Åring får panik

Sv: Åring får panik

Om vi säger så att ett barn som ska börja skolan och nästan kissar på sig av nervositet. Ska föräldern då sätta ögonbindel på henne? Vi har ju faktiskt ögon av en anledning.. För syns skull.. :D hur ska ungen lära sig och gå med ögonbindel framför ögonen. Jag skulle snarare va mer nervös av att inte kunna se och säkert ramla på ända.
 
Sv: Åring får panik

Ha ha - hoppas ;) jag tycker dock dagligen dax konstiga hanteringstrådar dyker upp men det låter ju troligt med tanke på ny användare och ett inlägg den 1 april , men man vet aldrig ....;)
 
Sv: Åring får panik

... ok ... Då blev även jag blåst ... Fast jag säger det samma - man läser om det ena mer konstigt än det andra på detta forum ...Kanske fullt av skämtare ...:rofl:
Önskar nästan att det är så när man läser en del saker.
 
Sv: Åring får panik

Min unghäst hade jag jätte stora problem med att binda fast, fick jättebra tips här på buke!
Jag band fast min häst i halsring och vips så var problemet borta! när han kunde stå snällt i halsringen började jag träna med grimma och nu sitter han fast i grimman i stallgången!

Jag började med korta stunder, alltså allt från 30 sekunder till 2 minuter och alltid fick han lite pyssel och rörde han sig så flyttade jag bara tillbaka honom på samma plats, allt för att inte skapa en paniksituation!

Är det när hon får två rep eller ett rep hon får panik?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 872
Senast: Takire
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 333
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp