon har fått avkommor med gångartsdiplom?!? Okej men sen då hur har det gått för dessa avkommor som borde vara ute på tävlingsbanorna nu med tanke på sina åldrar.
*Mamman till detta föl visad på 3 års och bedömd med 977 placerad 5 ggr i lätt klass men inga placeringar i MSV
*Ett syskon född 2002 visad på 3 års bedömd med 778 inga senare resultat i sporten
*Ett syskon född 2003 visad på 3 års och bedömd med 677 inga senare resultat i sporten
Och dom resterande syskonen har inga tävlingsresultat eller bedömningar.
Och detta sto har alltså 3 prestationsstjärnor... Helt sjukt!!!!
Man kan alltså ta ett medelmåttigt blupp sto och betäcka med Don Schufro och därav då få väldigt höga blup värden för att sedan få tilldelad 3 prestationsstjärnor!!!
Hejja SWB!!
Eller inte!!!!!!
Sen att man nämner flera gånger att det finns si och så många avkommor till stona som startat MSV. Men är det en merit verkligen?? MSV kan ju nästan vilken häst som helst starta. Det är väl inte i dom klasserna man skiljer agnarna ifrån vetet!! Förstår inte alls detta.
Jag vet att jag kommer att bli påhoppad utav dess like nu men detta är faktiskt en ELITFÖL auktion och där förväntar iallafall jag mig föl ifrån ett riktigt prestations möderne och inte mödrar till någon MSV avkomma och ngn gångartsdiplom avkomma.