artikel: sexbrottsstudie: 90% av gruppvåldtäkter i Sverige begås av män med utomeuropeisk härkomst- diskussion

Skulle det vara nytt att de flesta som våldtar är utlänningar menar du?! Det vet vi ju redan? 🤔

85% av våldtäkterna är inte överfallsvåldtäkter. De flesta sker i hemmet av någon närstående. De flesta anmäls aldrig. Så det är mycket du bara vet som inte ens är sannolikt sant. Trots en stor överrepresentation är det osannolikt att majoriteten av våldtäktsmän är utlänningar - och då är det ju dessutom smart att definiera det begreppet.

Det finns en finess med att studera och ta fram statistik, bara man inte drar fel slutsatser efteråt.

99,7 procent av utlandsfödda har aldrig varit misstänkta för sexualbrott. Motsvarande siffra för etniska svenskar är 99,9%. Dvs nästan alla i hela gruppen i båda fallen.
 
Men om personen är medborgare i land X så måste väl land X ta emot? Eller hur funkar det?
Om det är så, ja. Men alla har ju inte pass, och att vi säger att en person är från ett land gör ju inte det landet skyldiga att ta emot dem. Dessutom tror jag inte vi kan utvisa folk till länder där det är troligt att de kommer dödas, pga flyktningkonventionen.

Så det är inte så enkelt i praktiken alltid, eftersom vi måste följa lagen.
 
Mordbrännar-Ahmed ska absolut utvisas tycker jag. Tyvärr finns inte det alternativet för mordbrännar-Ulf så den jämförelsen haltar en del.
Jag tror att du läste slarvigt, jag nämnde ingen mordbrännar-Ahmed. Du skrev att du tyckte att utländska medborgare som "begår brott" borde utvisas, och jag undrade om du tyckte det vore en rimlig följd att utvisa för ett jämförelsevis lindrigt brott.
För övrigt utvisas redan brottsdömda utländska medborgare då och då.

Jag tror att det vore både rimligt och anständigt att differentiera mellan brott av olika allvarlighetsgrad, om den här diskussionen skall ha skuggan av en chans att vara relevant.

Sen kan ju tycka att om Ahmed upprepade gånger kör mot rött och vägrar stanna för rött och därmed utsätter andra trafikanter för fara så kan det ju vara befogat med ett strängare straff än vad-det-nu-är-för-straff-man-får-när-man-kör-mot-rött.
En svensk som kör mot rött får böta tretusen spänn och blir av med körkortet nån månad. En utländsk medborgare bör utvisas. Tycker du på fullt allvar att det är en rimlig straffmätning så kommer vi nog inte längre här.
 
Fast det är på förslag från SD:
* Öppna för möjligheten att hyra fängelseplatser i andra europeiska länder för livstidsdömda och utländska medborgare

Inte riktigt samma sak som att utvisa dem till ett annat land dock. Aven nagot som redan pagar - Holland har for fa fangar och hyr ut celler till Norge och Belgium (sager inte nagot om ifall det ar ratt eller inte, ville bara upplysa om att detta redan pagar i andra lander, vilkte var nagot som forvanade mig)

https://www.nytimes.com/2017/02/09/world/europe/netherlands-prisons-shortage.html
 
Läste du länken jag lade in?
Det handlar ju om att vi inte utvisar när personen riskerar att dödas i sitt hemland, vi vill också säkerställa att personen straffas och då kan vi inte bara kicka ut folk.
Först straffas personen och efter avtjänat straff så blir det omgående utvisning. I dessa fall står det så i domslutet
 
Snor en bild från Katarina Wennstams fb.
1535089492434.webp


Hon skriver (som vanligt) klokt och insiktsfullt om frågan.

Debatten kidnappas. Varför, diskuteras inte. Det finns en agenda bakom de braskande rubrikerna. Och engagemanget om tjejerna saknas.
" I så fall skulle dessa personer gått man ur huse när den senaste (etniskt svenske) nätpedofilen dömdes i Eskilstuna för en månad sedan för övergrepp på över 60 flickor."

Och nej, majoriteten av sexövergrepp begås inte av utlandsfödda.
 
Att en grupp är överrepresenterad inom en brottskategori betyder inte att den gruppen begår merparten av brotten.

Faktiskt rätt fascinerande att se vänsterns försök att nonchalera statistiken.

Spelar ingen roll hur uppenbart det blir. Vänstern står fast i sin ståndpunkt oavsett. De bygger inte världsbilden baserat på fakta utan baserat på hur man vill att det ska vara.
 
Snor en bild från Katarina Wennstams fb.
Visa bifogad fil 18566

Hon skriver (som vanligt) klokt och insiktsfullt om frågan.

Debatten kidnappas. Varför, diskuteras inte. Det finns en agenda bakom de braskande rubrikerna. Och engagemanget om tjejerna saknas.
" I så fall skulle dessa personer gått man ur huse när den senaste (etniskt svenske) nätpedofilen dömdes i Eskilstuna för en månad sedan för övergrepp på över 60 flickor."

Och nej, majoriteten av sexövergrepp begås inte av utlandsfödda.

Om vi ska utgå från UG så har du fel.

Vad baserar du din åsikt på?
 
Faktiskt rätt fascinerande att se vänsterns försök att nonchalera statistiken.

Spelar ingen roll hur uppenbart det blir. Vänstern står fast i sin ståndpunkt oavsett. De bygger inte världsbilden baserat på fakta utan baserat på hur man vill att det ska vara.

Det är rätt fascinerande att se SD:s trollkonton hålla på så här mycket så som ni gör, fullständigt faktaresistenta.
 
Det är rätt fascinerande att se SD:s trollkonton hålla på så här mycket så som ni gör, fullständigt faktaresistenta.

Jag röstar inte ens på SD.


Faktaresistent ha ha. Den var bra från de som bygger sin verklighetsuppfattning på känslor.

Statistiken ljuger inte. Hur mycket du än vill att den ska göra det. Måste vara jobbigt för er att bli överbevisade så fort fakta hamnar på bordet.
 
Jag tycker att det ska bli hårdare. Jag vill att vi ska kunna hjälpa människor som bidrar positivt till Sverige. jag tycker inte att brottslingar ska få uppta platser i Sverige som ärliga och hårt arbetande människor kan få istället. Jag vill alltså inte att vi ska ta emot färre flyktingar, bara att de som kommer hit och får medborgarskap inte ska vara brottslingar.

Hur vill du att det ska bli hårdare än idag?
 
Jag röstar inte ens på SD.


Faktaresistent ha ha. Den var bra från de som bygger sin verklighetsuppfattning på känslor.

Statistiken ljuger inte. Hur mycket du än vill att den ska göra det. Måste vara jobbigt för er att bli överbevisade så fort fakta hamnar på bordet.

Jodå. Statistik är ljug om man använder det fel.

I det aktuella fallet så kan man knappast kalla ett mönster man tror sig hittat i mindre än 1,5% av fallen vara någon form av 'statistik'.

Och jag är (tyvärr) ytterligare en av dem som våldtagits av en blond och blåögd man.
 
Jag röstar inte ens på SD.


Faktaresistent ha ha. Den var bra från de som bygger sin verklighetsuppfattning på känslor.

Statistiken ljuger inte. Hur mycket du än vill att den ska göra det. Måste vara jobbigt för er att bli överbevisade så fort fakta hamnar på bordet.

Nänä, visst.

Det är helt sant att det är väldigt många fler dömda med utländsk härkomst. Problemet är bara att det inte är hela sanningen, så som ni SD-troll envist hävdar. Den diskussion ni för handlar enbart om känslor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp