Sv: Ärligt talat!?
Intressant tråd!
Även jag tycker det är bra att du ifrågasätter dessa ”sjävklarheter” så (iallafall) jag än en gång fått gå igenom och rannsaka mej själv ännu en "nivå".
Mycket bra har skrivits i den här tråden, men framför allt fastnade jag för:
Förstår ni verkligen inte att det är Ändan som ska ner, Bäckenet som ska vinkla sig, Hasorna som ska jobba, ryggen som ska höjas
FÖR ATT SEDAN BLI SÅ STARKT att nacke och dess dingel till huvud sla bli så avslappnat att det hänger ner, formar sig neråt av sig själv per automatik?
Nej jag har faktiskt inte förståt det även fast jag tyckt att jag har förståt det, förmodligen förstår jag det inte helt nu heller, men mer än tidigare iallafall och längre fram kommer jag förhoppningsvis förstå det Ännu mer (ju mer jag lär mej, ju mer jag kan ta till mej, liksom)
Just de där meningarna är skrivna i rätt ordning på något sätt att iallafall jag kan förstå det lite mer.
Och nej, jag använder inte hjälptyglar, jag har aldrig hört en tillräckligt hållbar motivering för att de verkligen ska kunna hjälpa, inte på det sättet som Jag vill ha det iallafall. De flesta som tycker att hjälptyglar är bra säger emot sej själv i samma mening emellanåt. Jag blir alldeles förvirrad och frustrerad när människor säger att kraften och samlingen ska komma bakifrån men i nästa stund förespråkar hjälptyglar som ju verkar framifrån. Jag får det bara inte att gå ihop Alls
MEN jag har funderat på att prova det många gånger, senast bara härom veckan, för jag Har problem med ridningen med min häst (han höjer gärna huvudet, och Ja han har dålig balans, jag har dålig balans, Nej han är inte tillräckligt stark eller "rätt" riden (på ett sätt som hjälper eller åtminstone inte hindrar honom) för den delen heller) och
kanske kanske kanske kunde det vara så enkelt att det skulle hjälpa oss någonstans om jag provade någon av dessa hjälptyglar, men ingenting ska tydligen vara enkelt här i världen och jag inser än en gång att hjälptyglar inte är lösningen för mej iallafall.. Jag får lära mej rida istället som så många tycker att man ska göra, hur man nu lär sej det när man inte förstår