Armbågar artros och annat kul

fejt

Trådstartare
Är lösa benbitar en självklar del av utvecklingen för en hund med armbågsledsdysplasi grad 2?
Leder mer omfattande pålagringar alltid till lösa benbitar? Eller är lösa benbitar något helt annat? Orkar någon hjälpa mig att reda ut begreppen?

Edit: Jag tror att jag glömde skriva lösa benbitar en gång till. Lösa benbitar alltså.

Har han fått lösa benbitar efter att ED 2 konstaterades eller hittades de i samband med ED-röntgen vid 12 mån?

Har han fått lösa benbitar efter att ED 2 konstaterades eller hittades de i samband med ED-röntgen vid 12 mån?

Jag menar nog rent generellt hur de Ed grad 2 hör ihop med lösa benbitar. Hör de sas ihop eller kan den ena finnas utan den andra?

Jag har så himla svårt att formulera mig känner jag. Leder ED2 på sikt alltid till lösa benbitar eller kan det stanna vid pålagringar?

Jag menar nog rent generellt hur de Ed grad 2 hör ihop med lösa benbitar. Hör de sas ihop eller kan den ena finnas utan den andra?

Jag har så himla svårt att formulera mig känner jag. Leder ED2 på sikt alltid till lösa benbitar eller kan det stanna vid pålagringar?
Lösa benbitar kan komma även på en friröntgad hund och nej, det är inte något som man behöver förvänta sig med en hund med ED.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur ser prognosen ut för en fyraåring som har lösa benbitar i båda armbågarna? Han är påtagligt halt trots att han har gått på olika...
2
Svar
20
· Visningar
3 424
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 600
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka