artikel: sexbrottsstudie: 90% av gruppvåldtäkter i Sverige begås av män med utomeuropeisk härkomst- diskussion

Det finns redan svensk forskning som visar på strukturella skillnader efter etnicitet.

https://www.svd.se/invandrare-doms-hardare-i-ratten-5dS9

"Forskarna har gått igenom flera tusen fall och kommit fram till att invandrare oftare anmäls för brott. Därefter utreds de noggrannare och under längre tid. Invandrare häktas oftare, jämfört med svenskar, och de som häktas sitter under längre tid. Dessutom åtalas de i högre utsträckning, och när domstolen sagt sitt fälls invandrarna oftare och får dessutom hårdare straff.
– Det sker en särbehandling i flera led. Och då blir konsekvensen att det blir strukturell diskriminering, säger Christian Diesen."

Vilket alltså bli ytterligare en parameter i det hela.


Hur många gånger ska detta behöva citeras i denna tråden? En gång per sida?

Statistiken baseras alltså på detta ovan.
 
Jag tycker egentligen att oavsett vem som är värst av svenska män eller utländska män så anser jag att alla som begår brott och inte är svenska medborgare borde utvisas. Då förtjänar de inte att få stanna. Oavsett om personen är här som turist, arbetar eller som flykting. Sen om det bara är en liten andel av alla våldtäkter som begås av utländska medborgare så fine... men ut med dem ändå... även om de kanske bara är några få.
 
Jag tycker egentligen att oavsett vem som är värst av svenska män eller utländska män så anser jag att alla som begår brott och inte är svenska medborgare borde utvisas. Då förtjänar de inte att få stanna. Oavsett om personen är här som turist, arbetar eller som flykting. Sen om det bara är en liten andel av alla våldtäkter som begås av utländska medborgare så fine... men ut med dem ändå... även om de kanske bara är några få.
Oavsett om det gäller cykla mot rött, eller mord?
 
Jag tycker egentligen att oavsett vem som är värst av svenska män eller utländska män så anser jag att alla som begår brott och inte är svenska medborgare borde utvisas. Då förtjänar de inte att få stanna. Oavsett om personen är här som turist, arbetar eller som flykting. Sen om det bara är en liten andel av alla våldtäkter som begås av utländska medborgare så fine... men ut med dem ändå... även om de kanske bara är några få.

Kanske med tillägget att fängelse ska finnas i straffskalan?
 
För övrigt var "min" våldtäktsman svensk, blond, blåögd och tillhör de övriga 98,5%, så han syns inte i statistiken. Tur för rasisterna :up:
Här är en till.
...och en till.
Här en till! En blond och blåögd.

:heart:heart:heart

Det är uppenbart att det bara är vissa våldtäktsoffer som SD och deras anhängare tycker är värda att uppmärksamma och lyssna på.
 
:heart:heart:heart

Det är uppenbart att det bara är vissa våldtäktsoffer som SD och deras anhängare tycker är värda att uppmärksamma och lyssna på.

Ja, de som säger saker som passar in i deras ideologi och inte säger emot deras dynga...

Kan tillägga att jag har inget emot etniskt svenska män (jag är ihop med en) trots vad de utsatt mig för. Utöver våldtäkten har det varit allmänt misogynt beteende från en del inkl tafsande osv. Varför skulle jag då ha problem med nysvenskar pga vad en del av dem gjort? Det är ju inte alla som begått brotten.
 
Alla brott? Ahmed som kör mot rött åker ut medan mordbrännar-Ulf stannar?

Mordbrännar-Ahmed ska absolut utvisas tycker jag. Tyvärr finns inte det alternativet för mordbrännar-Ulf så den jämförelsen haltar en del. Om man nu antar att Ahmed inte är svensk medborgare medan Ulf är det.

Argumentet att man inte bör utvisa utländska medborgare som begår brott eftersom svenska brottslingar får stanna är fånig. Att göra som Storbritannien gjorde (skicka sina brottslingar till Australien) funkar inte riktigt idag.

Sen kan ju tycka att om Ahmed upprepade gånger kör mot rött och vägrar stanna för rött och därmed utsätter andra trafikanter för fara så kan det ju vara befogat med ett strängare straff än vad-det-nu-är-för-straff-man-får-när-man-kör-mot-rött.
 
Mordbrännar-Ahmed ska absolut utvisas tycker jag. Tyvärr finns inte det alternativet för mordbrännar-Ulf så den jämförelsen haltar en del. Om man nu antar att Ahmed inte är svensk medborgare medan Ulf är det.

Argumentet att man inte bör utvisa utländska medborgare som begår brott eftersom svenska brottslingar får stanna är fånig. Att göra som Storbritannien gjorde (skicka sina brottslingar till Australien) funkar inte riktigt idag.

Sen kan ju tycka att om Ahmed upprepade gånger kör mot rött och vägrar stanna för rött och därmed utsätter andra trafikanter för fara så kan det ju vara befogat med ett strängare straff än vad-det-nu-är-för-straff-man-får-när-man-kör-mot-rött.
Men utvisningar kan ju ske redan idag?
Vad är det du vill ändra eftersom du överlåter gränsdragningen till de som kan bättre (dvs de som bestämmer redan idag)?

https://www.metro.se/artikel/utvisning-av-brottsling-så-fungerar-det-xr
 
Det finns väldigt många som hävdar att gruppvåldtäkter skulle vara en ny företeelse som inte funnits i Sverige tidigare och att det är något som hör till en viss kultur(eller rentav religion). Det finns många kvinnor som vet bättre.
Här är ett exempel från 1952, innan vi ens hade arbetskraftsinvandring att tala om(överenskommelsen om slopat krav på pass, uppehålls- och arbetstillstånd för nordiska medborgare kom 1954).


1535032955820.webp


Det finns många fler liknande notiser genom åren. Och oftast just notiser.
 
Men utvisningar kan ju ske redan idag?
Vad är det du vill ändra eftersom du överlåter gränsdragningen till de som kan bättre (dvs de som bestämmer redan idag)?

https://www.metro.se/artikel/utvisning-av-brottsling-så-fungerar-det-xr

Jag tycker att det ska bli hårdare. Jag vill att vi ska kunna hjälpa människor som bidrar positivt till Sverige. jag tycker inte att brottslingar ska få uppta platser i Sverige som ärliga och hårt arbetande människor kan få istället. Jag vill alltså inte att vi ska ta emot färre flyktingar, bara att de som kommer hit och får medborgarskap inte ska vara brottslingar.
 
Jag tycker att det ska bli hårdare. Jag vill att vi ska kunna hjälpa människor som bidrar positivt till Sverige. jag tycker inte att brottslingar ska få uppta platser i Sverige som ärliga och hårt arbetande människor kan få istället. Jag vill alltså inte att vi ska ta emot färre flyktingar, bara att de som kommer hit och får medborgarskap inte ska vara brottslingar.
I många fall är problemet att hitta någon som vill ta emot en brottsling.
 
http://katerinamagasin.se/ny-sexbro...rige-begas-av-man-med-utomeuropeisk-harkomst/

Så denna artikel på fb och är svårt att veta exakt vad som är fakta eller inte.

Dock håller jag helt med om detta:

"Det har höjts röster mot att denna typ av statistik tas fram. Jag anser att Sverige, som är ett land där fakta alltid används som underlag, även måste använda sig av samma principer oavsett om det rör sig om frågor som är känsliga eller ej. Att man inte gjort dessa studier tidigare har tvärtom bidragit till misstänksamhet, polarisering och främlingsfientlighet. Nu när vi har fakta på bordet så kan vi börja se över hur denna problematik ska tacklas och angripas. Och jag vill aldrig mer höra att jag är främlingsfientlig när jag vill diskutera dessa fakta på ett sakligt sätt, eller när jag konstaterar att den stora invandringen från länder där sexualbrottslingar är överrepresenterade i svensk statistik, skapar en ökad otrygghet för mig som kvinna. Framför allt vill jag aldrig höra argumentet “svenska män våldtar också”. För ja, det gör de, men den nya sexualbrottsligheten är inte ett klassiskt svenskt fenomen. "

Hur tänker alla andra, kanske inte bara om artikeln men frågan helt generellt nu upp till valet.

Jag tycker inte man skall låta bli att göra statistik för att det är ett känsligt ämne, fakta är fakta, och jag tycker det görs mycket i Sverige (att man inte vill göra statistisk på känsliga ämnen) dock skall det inte hetsas mot folkgrupp, så bara för man tillhör en viss folkgrupp är man då en våldtäktsman. Där måste dock ändras någonting med mängden av våldtäkter som begås och då känner jag man också måste gå på vem som begår dessa våldtäkter och hur kan vi göra någonting åt detta problem. Det skall ju inte vara såhär? :/

Skulle det vara nytt att de flesta som våldtar är utlänningar menar du?! Det vet vi ju redan? 🤔
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp