Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Olyckor får inte hände men de gör de utan att någon är skyldig..Jag kan nog tro att barnens föräldrarna är chockade med.. och utan att vi vet orsaken till varför barnet smet ska vi inte dömma föräldrarna tycker jag!
Barn ska inte kunna bli kidnappade men endå blir dom de.. och hur känner man sig inte då som färälder??
Och att sitta och läsa sånthär då gör ju inte ens samvete bättre
Nu var de ju tur att ingen vart skadad och ungen har nog lärt sig att inte smita mer
Om man ska ha med barn under 10 år på tävlingar tycker jag det ska vara lag på att de måste sitta fast i koppel och ha silvertejp över munnen!
Det var en funktionärsmiss på våra nationella tävlingar här om helgen också. Två småtjejer som stod och pratade och glömde att flytta sig från ett hinder. Pojken som red stannade och pappan blev vansinnig! Vilket jag förstår. Vi hade iaf koll på tiden och han fick fortsätta sin ritt och kom tvåa till slut.
Visst alla kan göra fel men man MÅSTE ha koll på vad som händer på banan annars har man inte där att göra!
Om man ska ha med barn under 10 år på tävlingar tycker jag det ska vara lag på att de måste sitta fast i koppel och ha silvertejp över munnen!
Detta var riktigt lågt sagt !! Hatar du barn eller??? Du har väl aldrig varit liten själv förstås???
Skulle nån säga åt mig att sätta tejp för munnen på barnen skulle den personen få en fet smäll. DÄREMOT får man lov att ha koll på barnen mest för deras skull. Jag skulle aldrig släppa iväg mina barn på 5 o 7 år, håller dom i handen på tävlingar. Dock så kan dom ju föra väsen men det får faktist hästarna tåla.
Hahaha, yes, låt oss införa lag på det! Även jobbiga förä'ldrar som inte håller ordning på sina barn borde kopplas, eller lämnas hemma
Dock så kan dom ju föra väsen men det får faktist hästarna tåla.
Jag har väl knappast sagt att det är ok att det kommer in barn på banan i en lc heller?
Men det är för det första ett högre tempo i en msv klass. Allting händer alltså snabbare. I en lc har man större chans att hinna styra undan.
Och som sagt, vi har mycket skarpare brodd i när det är högre klasser.
För det andra är det surt eftersom det inte finns nationella msv klasser inom rimligt avstånd så ofta. En lokal lc finns det alltid en ny nästa helg, och nästa och nästa.
Detta var dessutom en helg med Ridsport pony cup som det inte är så ofta.