Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Quimero Vilka underbara bilder!
Hann inte svara igår, körde bil hela dagen. Men jo, det är jävligt trist. Han har ingen chans mot hingstar som dansar fram till höger och vänster och så springer han själv from som ett lamm helt exemplariskt.
Hingsten som vann hans klass stegrade sig var tredje minut med hovarna över visarens huvud och riktigt showade.
Men domaren bad oss komma tillbaka när han är fyra så han växt till sig lite mer. Det betyder mest mer mat. För dom vill ha dom lite halvfeta dom engelska domarna. Dunder är ju i toppform som ridhäst. Ingen stor sommarmage här inte!
Håller helt med dig. Det som premieras högst är nästan alltid fångvarnings-hästar som inte ser ut som att de sett någon sadel de närmsta åren, riktigt trist när det är en så mångsidig och arbetsglad ras egentligen.
Vi råkade ju ut för något liknande förra hösten när lilla hingsten var 1,5 år och, till skillnad från 90% av dom andra hästarna som var där, skötte sig exemplariskt. Då hette det att han hade "svag hingstkaraktär". Kan nämna att bland några av de som fick högst poäng var där en där de fick vara 3 för att ta på honom täcket (!), 5 för att lasta en annan, en där de var 2 som ledde hästen i varsin kedja osv..
När vi var ute på utställning i somras hade han varit på bete ute i bushen och inte sett några andra hästar än sin kompis på flera månader så han var rätt stissig. Dessutom blev vi försenade och hann i princip bara ta ut honom, in i ringen och så hem igen så han hann aldrig komma ner i varv. Givetvis fick han mycket högre poäng denna gång trots ett för mig oacceptabelt beteende Hade han varit tjockare hade han dock säkert fått ännu högre poäng!
I kväll ska vi ut och köra en sväng med giggen igen.
Jag tror ju att lätt rörelse är bra om hästen inte visar hälta. But thats me.Vad här händer! Orkar inte kommentera alla men så kul med bilder och filmer! Längtar efter att börja hoppa nu
Själv händer det inte mycket. Fortfarande svullen som saaaaaakta försvinner... longerade en stund i förgår i skritt och trav men hittar verkligen ingen hälta. Frågan är om jag ska fortsätta låta henne vila tills den är helt borta eller börja sätta igång henne lite lätt? Det är ju 1,5v sen jag upptäckte benet, men hon kan ha haft det ett par dagar redan då. Ingen hälta men ett litet ytligt "skrapsår" mitt i svullnaden som ändå gått ner med 3/4. Vad skulle ni gjort?
Vad fin han är, Walle!! Så duktiga!Idag tog vi en tur till ett nytt ridhus.
Walle var lite tittig och spänd till en början men sen var han fin som en smörklick
JAAA, det är jag som rider
Jättefin är han verkligen din Walle!Idag tog vi en tur till ett nytt ridhus.
Walle var lite tittig och spänd till en början men sen var han fin som en smörklick
JAAA, det är jag som rider