Arg och chockad

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arg och chockad

Gud så skönt det vore :D En på tävling i helgen gick igenom hästgången (där dom stod innan dom skulle in på banan) med sin barnvagn :eek: helt tokig, och det stod två hästar i gången där.

Ja, jag blev helt chockad och skrek åt männskan att fort gå ut därifrån, och det var ca 10 meter extra att gå där man skulle gå.

Ibland undrar man ju hur föräldrar tänker egentligen... :eek: Jag har själv inga barn, så jag ska väl egentligen inte uttrycka mig men jag vet iaf hur jag skulle vilja att barn uppför sig.:cool:

Hoppas att dottern din har hämtat sig och att det går bra på nästa tävling.

Det står klart och tydligt i tråden att hon "heter" Mini. Det är väl helt oväsentligt vad hon heter irl?

Vad hon heter IRL har du faktiskt inte med att göra. Helt oväsentlig information. Hon är knappast någon du känner till i alla fall.

förlåt för att jag frågade. var inte meningen att tränga mig på.
tänkte bara om jag kände till henne, då jag känner till en hel del elitponnyryttare, och bl.a inom ridsport ponny cup.

förövrigt, tack för den trevliga tonen, var somsagt inte alls meningen att tränga mig på.

Senast ändrad:

Detta var riktigt lågt sagt !! Hatar du barn eller??? Du har väl aldrig varit liten själv förstås???
Skulle nån säga åt mig att sätta tejp för munnen på barnen skulle den personen få en fet smäll. DÄREMOT får man lov att ha koll på barnen mest för deras skull. Jag skulle aldrig släppa iväg mina barn på 5 o 7 år, håller dom i handen på tävlingar. Dock så kan dom ju föra väsen men det får faktist hästarna tåla.

Det var ju inte bokstavligt talat det där med silvertejpen :rofl:
Varför ska hästarna tåla jobbiga ungar som väsnas och för liv. Visst, de ska vara miljötränade men i miljöträningen ingår väl inte direkt bråkiga barn :angel:

Plus att det är störande för ryttare att höra på skrik hela tiden.

Troligen mer störande för alla oss som inte sitter på en häst som måste sitta bredvid skrikande ungar på läktaren tillsammans med döva föräldrar som inte gör något.

Men uschvad oansvarigt! Hade det hänt en olycka hade ju ryttaren blivit tvungen att bära med sig det resten av livet, när det egentligen hade varit ungens mammas fel.

Om man ska ha med barn under 10 år på tävlingar tycker jag det ska vara lag på att de måste sitta fast i koppel och ha silvertejp över munnen!

som en reaktion på ditt inlägg så var jag i mörbylånga förra året där de håller meeting under flera dagar mitt inne i samhället... det är ju jätte lätt för helt ointresserade innevånare som inte kan ett skit om hästar att veta om riskerna... Det är inte heller svårt att ta sig in på banan... Det står ju inte heller ngr skyltar där det varnas om bla gå med barnvagnar bland hästar...
Jag är mor till tre barn varav två under tre år... samt även ryttare.. visst jag går inte med barnvagn bland hästarna samt jag håller hårt i de små... men många utan större erfarenhet av hästar vet inte hur farliga hästar kan vara!! Det händer årligen hemska olyckor där småbarn avlider.. i trafik, drunkningsolyckor etc... Men det kan väl inte de små hjälpa heller!

Det bästa är väl att köra helt utan publik, då slipper man ju risken för att bli störd...eller att ngn blir skadad!
Tycker ju även att det finns gott om snorkigt folk och hemska ryttarföräldrar som jag gääääärna skulle slippa på tävlingsplatsen..

Nu skriver jag inte detta endast till dig Sorbe( även om det var ett grovt skämt så tycker jag att det dock var mkt osmakligt formulerat det du skrev) utan rent generellt..

Tycker också att det är synd om dottern men är mest lättad över att det inte hände barnet ngt...

Nog tycker jag att en häst som är på tävling borde "tåla" barnaskrik.
Ryttaren borde väl vara mer koncentrerad än så att inte störas av skrik från publiken.
Det är väl ingen golfbana man hoppar på...

Då tycker jag det är ännu värre med dessa högtalare som skrålar ut musik ist.

Att man ist som publik kan störas, det är mer förståeligt.
Ska man sitta och titta så ska man ha pli på sina barn, annars lämna dom hemma eller gå någon annanstans.

Jag tycker nog att det är föräldrar som inte kan något om hästar som är mest noggranna med att hålla koll på sina barn när det är hästar i närheten, vad jag upplever ivf.

Att varna för alla risker som finns i livet går ju inte, varför kan inte människor ha sunt förnuft? Man låter väl inte sina barn leka på trafikerade vägar? Man låter väl inte sina barn klappa okända hundar osv? Så varför ska de få springa obevakade bland okända hästar? Man kan inte sätta varningsettiketter på allt. Precis som du skriver så har inte småbarn den förmågan att avgöra vad som är farligt för dem eller inte, men det har deras förädrar. Att låta så små barn som i detta fallet vara obevakade är ytterst oansvarigt. De har både riskerat sitt barn hälsa och förstört för ett annat barn genom att hennes tävlingsdag blev totalförtörd.

Sen kan jag inte förstå föräldrar som är på tävlingsplatser hela dagen lång med sina småbarn, som blir både trötta och uttråkade till slut och bara skriker och gnäller ,att de inte åker hem med de små liven? Har sett en hel del skräckexempel då ungarna varit med långa dagar och är så trötta att de inte vet var de ska ta vägen. Hur kul är det att sitta brevid såna på läktaren? Inget vidare. Och det kan ju inte vara speciellt trevligt för barnen heller. Och jag tycker likaväl som att vi som inte har barn ska respektera barn, att de som har barn ska respektera oss som inte har barn och som inte tycker att det är gulligt med skrikande och vilda ungar.

Ngt sånt här får bara inte inträffa, men tyvärr så gör det de:(

önska er all lycka i fortsättningen:smirk:

*KL*

Kan inte ungen/ungarna vara tyst/a och uppföra sig så skall man inte ta med dem på en tävling. Punkt slut.

En unge satt och kastade sina leksaksbilar på hästarna från läktaren på en lokaltävling som jag var och kollade på en gång.
Alla på läktaren sa till ungen att sluta och ingen såg vart mamman var, tillslut kom en ung tjej fram och tog bilarna ifrån ungen då han inte lyssnade, medans speakern sa till mamman att ta hand om sitt barn.

Det visade sig att hon satt på andra sidan och hade bara släppt iväg barnet utan att bry sig..!:smirk: :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det gick inte att ta miste på att jag var nöjd med hästvalet till veckans andra hopplektion. Bästa Dunja – fina fröken långöra – bästa...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Nu behöver jag er hjälp. Jag vet inte hur jag ska agera/bemöta en viss typ av människor. Jag misstänker att de flesta hundägare stött på...
Svar
18
· Visningar
2 454
Senast: bigganl
·
Hästhantering hej skulle kunna behöva lite hjälp! nu är det så att jag har en 4 årig d-ponny hingst. jag har haft han lite mer än 1 år! jag ska...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: sanio
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 128
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix