*Gotlandsrusset*
Trådstartare
måste få skriva av mig... var och tävlade idag.. allt kändes jättebra efter värmningen. Så går starten allt går jättebra. Jag ligger i trefjespår och kan gå ner i andra spår då de två främsta går lite fortare än min ponny. jag ligger kvar i andraspår då jag känner att min ponny går väldigt bra och jag vill inte lägga mig på innerspår då jag inte vill bli instängd. Jag har all rätt i världen att ligga i andraspår om jag vill ändå skriker den som ligger lite bakom och utanför mig att jag ska gå ner... eller typ "gå ner ett spår för h*lv*t*" jag svarar att jag kör väl vart jag vill. Hennes ponny galopperar och hon skriker "jävla cp häst" till ponnyn. Sedan går en av de främsta ner i innerspår och lägger sig bakom den som leder. jag går fram och pressar på den som leder. Sen kommer hon som skrek på mig i tredjespår och går förbi. den galopperar sen i ledningen och den som låg innanför mig backar ut och kör om. jag ligger fortfarande i andrspår och i sista sväng så ligger jag trea. sedan kommer två ponnysar och kör förbi. på upploppet kör jag ut i fjärde för att chansa och hoppas att jag kan gå förbi någon av dem. Båda ligger en bra bit framför då en ponny galopperar (hon som skrek på mig). jag slutar fyra...hon som galopperade kör fram till mig och jag får värsta utskällningen. Jag hade minsan stört hennes ponny i galopp då jag drev för mycket med pisken.
AAAAA! hur kan jag ha stört hennes ponny i galopp då jag är högerhänt, hon ligger på vänster sida och hon är 15-20m framför mig då hennes ponny galopperar?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Hon skulle minsan protestera...hur det blev med protesten vet jag inte men jag hade rätt...jag fick ingen bestraffning och slapp ringa till måldomaren. Min ponny gick skitbra och sänkte sig en halv sekund.... men allvarligt...står de inte i reglementet att man inte får prata under loppet...då får man väl inte skrika heller???? blir sååå trött....
AAAAA! hur kan jag ha stört hennes ponny i galopp då jag är högerhänt, hon ligger på vänster sida och hon är 15-20m framför mig då hennes ponny galopperar?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Hon skulle minsan protestera...hur det blev med protesten vet jag inte men jag hade rätt...jag fick ingen bestraffning och slapp ringa till måldomaren. Min ponny gick skitbra och sänkte sig en halv sekund.... men allvarligt...står de inte i reglementet att man inte får prata under loppet...då får man väl inte skrika heller???? blir sååå trött....
Senast ändrad: