Turali

Trådstartare
Är det några bukare som ska dit?
Jag fick PM idag och det är 31 dalmatiner som ska ställas....det verkar vara en massa öppen klasstikar:eek:
Har i och för sig fått berättat att domaren i Askersund känner de största dalmatineruppfödarna i Sverige väl, så enligt henne var våra hundar redan körda. Jag hatar den där snörbedömningen som pågår...
Aja, man blir ju i alla fall en utställning rikare.

Sv: Askersund

Min mamma skall dit med några Chihuahuor och Korthårs collien, hon åker till Oslo dagen före, själv skall jag vara hemma och vakta resten av djuren:(

jag ska dit på söndagen, med min kooiker , första utställningen för våran del :crazy: men jag har inte fått något pm ännu! kanske kommer det idag? man får se,man får se.... jag är iaf ruggigt nervös. egentligen inte så mkt för utställningen, mest för att min uppfödare kommer vara där och jag är rädd att goliat kommer visa sina sämsta sidor så att det ser ut som att det går åt skogen för oss :angel: :D

*putt putt*

Sååå, hur gick det för er i helgen? Någon som var där? Nöjd med dagen?

Själv gick debuten strålande!
Vi gick hem med både ett HP och en fin rosa/gul rosett där det stod BIR-valp :banana:
Jag gjorde bort mej så totalt, sprang åt helt fel håll och hörde inte vad domaren sa :o Men det gjorde tydligen ingenting, för Goliat var ju en sån "trevlig, alert valp, med fint steg för sin ålder"
ElsaochGoliat.JPG

Goliat (t.hö) och hans helsyster Elsa, som blev BIM-valp.
Skönt att vi slapp regnet!

Snörbedömning, snörbedömning, snörbedömning..säger inte det allt?
Lilo var den enda som fick 2:a i sin klass! Jaaa, vi är unika!! :banana:
Jag hade i och för sig blivit förvarnad av uppfödaren innan att de skulle gå åt skogen eftersom domaren kände "en viss uppfödare"...tänk så rätt man kan ha.
Denna kennel tog hem allt igen och vi andra gick barskrapade därifrån.

I helgen ställer jag i Norrköping och då med italiensk domare. Då har alla hundar samma villkor och vi slipper att samma kennel hela tiden vinner för att de känner domaren.

Jag med den bruna tiken...vi hade en stor hundskit bakom oss, därav avståndet .
IMG_0723red.jpg

Lilo har gett upp för dagen.
IMG_0780red2.jpg

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 498
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka